تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سلامت و مراقبت از کودک

راه هایی برای سلامت کودکان

بدون تردید مادران با تمام وجود سعی می کنند از نوزاد خود مراقبت کنند اما پس از زایمان مشغله های خانه با نگهداری کودک ادغام می شوند و احتمال اینکه خطراتی کودک را تهدید کند وجود دارد. برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی تا جایی که ممکن است می بایست از لوازم و وسایلی که جهت برقراری ایمنی کودک در فضای منزل و خارج از منزل طراحی شده استفاده کنید. شرایط ایمنی نوزاد به دو بخش قبل از 6 ماهگی و پس از آن ( به حرکت درآمدن کودک) تقسیم می شود.

 

قبل از 6 ماهگی تجهیزات آنچنانی لازم نیست تهیه کنید همین که نوزاد را در تخت خواب مناسب بخوابانید کفایت می کند اما وقتی کودک چهار دست و پا رفتن را یاد می گیرد کنجکاوی او نیز بیشتر می شود و علاقه زیادی به باز کردن در کمدها و درآوردن اشیا مختلف دارد. این اشیا ممکن است برای او خطر داشته باشد بنابراین لازم است از محافظ و بست های مخصوص استفاده کنید. برخی انواع محافظهایی که در بازار موجود است شامل محافظ پیچ گاز و پریز برق ، نرده محافظ ( گارد محافظ ) ، محافظ فومی درب کمد ، محافظ لبه.

 

پس از برقراری ایمنی کودک در منزل وقت آن رسیده است ایمنی کودکتان در خارج از منزل مورد توجه قرار دهید. اگر مادری هستید که رانندگی می کنید به این نکته دقت داشته باشید که حضور کودک در خودرو شرایط خاصی دارد. استفاده از صندلی مخصوص ماشین ، کریرهایی که قابلیت اتصال به کمربند ایمنی ماشین دارند، ضروری است. پس از رعایت نکات ایمنی برای کودک باید در صدد تهیه وسایل مراقبتی مخصوص نوزاد نیز باشید. خرید لوازمی همچون تب سنج و دماسنج کودک ، دندانگیر نوزاد ، شانه و برس مخصوص کودک ، قیچی و ناخنگیر نوزاد ، پوار بینی نوزاد برای مراقبت هر چه بهتر از نوزادتان اهمیت دارد.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics