تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بهانه‌ی جدید برای یک کلاهبرداری!

این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه از ابتدای مهرماه سال جاری به یکسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام کردند تا بدین ترتیب هر دقیقه مکالمه درون و برون شبکه، در هر یک از اپراتورها به‌صورت تک نرخی محاسبه شود؛ به گفته‌ی آن‌ها، این روش جدید قیمت‌گذاری موجب سهولت و شفافیت بیش‌تر در محاسبه هزینه مکالمات مشترکین می‌شود. درواقع در حالی که تا پیش از این، تماس‌های اپراتورهای همراه با سایر اپراتورها، هزینه‌ی متفاوت و بعضا بیش‌تری در مقایسه با تماس با شماره‌های همان اپراتور داشت، اما با یکسان‌سازی تعرفه، این تفاوت حذف شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اگرچه همان زمان هم یکسان‌سازی تعرفه‌ها موجب افزایش قیمت در برخی از تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم شده بود، اما نفس یکسان‌سازی تعرفه‌ها به خودی خود، اتفاق مثبتی بود که رخ داد. این موضوع هم توسط هر یک از اپراتورها از طریق پیامک و انتشار اطلاعیه در رسانه‌های خبری و یا اطلاع‌رسانی در وب‌سایت اپراتورها انجام شد.

 

درحالی که یکسان‌سازی تعرفه‌ها و تک‌نرخی شدن تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه برای اپراتورهای اول و دوم، هزینه‌ای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که توسط اپراتورها ارائه شده، اما به نظر می‌رسد برخی اقدام به سودجویی از این موضوع کرده و به گفته برخی کاربران، تماس‌هایی با آن‌ها گرفته و بابت یکسان‌سازی تعرفه‌ها درخواست هزینه‌ کرده‌اند. البته اپراتورها نیز اعلام کردند که این درخواست‌ها کلاهبرداری بوده و نباید هزینه‌ای بابت این خدمات پرداخت شود.

 

با وجود این، با توجه به این‌که این روزها بازار سودجویی و دریافت هزینه‌های مازاد بر خدمات داغ شده است و هر یک از سودجویان از راهی برای کلاهبرداری و فریب کاربران استفاده می‌کنند، کاربران باید دقت داشته باشند که هنگام رویارویی با موارد این‌چنینی، در مرحله‌ی ابتدایی هزینه‌ای را برای این افراد واریز نکنند و پس از آن، موضوع را با اپراتور و مسوولان مربوطه در میان بگذارند.

 

اخیرا هم وزیر ارتباطات در پستی در یکی از شبکه‌های اجتماعی، در راستای آگاه‌سازی کاربران اعلام کرد که نرم‌افزارها و یا پیام‌هایی که در فضای مجازی، با عنوان شارژ و یا اینترنت رایگان، تبلیغ می‌کنند، دروغ و فریب است. هم‌چنین تماس‌هایی که با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی از شما درخواست اطلاعات بانکی می‌کنند، نیز کلاهبرداری است و باید مراقب باشیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics