تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جدیدترین ترفند اخلالگران برای افزایش قیمت دلار/ ماشین جعل خبر علیه همتی راه افتاد

همزمان با کاهش قیمت ها در بازار ارز جمعی از اخلالگران با کمک کانال های تلگرامی ضدانقلاب و بعضا مجهول الهویه به صورت گسترده به انتشار اخبار جعلی به نقل از رییس کل بانک مرکزی روی آورده اند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم ، هرچند این اخبار در فرم ها و کلمات متفاوتی منتشر می شود اما جملگی حاوی این پیام جعلی است که دخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و یا اینکه بانک مرکزی درصدد جبران کسری بودجه و ذخایر پولی از طریق دست بردن به حساب های شخصی مردم است.

 

تصمیمات اخیر بانک مرکزی و روند ثابت رو به نزول قیمت ارز به ویژه قیمت دلار انتشار این نوع اخبار جعلی و بدون هیچ گونه مبنای واقعی را در شبکه های اجتماعی شدت بخشیده است.

 

یک مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی به خبرنگار تسنیم گفت: طبیعی است که قرارگاه جنگ روانی علیه اقتصاد کشور، که در بیرون از مرزها قرار دارد و اخلال گران نظام ارزی در داخل کشور که سود فراوانی از نابسمانی در بازار ارز می برند از کاهش قیمت ارز و شکستن حباب های دروغین آن به شدت عصبانی هستند و این جنگ روانی و ماشین جعل خبر برای مقابله با این روند تدارک و تشدید شده است.

 

وی ادامه داد: مردم ایران با پشت پرده ی این نوع جعل اخبار و خصومت علیه اقتصاد کشور آشنا هستند و اخبار موثق از اقتصاد و بانک مرکزی را مثل قبل از طریق رسانه های معتبر دنبال می کنند.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics