تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعتبار ۲هزارمیلیاردی برای ایجاد۲۰هزار شغل فرهنگی،هنری ورسانه‌ای

رییس سازمان برنامه و بودجه از انجام اصلاحات لایحه بودجه ۹۸ خبر داد و گفت: اصلاحات مدنظر در بودجه برای افزایش مقاومت در فضای تحریم لحاظ شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت ارشاد در مزینه ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، با بیان اینکه در سال جاری برای ایجاد بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی برنامه داشتیم، اظهار داشت: ایجاد چنین فرصت شغلی محدود به یک حوزه و رسته نیست؛ باید این میزان فرصت شغلی را در بخش های مختلف ایجاد کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: پیش از این برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت و ۸۲ هزار فرصت شغلی برای بخش کشاورزی تفاهم نامه امضا کردیم و امروز نیز برای ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در سه عرصه فرهنگی، هنری و رسانه ای با وزارت ارشاد توافق خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: در این سه رسته، متعهد می شویم ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیارشان قرار دهیم که ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای مناطق شهری در ازای ایجاد ۱۳ هزار شغل و ۴۰۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی اختصاص خواهد یافت.

 

نوبخت گفت: البته برای اینکه بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی برای این سه رسته در نظر بگیریم نرخ سود ۱۶ درصد برای شهر و ۶ درصد برای روستا در نظر گرفته شد که در این راستا به میزان ۸۲ میلیارد تومان پشتیبانی میشود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه ۹۸ که ۱۵ آذر ماه به مجلس ارسال شد، افزود: اصلاحات مدنظر در بودجه برای مقاومت در فضای تحریم انجام شد و مجددا ۱۴ جلد و پیوست را آماده کردیم. امیدواریم به فضای عادی برگردیم.

 

نوبخت اظهار داشت: با توجه به مضایق تحریمی سال آینده سال ویژه ای است اما با این حال اشتغال زایی و تولید را مدنظر قرار داده ایم.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics