تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهکارهای احیای معادن کوچک و متوسط

صبح امروز میزگرد تخصصی معادن متروکه با حضور جمعی از مسئولان و رییس خانه معدن در سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) برگزار شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، در این نشست رضا عظیمی - مجری طرح احیا و توسعه معادن کوچک - با اشاره به این‌که معادن کوچک یعنی معادنی که یا غیر فعال باشند، یا کمتر از ظرفیت خود کار کنند، گفت: بیش از ۴۰ درصد از معادن کل کشور جزو معادن کوچک محسوب می‌شوند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان این‌که هدف اصلی توسعه معادن کوچک مقیاس، توسعه اشتغال پایدار در مناطق محروم است، اظهار کرد: ابتدا پنج استانی که دارای معادن کوچک هستند بررسی شده و مشکلات معادن غیرفعال آن‌ها دسته‌بندی شده است.

 

در ادامه خدایار کریم‌نژاد - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولیدمواد معدنی - با اشاره به این‌که برای رونق اقتصادی در کشور و در مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع بزرگ به فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس نیاز داریم، تصریح کرد: مشکلات معادن کوچک مقیاس عمدتا در زمینه تکنولوژی، آموزش، تامین زیرساخت‌ها و منابع مالی دسته‌بندی می‌شود.

 

در پایان این نشست محمدرضا بهرامن - رئیس خانه معدن - نیز اظهار کرد که در راستای احیای معادن کوچک و متوسط از دولت انتظار می‌رود در بخش نوسازی ماشین‌آلات معدنی و تامین نقدینگی اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics