تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید آجیل و خشکبار

راهنمای خرید آجیل و خشکبار

 

لمس کردن آجیل با دستمال مرطوب

بعضی از متخلفان برای جلوه دادن به محصولات خود از رنگ های غیر مجاز خوراکی استفاده می کنند که این گونه رنگ ها از عوامل ایجاد و بروز سرطان ها و ناراحتی های کبد هستند. پسته های خندان، تخمه های جابانی (ژاپنی) و به خصوص تخمه های آفتابگردان از جمله دانه هایی هستند که ممکن است با رنگ و لعاب شیمیایی رنگ شوند. یک آجیل فروش، در خصوص به کارگیری رنگ های شیمیایی در صنعت آجیل معتقد است: این روزها استفاده از این روش ها کمتر صورت می گیرد و بیشتر از رنگ های طبیعی مثل زردچوبه استفاده می شود. اما در مورد تخمه های آفتابگردان و تخمه های جابانی (ژاپنی) باید هوشیار بود.

یک راه ساده برای تشخیص استفاده از رنگ در آجیل ها این است که اگر احساس کردید آجیل دارای رنگ غیر طبیعی است، با دستمالی که با آب مرطوب شده روی آنها بکشید اگر دستمال رنگ به خود گرفت، آجیل رنگ شده است.

 

یکدست بودن آجیل

به عنوان مثال بادام ها باید تقریبا به یک شکل و اندازه و همرنگ باشند این نکته از آن جهت اهمیت دارد که آجیل در اصطلاح قاطی نداشته باشد. آجیل هایی که یک شکل و یک اندازه نیستند، نمی توانند قابل اتکا باشند و احتمالا چند نوع با هم مخلوط شده اند.

 

آجیل را برای دو هفته تهیه کنید

آجیل های شور در مهمانی های دید و بازدید عید و بر سر سفره هفت سین نقش پررنگ تری نسبت به آجیل های شیرین و ... دارند. در خرید این گونه آجیل ها دقت بیشتری لازم است زیرا به واسطه بو داده شدن عمر کوتاهی دارند و فساد پذیرند، بنابراین توصیه می شود آجیل های شور و بو داده را به اندازه مصرف دو هفته عیدتان خریداری کنید. همچنین در خرید این گونه آجیل ها دقت بیشتری لازم است زیرا تشخیص تازگی آن به خاطر بو دادن و استفاده از نمک سخت تر است پس خرید آجیل های کم نمک به نفع شماست.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics