تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مشاغل خانگی در استان قزوین حمایت می شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با حمایت از مشاغل خرد و خانگی می توان توانمندی بانوان را شکوفا و به رونق اقتصاد و معیشت بانوان کمک کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، مریم بیدخام در سومین جلسه ساماندهی مشاغل خانگی و خرد که با حضور اعضاء کمیسیون اجتماعی شورای شهر قزوین، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده و معاون خدمت شهری شهرداری قزوین در محل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد اظهارداشت: اولین نمایشگاه اقتصاد خانواده با رویکرد حمایت از مشاغل خرد و خانگی در استان در ۲۸ آذرماه در قزوین برپا می شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیدخام بیان کرد: موضوع ساماندهی مشاغل خانگی به لحاظ وضعیت معیشتی مردم بویژه افراد بیکار و دارای مشکلات اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر ضرورت مشارکت شهرداری در تأمین مکان مناسب برای عرضه محصولات تأکید کرد و خواهان تأمین فضاهای مناسب از سوی شهرداری برای ایجاد بازارچه های فصلی و دائمی برای مولدین مشاغل خانگی و صاحبان مشاغل خرد شد.


بیدخام افزود: به مناسبت شب یلدا با هماهنگی انجام شده با اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و مسئولین یکی از مجتمع های تجاری در شهر قزوین مقرر شد نمایشگاهی با رویکرد حمایت از مشاغل خرد و خانگی و صنایع دستی برگزار شود.


وی اظهارداشت: در این نمایشگاه جامعه هدف برخی دستگاه ها از جمله سازمان میراث فرهنگی، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد، سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کار آفرینی و اشتغالزایی حضور دارند.


بیدخام بیان کرد: این نمایشگاه در حمایت از صاحبان مشاغل کوچک و خانگی به مدت پنج روز در هر ماه در قزوین برگزار خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهارداشت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که پیش روی حوزه اشتغال وجود دارد، مشاغل خرد و خانگی ظرفیت بسیارخوبی دارند و با حداقل سرمایه می توانند راه‌ اندازی شوند.


بیدخام گفت: امروزه کسب و کارهای خانگی راهکاری مهم در ایجاد اشتغال و درآمد در کشور به ویژه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است که توسعه مشاغل خرد و خانگی یکی از سیاستهای مهم برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی است.


وی افزود: توسعه مشاغل خرد و خانگی و حمایت از آنها موجب تقویت تولید کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار می شود و از آنجا که استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی در خصوص صنایع دستی و تولیدات خانگی دارد و با کم‌ترین هزینه ایجاد می‌شوند، یکی از مهم‌ ترین گام ها برای رفع بیکاری و کاهش آسیب های اجتماعی در استان توسعه مشاغل خانگی است.


بیدخام اضافه کرد: یکی از راههای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی حمایت و توسعه مشاغل خانگی است و کسب و کار با حمایت از ظرفیت مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی هستند اما نمی توانند جذب بازار کار شوند.


در این جلسه در خصوص چگونگی توانمندسازی، بازاریابی محصولات و استفاده از ظرفیت روزبازارها برای فروش محصولات خانگی تبادل  نظر شد.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics