تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استان فارس پیشرو در شناسه دار کردن انبار‌ها / مجازات‌های سنگین در انتظار انباردار‌های متخلف

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس گفت: اشخاصی که انبار‌های خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکنند تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از میزان، احمد رحمانیان معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس اظهار داشت: اشخاصی که انبار‌های خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکنند تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: از جمله راهکار‌های پیشگیری از قاچاق که در فصل دوم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیش بینی شده تهیه، اجراء و بهره برداری از سامانه‌های نرم افزار جامع یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت است.

 

این مقام قضایی در استان فارس با اشاره به اینکه این سامانه‌ها می‌بایست توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی کشور، گمرک و بانک مرکزی ایجاد گردد، افزود: یکی از این سامانه‌ها سامانه جامع انبار‌ها می‌باشد که تهیه و اجرای آن به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.

 

رحمانیان اضافه کرد: هدف از تهیه این سامانه شناسایی کالای قاچاق، انجام الکترونیکی فرآیند‌های متعارف صدور، اصلاح، ابطال، تجمیع، تفکیک، ضایعات، مرجوعی و انتقال مالکیت، قبوض انبار، کنترل موجودی و کم و کیف و ورود و خروج کالاهاست.

 

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در ادامه بیان کرد: به وسیله این سامانه کلیه انبار‌ها اعم از کوچک و بزرگ، سردخانه ها، سیلو‌ها و مراکز نگهداری کالا‌های متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی شناسه دار می‌شوند و مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالا‌های ورودی و خروجی در این سامانه‌ها ثبت و ضبط می‌شود.

 

وی با بیان این موضوع که وزارت صنعت، معدن و تجارت توانسته پس از پیگیری‌های فراوان این سامانه را ایجاد کند، اعلام کرد: استان فارس استانی پیشرو و برتر در شناسه دار کردن انبار‌ها در سطح کشور می‌باشد.

 

دبیر شورای پیشگیری از جرم فارس اظهار کرد: مالکین، متصرفان و بهره برداران قانونی کلیه اماکن، انبار‌ها و مستغلاتی که کالا در آنجا نگهداری می‌شود مکلف به ثبت نام و ورود به سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و ارسال اطلاعات قبوض انبار‌ها از طریق این سامانه می‌باشند.

 

قاضی رحمانیان ادامه داد: کلیه مراجع نگهداری، تخلیه و بارگیری کالا شامل انبار‌های عمومی و خصوصی که در بنادر گمرک ها، واحد‌های تجاری و تولیدی و سایر اماکن مستقر هستند باید اطلاعات موجودی و قبوض انبار مشتمل بر مشخصات کالای مندرج در اسناد حمل و نقل از جمله شناسه کالا و مقدار کالا را همراه با مالک یا آورنده آن به سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا ارسال و شناسه یکتا برای قبوض انبار‌های کالا‌های ورودی و خروجی دریافت کنند.

 

معاون قضایی دادگستری فارس با بیان اینکه مراکز عرضه کننده خدمات بیمه بازرگانی مجاز به بیمه نمودن کالا‌هایی که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده نمی‌باشند، گفت: یکی از دلایل موثر برخی متهمان اخلال در نظام اقتصادی کشور و یا احتکار که در ماه‌های اخیر تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند همین عدم ثبت انبار و کالا‌های موجود در آن در سامانه انبار‌ها بوده است، لذا توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از تعقیب قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی، مالکین انبار‌ها حتما در این سامانه ثبت نام نمایند.

 

وی به کلیه مالکین و متصرفان قانونی انبار‌ها که انبار و موجودیشان را در این سامانه ثبت نکردند، هشدار داد: چنانچه کالای موجود در انبار‌ها داخلی باشد به جرم احتکار و چنانچه خارجی باشد به جرم قاچاق کالا و در صورت حصول شرایط قانونی بر اساس بند ب. قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند که در صورت احراز فساد، مجازات آنان اعدام و در غیر اینصورت به حبس تا ۲۰ سال محکوم می‌شوند و کلیه اموالی که از این طریق به دست آورده اند ضبط می‌شود.

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics