تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دلیل افزایش قیمت ناگهانی اتریوم در هفته اخیر چه بود ؟

طی هفته اخیر و از ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر)، قیمت اتریوم از ۸۳ تا مرز ۱۵۰ دلار افزایش پیدا کرد و رشد ۸۰ درصدی را برای این ارز دیجیتال رقم زد.

 

در هفته‌ای که گذشت، موقعیت‌های فروش اتریوم در پلتفرم صرافی‌های مطرحی مانند بیتمکس و بیتفینکس در سطح بسیار بالایی قرار داشت.

 

 

دلیل افزایش قیمت ناگهانی اتریوم در هفته اخیر چه بود ؟

با شروع روند افزایش قیمت اتریوم در یک حرکت اصلاحی قدرتمند که توسط شرایط بیش از حد فروخته شده این ارز دیجیتال آغاز گردیده بود، قراردادهای فروش اتریوم یکی پس از دیگری از دور خارج می‌شدند و به این دارایی اجازه می‌دادند بخشی از ارزش از دست رفته خود را بازیابی کند.


شرایط آنطور هم که فکر می‌کنید برای اتریوم خوب نیست

با وجود افزایش ۸۰ درصدی قیمت اتریوم در روزهای اخیر، هنوز ۹۰ درصد نسبت به بالاترین قیمت خود در ماه ژانویه افت قیمت داشته است.

 

در بازارهای سنتی، ۲۰ درصد کاهش نسبت به بالاترین قیمت ثبت کرده یک بازار نزولی تلقی می‌شود. با این حال حتی با وجود روند اصلاحی قدرتمند در بازه زمانی کوتاه‌مدت برای اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال، بازار هنوز در وضعیت نزولی قرار دارد و در حال تلاش برای بازیابی قسمتی از ارزش خود است.

 

همچنین از طرفی شکستن ناگهانی سطوح مقاومتی اساسی یک دارایی را در معرض خطر ریزش‌های شدیدتر در کوتاه‌مدت قرار می‌دهد، مخصوصاً اگر حجم بالای معاملات نیز به پایداری آن کمکی نکند.

 

تحلیلگر ارزهای دیجیتال در توییتر به نام Hsaka، پیشنهاد داده که شرایط خوبی برای گرفتن موقعیت فروش در اتریوم به دلیل رشد قیمت اخیر و نوسان‌ بالایی که دارد، دیده می‌شود.

 

دلیل افزایش قیمت ناگهانی اتریوم در هفته اخیر چه بود ؟

او در این باره گفت:

    تفاوت مهمی بین ساختار قیمتی اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) وجود دارد. اگر معتقید روند اصلاحی ادامه خواهد یافت و هر دو آن‌ها در حال بازگشت به ساختاری متعادل هستند، اتریوم در حال حاضر شرایط بهتری برای گرفتن موقعیت فروش و بیت کوین نیز برای موقعیت خرید دارد.

 

تریدر دیگری با نام مستعار توضیح داد که بیت کوین با سطوح مقاومت اساسی در محدوده ۴ تا ۶ هزار دلار مواجه است و تا زمانی که رهبر ارزهای دیجیتال از این محدوده عبور نکند، نمی‌‌توان درباره کف قیمتی بازار اظهار نظر کرد.

 

این تریدر در این باره اظهار داشت:

    محدوده قیمتی ۴,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰ دلار، مقاومت مهمی است اما به نظرم می‌توان از آن عبور کرد. حتی ممکن است از این بالاتر هم برود اما فکر نمی‌کنم قیمت به بالاتر از ۵,۴۰۰ دلار برسد. و قطعاً غیرممکن است از ۶,۳۰۰ بالاتر برود.

 

در نیمه دوم ماه دسامبر و با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل و بسیاری از دارایی‌های دیجیتال رشد نسبتاً خوبی دربرابر دلار آمریکا نشان دادند.

 

سناریوی ایده‌آل برای بازار ارزهای دیجیتال، رشد تدریجی حجم بازار تا ژانویه سال بعد است، بطوریکه بازار با وضعیتی مثبت وارد سال نوی میلادی شود.
آیا بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند روند فعلی را حفظ کند؟

 

 

دلیل افزایش قیمت ناگهانی اتریوم در هفته اخیر چه بود ؟

 

پیش از اینکه اتریوم شاهد افزایش ۸۰ درصدی باشد، قیمت بیت کوین کش طی چند روز سه برابر شد و از ۷۵ به ۲۳۸ دلار افزایش یافت. در این میان پادشاه ارزهای دیجیتال نیز رشد خوبی از ۳,۲۱۰ به ۴,۰۰۰ دلار تجربه کرد.

 

ارزهای دیجیتال مطرح بازار، حجم معاملات خوبی از خود به نمایش گذاشتند بطوریکه حجم معاملات از ۲۰ میلیارد دلار نیز عبور کرد. تا زمانی که بیت کوین و اتریوم حجم فعلی را حفظ کنند، ارزهای دیجیتال با حجم‌های کوچکتر بازار، روند قیمتی سردمداران خود را ادامه خواهند داد.

 

دقیقاً همانطور که جوزف لوبین، از موسسان اتریوم نیز به آن اشاره کرد:

    من کف بازار ارزهای دیجیتال را در ۲۰۱۸ اعلام می‌کنم. این کف قیمتی به واسطه میزان قابل توجهی از ترس، عدم قطعیت و تردید از سوی دوستانمان در طبقه‌های چهارم و پنجم ارزهای دیجیتال رقم خورد.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics