تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راه‌اندازی مراکز مشترک فناوری بین دانشگاه‌های دو وزارت علوم و بهداشت

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراکز مشترک فناوری بین دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت خبر داد.

 

دکتر حسین وطن‌پور، یکی از مشکلات حوزه فناوری را عدم ارتباط بین دانشگاه‌های حوزه وزارت علوم با علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: بسیاری از این فناوری‌ها نیازمند محاسبات فنی و مهندسی است که در پی ارتباط بین دانشگاه‌ها محقق می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در حاشیه رویداد "استارت‌آپ مچ" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و صنعتی شریف، افزود: عدم برقراری این ارتباط یک عامل محدودکننده بوده و باعث شده بسیاری از ایده‌ها در ذهن دانشجویان علوم پزشکی و اساتید باقی مانده و به محصول تبدیل نشود.

 

وطن‌پور با اشاره به برنامه وزارت بهداشت برای راه‌اندازی مراکز مشترک فناوری بین دانشگاه‌های وزرات علوم و وزارت بهداشت، گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه‌های صنعتی شریف و علوم پزشکی تهران منعقد شده و به زودی تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز منعقد خواهد شد.

 

وی ایجاد بستر برای همکاری دانشجویان خلاق پزشکی و فنی را بسیار موثر دانست و گفت: با این برنامه‌ها می‌خواهیم به جایی برسیم که جامعه مهندسین ما در رشته‌های مختلف بتوانند با پزشکان به اتاق عمل رفته و یا در بیمارستان‌ها حضور پیدا کرده و با  ابتکار و خلاقیت خود به بهبود روند فعلی و پیشرفت تولید کالاهای سلامت کمک کنند.

 

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در پایان با اشاره به تشکیلات مراکز مشترک فناوری، عنوان کرد: تشکیلات تعریف شده برای این مراکز مشترک، ایجاد کمیته‌هایی با حضور تعدادی هیات علمی فناور از دانشگاه‌های وزارت علوم و تعدادی پزشک از دانشگاه‌های علوم پزشکی است که با برگزاری جلسات مستمر و با هدف تولید محصول بر روی پروژه‌های مشترک کار می‌کنند.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics