تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رویکرد غیرتخصصی در مناسبات صنعت با دانشگاه وجود دارد

معاون پژوهشی وزیر علوم می گوید : با وجود اقدامات این وزارتخانه همچنان موارد چالشی چون رویکرد غیرتخصصی نسبت به ارتباط میان صنعت و دانشگاه وجود دارد

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا  مسعود برومند امروز سه شنبه در دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در محل نمایشگاه بین المللی تهران، گفت: باید با استانداردهای اجرای پروژه‌ های صنعتی بزرگ آشنا باشیم و انتظار داریم بخش ‌های صنعتی گام‌ هایی برای تصمیم ‌گیری ‌های آتی و اجرای پروژه ‌های مدت دار بردارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: وزارت علوم این آمادگی را دارد راهکارهای ارتباط صنعت و دانشگاه را دریافت و مکانیزم ‌های اجرایی برای تدوین برنامه ‌های راهبردی تعریف کند.

 


معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ‌های پژوهش و فناوری زمینه‌ ای برای گفت و شنود میان بخش ‌های خصوصی و دستگاه‌ ها است، تاکید کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت از قدیمی ‌ترین و چالشی ‌ترین بحث های مطرح در حوزه فناوری است. 

 


وی نیازهای آتی بخش‌ های صنعتی را از دیگر چالش ‌ها دانست و افزود: دانشگاه‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به نیازهای مدت‌ دار صنایع توجه می ‌کنند اما صنایع دارای نیازهای آنی هستند. چنین رویکردی موجب شده بخش صنعت تصور کند دانشگاه ‌ها قادر به برآوردن انتظارات بخش‌ های صنعتی نیستند.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics