تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پژوهش‌های تشریفاتی به دانشگاه و علم خدشه وارد می‌کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام معتقد است که با وجود پاسخگویی به برخی مسائل و سؤالات استان در کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری ، اما هم ما مدیران و هم پژوهشگران در برابر سؤالات متعدد موجود در جامعه متهم به پاسخ های نادرست هستیم.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، «ایوب درویشی» در نشست تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان هفته پژوهش را نماد و نشانه‌ای برای رسیدن به یک مسأله مهم‌تر و باور بالاتر دانست و گفت: متأسفانه بخش  اجرایی کشور باورپذیری کمتری نسبت به تحقیقات دارند، باید مدیران کم‌کار در این حوزه، به پژوهش‌ها و یافته‌های علمی توجه کنند و پژوهش‌های برتر مبنای تصمیمات آن‌ها قرار گیرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان این‌که جاده ارتباطی میان مدیران اجرایی با دانشگاهیان و به‌ویژه پژوهشگران باید دوطرفه باشد و مدیران خود را نیازمند هم‌فکری و کمک نخبگان دانشگاهی بدانند، به اهمیت کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان اشاره کرد و گفت: با وجود پاسخگویی به برخی مسائل و سؤالات استان در این کارگروه، اما هم ما مدیران و هم پژوهشگران در برابر سؤالات متعدد موجود در جامعه متهم به پاسخ های نادرست هستیم.

 

معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: برای پاسخگویی به سؤالات جامعه، خود باید به‌دنبال متخصص باشیم اما علت مورد بی‌مهری قرار گرفتن و استفاده نکردن از تحقیقات و پژوهش‌ها در ایلام مشخص نیست و از طرفی برخی از این پژوهش‌ها نیز پاسخگوی سؤالات نیستتد.

 

درویشی خاطرنشان کرد: نباید پژوهش‌ها تنها تشریفاتی و فرمالیته و برای رفع تکلیف باشند بلکه باید علمی و عملی بوده، چون اگر یک مورد هم پژوهش فرمالیته وجود داشته باشد، به نهاد مقدس علم و دانشگاه خدشه وارد می‌شود . مثلاً در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل اجتماعی، پژوهش‌های بسیاری در استان صورت گرفته است اما نسخه‌ای از آن را برای اجرا در استان نداریم.

 

درویشی تصریح کرد: اساتید و پژوهشگران باید زنگ خطر را برای مدیران در حوزه‌های مختلف بصدا درآورند و ارتباط میان دانشگاه، بخش‌های علمی و پژوهشی را نهادمند کنیم و با فرهنگسازی هم باور لازم ایجاد شود و هم ارتباط قوی و ناگسستنی میان دانشگاه و جامعه ایجاد کنیم.

 

معاون اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: در عصر کنونی اگر در تولید علم حرفی برای گفتن نداشته باشیم از توسعه عقب خواهیم ماند و نمی‌توانیم در آینده جایگاهی برای خود قائل شویم پس باید همه با شعار در آینده اگر من تولید علم کنم، هستم  را برای خود تعریف کنیم بنابراین هر چه در این عرصه فعالیت و کار صورت گیرد، کم است و با نقطه‌ی مطلوب فاصله داریم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics