تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پوشاک خانواده

راهنمای خرید پوشاک خانواده

          پوشاک مردانه :

مردان قوی هیکل از پوشیدن راه راه های افقی پرهیز کنید

اگر بزرگ و جثه دار هستید و مخصوصاً در نواحی شکم کمی اضافه دارید، از پوشیدن لباسهایی با راه راه های افقی و راه راه های مورب به شدت خودداری کنید. آنچه شما باید با کمال افتخار به تن کنید، پیراهن ها و شلوارهایی با راه راه های عمودی است. این نوع پارچه راه راه نیمرخ بدن شما را بلندتر نشان داده و لاغرتر به نظر خواهید آمد. کت و شلوارهای با راه راه باریک عمودی برای شما بهترین انتخاب است، به خصوص وقتی با یک پیراهن مشکی ساده در زیر آن سِت شود. پیراهن های راه راه عمودی باریک را هم می توانید با شلوار جین های تیره یا شلوار پارچه ای مشکی سِت کنید. برای لباس عادیتان هم می توانید به سراغ شلوارهای مخمل کبریتی تیره بروید.

از پوشیدن کت هایی با دو چاک در پشت پرهیز کنید

شما باید سراغ کت هایی بروید که پشت شما را به خوبی بپوشاند. و به خصوص اگر احساس می کنید که در نواحی باسن کمی چاق هستید، باید از پوشیدن کت هایی که در پشتشان دو چاک دارند خودداری کنید، چون این نوع کت ها توجه را بیشتر به سمت باسن شما معطوف می کند. پوشیدن کت های بدون چاک پشت یا حداکثر یک چاک برای شما بهتر است.

لباسهای تک رنگ بپوشید

پوشیدن رنگ های متضاد برای شلوار و پیراهن—مثل سیاه و سفید—بدن شما را دو قسمت می کند و میان تنه شما را بسیار بزرگتر نشان می دهد. در عوض بهتر است رنگ لباس بالاتنه و پایین تنه خود را از رنگ های یکجور و یک فام انتخاب کنید تا لاغرتر به نظر برسید. و اگر می خواهید خیلی لاغرتر به نظر برسید سرتاپا مشکی بپوشید. اما برای اینکه دیگران فکر نکنند به مراسم ترحیم می روید، کفش یا وسایل دیگرتان را از رنگ های مختلف استفاده کنید.

از پوشیدن بلوز یقه اسکی خودداری کنید

اگر سنگین و قوی هیکل هستید، به هیچ وجه بلوز یقه اسکی تن نکنید، بلوزهای یقه هفت و تی شرت، بلوزهای آستین بلند و پلوور و ژاکت برای شما مناسب تر است. به خصوص وقتی گردنتان کوتاه است، بلوزهای یقه هفت گردنتان را بلندتر نشان خواهد داد.

مردان لاغر و قد بلنداز پوشیدن راه راه های عمودی خودداری کنید

مردان قد بلند با پوشیدن راه راه های عمودی خیلی بلندتر به نظر خواهند آمد، از اینرو بهتر است لباسهای راه راه افقی انتخاب کنید. به خصوص پیراهن هایی که یک راه کلفت عمودی روی قسمت سینه دارند برای شما بسیار مناسب است چون شانه هایتان را پهن تر نشان می دهد و خوش هیکل تر به نظر خواهید رسید.

از پوشیدن لباسهای تک رنگ خودداری کنید

اگر از بالا تا پایین یک رنگ بپوشید (به خصوص مشکی)، از آنچه هستید هم لاغرتر به نظر خواهید آمد. پس سعی کنید از رنگ های متضاد و مختلف در لباسهایتان استفاده کنید. باید خوشحال باشید چون دست شما در انتخاب رنگ لباس کاملاً باز است.

از پوشیدن شلوار جین های تنگ خودداری کنید

شلوار جین های تنگ با اینکه در دهه ی هشتاد خیلی مُد بود، اما اصلاً برازنده شما نیست. شما بهتر است شلوار جین هایی راسته تر انتخاب کنید.

از رنگ های روشن تر استفاده کنید

رنگ های روشن شما را کمی چاق تر نشان می دهد. پس بهتر است رنگ هایی مثل سفید، کرم، آبی روشن، طوسی کمرنگ، و از این قبیل انتخاب کنید.

مردان کوتاه قداز پوشیدن لباسهایی با نقش های بزرگ خودداری کنید

روی هیکل های کوتاه، نقش و نگارهای بزرگ خیلی به چشم می آید. برای شما بهتر است که لباسهایتان را با نقش های کوچک تر انتخاب کنید.

شلوارهای فاق کوتاه بپوشید

شلوارهای فاق بلند برای مردان کوتاه قد چندان مناسب نیست چون باعث می شود قسمت های باسنتان را بزرگتر نشان دهد. اما شلوار فاق کوتاه پاهایتان را بلندتر نشان می دهد و باسنتان را هم بزرگ و چاق نمی کند.

 

          پوشاک زنانه :

خرید لباس زنانه با توجه به سایز

وقتی پای خرید لباس زنانه وسط می‌آید، بهترین کار این است که به سایز خودتان وفادار بمانید. بعضی از خانم‌ها، به خصوص افرادی که اضافه وزن دارند، فکر می‌کنند اگر لباس‌های گشاد بپوشند، اضافه وزنشان پنهان می‌شود. این قاعده تنها در صورتی درست از آب در‌می‌آید که لباس یک سایز بزرگتر باشد یا تنها در بعضی بخش‌ها، مثل روی شکم، پارچه‌ای آزاد داشته باشد. بنابراین موقع خرید لباس زنانه و به طور کلی خرید پوشاک، سراغ سایزهای خیلی بزرگ نروید.

 

خرید شلوار

عده‌ای از خانم‌ها فکر می‌کنند شلوار خیلی به چشم نمی‌آید و همین که مانتو یا شومیز آن‌ها متفاوت باشد، کافی است. این طرز تفکر اشتباه است. درست است که یک شلوار جین زنانه ممکن است به خیلی از لباس‌های شما بیاید، اما نباید داشتن شلوار کتان یا شلوار پارچه‌ای را فراموش کنید. چند دست شلوار با رنگ‌های مختلف طوری که به بیشتر لباس‌ها و مانتوهای شما بیایند کار را برای ست کردن لباس آسان می‌کند. اگر بالاتنه‌تان چاق است سراغ لگینگ نروید و اگر قدتان کوتاه است از شلوار دم پا گشاد استفاده نکنید.

           

قانون خرید اینترنتی لباس

وقتی پای خرید اینترنتی لباس زنانه وسط می‌آید، اولین و ضروری‌ترین کاری که باید بکنید داشتن اندازه‌های دور کمر، دور سینه و دور باسن است. تنها در صورتی سراغ خرید آنلاین لباس بروید که این سایزها را داشته باشید. در خرید اینترنتی پوشاک، داشتن این سایزها و مقایسه‌ی آن با جدول راهنمای سایز محصولی که قصد خرید آن را دارید، ضروری است. از طرف دیگر یادتان باشد نباید به هر فروشگاهی اعتماد کنید. حتما سراغ فروشگاهی بروید که اصل بودن کالاهایش را ضمانت کند و به شما اطمینان بازگشت کالا را هم بدهد. یعنی خیالتان راحت باشد اگر لباس، کیف یا کفشی که خریده‌اید، اندازه‌تان نبود یا اصلا از نزدیک دوستش نداشتید، می‌توانید آن را پس بدهید و پولتان را هم پس بگیرید

پوشاک کودک:

1- لباس گشاد و راحت

از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند، اندازه هایشان به سرعت تغییر می کند و لباس های شان زود به زود کوچک می شود. بنابراین بهتر است برای او لباس های راحت و گشاد خریداری کنید تا علاوه بر اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنید، کودک هنگام پوشیدن و یا درآوردن لباس ها اذیت نشود.

دقت کنید، قسمت یقه ها، سر آستین و مچ پاها، نرم و راحت باشد و کش های سرآستین و دمپای شلوار تنگ نباشد. همچنین می توانید لباس هایی با سگک های قابل تنظیم که امکان بزرگ تر و کوچک تر شدن دارند بخرید تا مدت زمان بیشتری استفاده شوند.

 

2- شستشوی لباس

کودکان لباس های شان را زود کثیف می کنند. بیشتر مواقع لکه های غذا، شکلات و بستنی روی لباس هایشان دیده می شود و از آنجایی که همیشه مشغول بازی هستند و لباس هاشان را خاکی و کثیف می کنند، بهتر است هنگام خرید لباس، جنس هایی را انتخاب کنید که شستشوی آنها راحت باشد و یا امکان شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد.

 

3- جنس لباس

لباس های تهیه شده از مواد مصنوعی مناسب کودکان نیستند. لباس هایی که پارچه هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید. بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد.

توصیه می شود لباس زیر و لباس هایی که با پوست کودک تماس مستقیم دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس های رویی پارچه های حوله ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.

درضمن برای حفظ سلامت پوست کودک لباس های خریداری شده را قبل از پوشاندن به کودک حتما بشویید و در معرض هوا و نورخورشید قرار داده و خشک کنید.

 

4- لباس مناسب نوزادان

وقتی کودک در سنی است که پوشک استفاده می کند، لباس هایی را انتخاب کنید که در قسمت وسط پاها دکمه دار هستند تا راحت تر بتوان پوشک شان را عوض کرد.

 

5- توجه به استقلال کودک

کودک وقتی به سنی می رسد که یاد می گیرد لباس هایش را خودش بپوشد، بهتر است لباس هایی برای او انتخاب کنید که پوشیدن و درآوردن آنها راحت باشد.

این موضوع اعتماد به نفس او را بالا می برد. به جای خریدن شلوارهای زیپ و سگک دار، شلوارهای کمرکش برای او انتخاب کنید. به جای لباس های دکمه دار، از لباس های چسبی استفاده کنید.

 

6- سلیقه کودک

هنگام خرید لباس به سلیقه کودک نیز توجه کنید. گاهی اوقات یک رنگ خاص یا یک شخصیت کارتونی روی لباس برای کودک بسیار مهم است. به خواست کودک تان در نوع رنگ و طرح دلخواهش اهمیت بدهید.

 

7- چند نکته مهم دیگر

رنگ های شاد برای کودک تان و ترجیحا رنگ های اصلی انتخاب کنید.

هنگام خرید کلاه، کلاه لبه دار خریداری کنید تا علاوه بر سر کودک، از صورتش هم در برابر نور خورشید محافظت شود

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics