تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توافق ایران و عربستان درباره حج ۹۸

ایران و عربستان بعد از انجام دو دور مذاکرات در مورد مراسم حج به توافق رسیدند و تفاهم نامه حج ۹۸ را امضا کردند.

 

هیات مذاکرات حج تمتع ۹۸ با سرپرستی علی رضا رشیدیان -رییس سازمان حج و زیارت- با دعوت بنتن -وزیر حج عربستان- یکشنبه عازم عربستان شدند تا در مورد حج تمتع سال ۹۸ با یکدیگر مذاکره کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در جلسه ابتدایی این مذاکرات، کارشناسان در مورد موضوع های اجرایی حج با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند و پیشنهادهای لازم را ارایه دادند. نتیجه این دور مذاکرات برای مذاکره میان رییس سازمان حج و زیارت و وزیر حج عربستان آماده شد. در جلسه نهایی نیز دو کشور در مورد جمع بندی مذاکرات کارشناسی و موارد دیگر صحبت کردند.

 

در این جلسه، آقای رشیدیان فهرستی از مشکلات حج ۹۷ را به طرف مقابل ارایه کرد و پیشنهاداتی برای حل این مشکلات بیان داشت. وزیر حج عربستان نیز در مورد مشکلات به وجود آماده ابزار کرد و قول مساعد داد تا برای رفع و بهبود آنها در حج ۹۸ برنامه ریزی هایی انجام دهد. نتیجه تمام این صحبت ها به امضای تفاهم نامه حج ۹۸ منجر شد.

 

از جمله بندهای این تفاهم نامه می توان به قول مساعد وزیر حج عربستان در زمینه راه اندازی دفتر سازمان حج و زیارت در عربستان، تسهیل ویزا و اقامت اعضای کمتیه اجرایی و تیم کنسولگری در موعد مقرر اشاره کرد.

 

بر اساس این تفاهم نامه تعداد حجاح و عوامل اجرایی ایران برای حج تمتع ۹۸ ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود. همچنین در این تفاهم نامه آورده شده است با ایرانی ها با عزت و کرامت، رفتار و امنیت و سلامت آنها تضمین شود.

 

هر سال وزارت حج و عمره عربستان از تمام کشورهای اسلامی برای انجام حج تمتع در این کشور حضور داشته باشند که امسال نیز بر طبق روال معمول از ایران برای شرکت در حج سال ۱۴۴۰ دعوت به عمل آمده است.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics