تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید لوازم صوتی تصویری

راهنمای خرید لوازم صوتی تصویری

تلویزیون هوشمند

امروز بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار هوشمند هستند، تقریبا تمام تولیدکنندگان مطرح نیز تلویزیون‌های هوشمند تولید کرده‌اند. با این نوع از تلویزیون‌ها قادر خواهید بود تا به اینترنت متصل شده، ویدیو تماشا کنید یا بر روی آنها نرم‌افزار و بازی نصب نمایید. در واقع تلویزیون‌های هوشمند همان تلویزیون‌های معمولی هستند که به روی آنها یک سیستم‌عامل برای اجرای برخی نرم‌افزارها نصب شده است. برخی از تلویزیون‌های هوشمند از طریق کابل به شبکه متصل می‌شوند و برخی دیگر از طریق شبکه‌ بی سیم وای‌فای، پس اگر قصد خرید این نوع از تلویزیون‌ها را دارید براساس نیاز خود به نوع اتصال به شبکه آنها نیز دقت کنید. همچنین باید بدانید که هر کدام از تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند از سیستم‌عامل خاص خود بهره می‌برند که قادر به اجرای نرم‌افزارهای دیگری نیستند، تعداد عناوین نرم‌افزارهای آنها نیز بسیار محدود است. از طرفی دسترسی به بسیاری از این نرم‌افزارهای برای کاربران ایرانی مسدود است که از مهمترین آنها می‌توان به یوتیوب و نت فیلیکس اشاره کرد. اما خوشبختانه برخی از تولیدکنندگان مطرح تلویزیون همچون ال‌جی قرار است در محصولات جدید خود گوگل تی وی را جای دهند که به این ترتیب کاربر به طیف وسیعی از نرم‌افزارها دسترسی خواهد داشت. البته این نکته را نیز باید بدانید که امروزه گجت‌های کوچک و ارزانی در قالب دانگل تولید و عرضه شده‌اند که به پورت HDMI هر نمایشگری متصل شده و سیستم‌عامل اندروید را به آن اضافه می‌کنند، این بدین معناست که تلویزیون فعالی شما یا تلویزیونی غیر هوشمندی که در آینده تهیه خواهید کرد به راحتی و با ابزاری که حدود 50 دلار قیمت دارد به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌شود. پس اگر تلویزیون هوشمند مورد نظر شما با هم رده غیر هوشمندش تفاوت قیمت قابل ملاحظه‌ای دارد، دور آن را خط بکشید!

 

 

تقریبا تمام مشخصات فنی را فراموش نکنید

همه تولیدکنندگان تلویزیون در کاتالوگ‌های تبلیغاتی، مشخصات فنی بسیاری را ذکر می‌کنند که بیشتر به کتاب‌های علمی تخیلی شبیه هستند. بصورت خلاصه باید بدانید که کنتراست تصویر، رفرش ریت و زمان پاسخ گویی همگی دروغ هستند و تولیدکنندگان از طرق مختلف این اعداد را به شکل غیرواقعی اعلام می‌کنند.

 

قبل از انتخاب و خرید هر تلویزیون، از نزدیک کیفیت تصویر آن را در شرایط مختلف مشاهده نموده و آن را با دیگر تلویزیون‌ها مقایسه کنید. به عنوان مثال اگر با زاویه به تلویزیون نگاه کنید به راحتی می‌توانید متوجه محدودیت یا عدم محدودیت زاویه دید تلویزیون شوید. توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌ها زاویه دید افقی مناسبی دارند، پس سعی کنید زاوید دید عمودی را نیاز از پایین و بالای تلویزیون بررسی کنید.

 

مورد دیگری که در انتخاب تلویزیون اهمیت دارد سایز آن است، هرچه تلویزیون بزرگتر باشد بهتر است، اما نباید بدنبال یک تلویزیون خیلی بزرگ باشید. شما می‌توانید براساس مکان قرار گیری تلویزیون در منزل خود و فاصله‌ای که قرار است نسبت به آن نشسته و به تماشای بنشینید، تلویزیون خود را انتخاب کنید، برای محاسبه فاصله سایز استاندارد تلویزیون به مقاله «چه سایز تلویزیونی برای منزل شما مناسب تر است؟» مراجعه کنید.

 

درگاه‌های ورودی و خروجی: تنها HDMI اهمیت دارد

امروزه تلویزیون‌ها به درگاه‌های مختلف و متنوعی تجهیز شده و روانه بازار می‌شوند، اما تنها درگاه‌‌ای که شما به آن نیاز خواهید داشت، HDMI است. تمام ابزارهای خارجی مانند پخش کننده‌ها، ست‌آپ باکس‌ها و غیره همگی از HDMI پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد دارید چندین ابزار را به تلویزیون متصل کنید، به عنوان مثال تمایل دارید تا ایکس باکس، پخش کننده HD، گوگل تی وی و غیره را به یک تلویزیون متصل کنید سعی کنید، به دنبال تلویزیونی باشید که دارای چندین ورودی HDMI باشد.

 

کنترل از راه دورهای لمسی را فراموش کنید، تلفن و تبلت‌ها همان کار را انجام می‌دهند

برخی از تلویزیون‌های گران قیمت امروزی به همراه یک کنترل از راه دور شبیه به تلفن هوشمند ارائه می‌شوند که کار کردن با رابط کاربری بخش هوشمند تلویزیون را ساده‌تر می‌کند. در برخی از شرایط اختلاف قیمت این تلویزیون‌ها با هم رده‌های بدون ریموت کنترل لمسی آنها بسیار زیاد است. از آنجایی که کار خاصی نمی‌توان با این کنترل از راه‌دورها انجام داد، بهتر است که دور آنها را خط بکشید. امروزه کنترل از راه دورهای جامعی مثل Logitech Harmony وارد بازار شده است که کنترل تمام ابزارهای شما را در دست گرفته و صفحه لمسی نیز دارد. علاوه بر این امکان کنترل برخی از تلویزیون‌های سامسونگ و سونی از طریق تبلت‌های گلکسی و اکسپریا وجود دارد، و تنها با نصب یک نرم‌افزار می‌توانید تلویزیون خود را کنترل کنید.

 

 گیرنده دیجیتال بخرید

اگر تلویزیون HDTV جدید تهیه کردید برای آنکه از کیفیت تصویر برنامه‌های تلویزیونی لذت ببرید باید بدنبال یک گیرنده دیجیتال باشید، چون کیفیت تصویر سیگنال‌های آنالوگ در تلویزیون‌های HDTV بسیار پایین و غیر قابل تحمل است.

 

صدا را فراموش نکنید

تلویزیون‌های HDTV به دلیل باریکی و ضخامت کم آنها فاقد بلندگو‌های با کیفیت هستند، پس اگر تمایل دارید تا در تلویزیون خود به تماشای فیلم‌های سینمایی یا برنامه‌های ورزشی بنشینید، حتما به یک سینمای خانگی نیاز خواهید داشت. اگر یک سینمای خانگی دالبی تهیه کنید و اسپیکرها را درست در اطراف مکان نشستن خود قرار دهید، لذت غیرقابل وصفی از فیلم‌های دالبی را تجربه خواهید کرد.

 

کدام نوع از سه بعدی بهتر است؟

اگر اولویت شما در کیفیت تصویر بالا در حالت دو بعدی است بهتر است به دنبال خرید یک تلویزیون 3 بعدی از نوع اکتیو باشید، چون به دلیل لایه‌های اضافی در تلویزیون‌های سه بعدی پسیو، کیفیت تصویر دو بعدی کمی نسبت به تلویزیون‌های معمولی پایین‌تر است. از طرفی اگر تمایل دارید تا فیلم‌های سه بعدی زیادی آن هم به همراه دوستان و اعضاء خانواده خود تماشا کنید، بهتر است به یک تلویزیون سه بعدی پسیو انتخاب کنید، چون قیمت عینک‌های این نوع از تلویزیون‌ها بسیار پایین تر از تلویزیون‌های اکتیو است و تجربه سه بعدی در این دو فناوری تقریبا نزدیک به هم است.

 

باند، تیونر وساب ووفر

باندها نقش مهمی در پخش صدای باکیفیت از آمپلی فایرها دارند، البته در بسیاری از موارد باندها به عنوان ابزارهای مکمل در جهت زیبایی‌بخشی به محیط هم به حساب می‌آیند. به همین دلیل است که این اواخر شاهد عرضه انواع باندهای حرفه‌ای و با کیفیت و البته فوق گران‌قیمت در طرح و شکل‌های زیبایی به بازار هستیم. به هر حال، در حال حاضر باندهای سیستم‌های حرفه‌ای در انواع بوک‌شلف و ایستاده در بازار موجودند که از نمونه‌های بوک‌شلف برای سیستم‌های حرفه‌ای استفاده بیشتری می‌شود، البته برخی از نمونه‌های ایستاده هم کیفیت بالایی دارند که مناسب سیستم‌های حرفه‌ای هستند. در این زمینه برندهای JBL،KENWOOD ، Denon، Focal، Monitor Audio، Edifier در بازار موجودند که در این بین باندهای JBL، PIONEER و KENWOOD جزو پرقدرت‌های بازارند. یک نکته دیگر که ذکر آن لازم است این است که هر باندی در پخش یک نوع صدا ویژه و خاص است. به‌عنوان مثال باندهای PIONEER صدای بم را به خوبی پخش می‌کنند و BASE بالایی دارند، به همین دلیل صداهای ریز را به خوبی پخش نمی‌کنند. به همین دلیل در کنار این باندها، باید از تیوتر برای پخش صداهای ریز استفاده کرد. ولی باندهایی نظیر KENWOOD و... به تیوتر نیازی ندارند. نکته‌ای که باید در مورد باندها مورد توجه قرار گیرد قدرت باندها است. این نکته را هم در نظر داشته باشید که مانند بازار دیگر کالاها، در حال حاضر باندهای چینی با برندهای شبیه به اصل در بازار موجودند که قدرت وات واقعی ندارند و باید هنگام خرید باند دقت زیادی کرد. همچنین برخی از باندها به صورت وایرلس در بازار موجودند که به دلیل اینکه فاقد کابل ارتباطی هستند، کیفیت و قدرت صدای کمتری دارند. پس اگر قصد دارید برای سیستم‌های حرفه‌ای باند خریداری کنید، به سراغ نمونه‌های وایرلس نروید.

در کنار این کالاها، ساب نیز ماموریت پخش صدای بم را دارد که در برندهای مختلفی نظیر PIONEER ، Focal، Monitor Audio و... در بازار موجودند.

 

 

آمپلی فایر

آمپلی فایرها در دو نوع آمپلی فایرهای استریو و آمپلی‌فایرهای سینمای خانگی به بازار عرضه شده‌اند. آمپلی‌فایرهای استریو تنها می‌توانند صدای 1:2 پخش کنند یا به عبارتی تنها به دو باند مجهزند و صدا تنها از جلو و پشت پخش می‌شود. برندهای pioneer و Cerwin-Vega از برندهای معروف در بازار آمپلی‌فایرهای استریو هستند. این آمپلی فایرها بهترین گزینه برای یک سیستم صوتی حرفه‌ای خانگی هستند.

اما آمپلی‌فایرهای سینمای خانگی قابلیت پخش صدای 1:6 کاناله را دارند. حتی برخی از نمونه‌های حرفه‌ای و فوق حرفه‌ای قابلیت پخش صدای 1:16 کاناله را نیز دارند. برندهای pioneer، Creative، kenwooD، PANASONIC، SAMSUNG و... از برندهای معروف در بازار این کالا هستند که در این برند PIONEER پرفروش‌تر و باقابلیت‌ترین‌های موجود در بازار است.

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics