تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید گوشت

دراین بخش به راهنمایی خرید گوشت قرمز، چرخ کرده، ماهی و مرغ پرداخته شده است.

 گوشت قرمز:

گوشت های تازه و گرم که معمولا کشتار روز هستند، بیشتر مورد توجه و پسند مردم ما قرار دارند زیرا عطر و طعم این گوشت ها نسبت به گوشت های یخی بهتر است و به همین دلیل هم با استقبال تعداد بیشتری از مردم روبرو می شوند.

ضمن اینکه بافت گوشت تازه و گرم به خوبی حفظ می شود و خوردن آن حس خوبی را به مصرف کننده می دهد. گوشت های تازه و گرم در بیشتر میادین میوه و تره بار یا قصابی های سطح شهر عرضه می شوند.

 

گوشت های چرخ کرده:

بسیاری از مردم از سلامت گوشت های چرخ کرده موجود در بازار مطمئن نیستند و همیشه برایشان این سوال مطرح است که چرا قیمت یک کیلو گوشت چرخ کرده از یک کیلو گوشت گوساله تازه هم کمتر است. با این حال ادعا می شود که از گوشت گوسفند و گوساله برای تهیه این گوشت ها کمک گرفته شده است.

در واقع بیشتر مردم تصور می کنند که گوشت های چرخ کرده صنعتی از سلامت و کیفیت لازم برخوردار نیستند در صورتی که اصلا اینطور نیست. به عبارت ساده تر ما سلامت گوشت های چرخ کرده باز موجود در قصابی ها را به هیچ عنوان تایید و مصرف آنها را توصیه نمی کنیم اما در مورد گوشت های چرخ کرده صنعتی، بسته بندی شده و دارای مجوزهای لازم بهداشتی موضوع متفاوت است.

 

                    گوشت مرغ:

مرغ را از مراکز معتبر و شناخته شده‌ای تهیه کنید که مطمئن هستید ذبح بهداشتی و سالمی دارند.

حتی الامکان سعی کنید مرغ بسته بندی شده بخرید.

حین خرید مرغ، به تاریخ تولید آن دقت کنید. اگر بیش از 72 ساعت از تولید مرغ گذشته باشد، آن را نخرید. آن مرغ دیگر طبیعی یا ارگانیک نیست.

 

                   گوشت ماهی:

1. برای اولین نکته همیشه به چشمان ماهی دقت کنید. یک ماهی تازه دارای چشمانی براق و برجسته است. از خریدن ماهی هایی که چشمانی تار دارند اجتناب کنید این ماهی ها به تازگی صید نشده اند.

2. پس از چشم ها به بدن ماهی نگاه کنید اگر بدن ماهی براق و درخشنده بود معلوم می شود که به تازگی صید شده است. به پولک های آن ست بزنید، اگر پولک ها به بدن جسبیده و لغزنده بودند ماهی تازه صید شده است.

3. ماهی هایی که به تازگی صید شده اند بوی خاصی نمی دهند و تنها یک بوی معمولی و ساده دارند. اگر ماهی بوی نامطبوع یا تندی داشت از خرید آن اجتناب کنید.

4. آب شش ها یکی دیگر از محل هایی است که باید در هنگم خرید به آن دقت کنید. ماهی هایی که به تازگی صید شده اند دارای آب شش های قرمز هستند. اگر ماهی برای مدت طولانی بیرون آب باشد اب شش هایی خاکستری رنگ دارد.

5. در هنگام خرید به دم ماهی را در دست بگیرید تا کاملا ماهی استوار باشد همچنین گوشت بسیاری از ماهی های تازه سفت است و حالت لاستیکی دارد. البته ماهی شیر از این مقوله جداست چرا که در گوشت آن در حالت تازه نرم است.

6. اگر گوشت ماهی مقداری اب دار بود دقت کنید که این آب شفاف و به مانند آب دریا و یا آب آشامیدن باشد. اگر گوشت آبی شیری رنگ داشت نشان از ماندگی و کهنگی ماهی است.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics