تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سلامت کودک

راه هایی برای مراقبت ازبهداشت و سلامت کودک

  • شستن سر:

خب دقیقا به دلیل این که پوست سر بچه ها قدرت چرب کنندگی بسیار کمتری نسبت به بزرگتر ها دارد معمولا شامپوهای آن ها هم قدرت شویندگی کمتری دارند و به زبان پیچیده تر قدرت قلیایی آن ها کمتر است چون هرچه قدرت قلیایی یک شامپو بیشتر باشد احتمال این که تماس آن با چشم سبب سوزش شدیدتری شود هم بیشتر می شود.

  • شستن صورت :

صابونی که قدرت قلیایی آن حدود ۷ باشد می تواند مناسب ترین گزینه برای صورت فرزند کوچک شما باشد. بنابراین صابون کودک هم مانند شامپو باید به لحاظ قدرت قلیایی پایین باشد درعوض مواد نرم کننده و مرطوب کننده به این صابون ها اضافه می شود که علاوه بر معطر کردن پوست بچه آن را نرم هم می کند و رطوبت را به پوست او می رساند.

  • مرطوب کردن پوست:

برخی از کرم ها به دلیل معطر بودن احتمال آلرژی زایی دارند بنابراین باید مراقب باشید سراغ کرم های مرطوب کننده معطر نروید. در ضمن با توجه به این که مقدار آب درکرم های مرطوب کننده بیشتر از پماد است به دلیل جلوگیری از آلودگی های میکروبی برخی کارخانجات از مواد آنتی باکتریال و نگهدارنده به منظور محافظت از کرم ها در برابر آلودگی ها استفاده می کنند که اتفاقا همین مواد نگهدارنده هم ممکن است سبب بروز آلرژی شوند.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics