تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرح توسعه دانشگاه تهران به زودی تعیین تکلیف می‌شود

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری گفت: درخصوص ابطال طرح یا تملک بخش باقی‌مانده توسعه دانشگاه تهران به زودی تصمیم لازم از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی اتخاذ خواهد شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا روز گذشته جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با محوریت توسعه دانشگاه تهران برگزار شد که در آن نمایندگان ساکنان، ‌دانشجویان، شهرداری، دانشگاه تهران و اعضای کمیته تخصصی شورای عالی شهرسازی حضور داشتند. در این جلسه نظرات مخالفان و موافقان را شنیدیم و قرار شد توقف ۱.۵ ساله‌ای که در روند بررسی و تصویب طرح ایجاد شده و به نگرانی‌هایی برای مردم و ساکنین انجامیده را با پیگیری مستمر جبران و هرچه سریع‌تر طرح را در شورای عالی شهرسازی نهایی کنیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: به زودی یا طرح توسعه دانشگاه تهران را بنا به تقاضای اهالی ابطال می‌کنیم یا این‌که مشروط به ایجاد ساز و کار اجرایی برای تملک بخش باقی‌مانده اقدام خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص جزییات طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران طبق مصوبه سال‌های قبل کمیسیون ماده ۵ قرار بود از شمال تا بلوار کشاورز، از غرب تا خیابان کارگر، از جنوب تا خیابان انقلاب و از شرق تا خیابان وصال توسعه پیدا کند. مقرر شده بود دانشگاه تهران برای این محدوده، طرح تهیه کند و بر اساس طرح مصوب شروع  به اقدامات اجرایی کند. دانشگاه تهران در طول سال‌های گذشته بر اساس منابعی که از دولت گرفته اقدام به تملک پلاک‌ها در این محدوده کرده که به همین دلیل برای کسانی که در این محدوده زندگی می‌کنند مشکلات عدیده‌ای ایجاد شده است؛ به حدی که چند روز پیش قبل مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. بر این  اساس از نمایندگان مردم درخواست کردیم تا در جلسه شورای عالی شهرسازی حضور پیدا کنند.

ایزدی تصریح کرد: مشکل آن‌جاست که بر اساس این خط توسعه، محدودیت فروش برای این محدوده تعیین شده و مردم این منطقه دچار مسائل و مشکلاتی شده‌اند.

وی تاکید کرد: آن‌چه وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده یک خط توسعه بوده که قرار بوده برای آن طرح تهیه شود. در حال حاضر طرح تهیه شده ولی مرحله‌بندی اجرا در آن نیست و دانشگاه تهران در این عرصه شروع به تملک کرده که به نظر می‌رسد اگر تملک را در فازهای مختلف می‌دید این اتفاق نمی‌افتاد. هم‌اکنون اهالی دچار این معضل شده‌اند. بنابراین ما فرصت یک هفته‌ای برای کمیته تهیه کردیم تا طرح پیشنهاد شده را از طرف دانشگاه تهران بررسی کنند. سپس جمع‌بندی را به شورای عالی شهرسازی می‌بریم و موضوع را تعیین تکلیف خواهیم کرد. البته دفتر ریاست جمهوری نیز برای معضل پیش آمده، فردا بعدازظهر جلسه دارند و قرار است اتخاذ تصمیم شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics