تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

در این بخش نکاتی را در هنگام خرید لوازم آرایشی و بهداشتی یاد آور می شویم.

لوازم آرایشی:

 

توصیه کاربردی 1:

 
برای اینکه بفهمید لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارید حاوی سرب است یا نه، می‌توانید از آزمایش بسیار ساده‌ای استفاده کنید. مقداری از رژ لبتان را روی دستتان بمالید،با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید.اگر رنگ آن به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشید که آن محصول دارای درصد بالایی از سرب است. بد نیست بدانید لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده در تولید آن روی برچسبشان ذکر شده است، سرب ندارد و وزارت بهداشت نیز برای لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی سرب باشند، برچسب فارسی تایید شده صادر نمی‌کند.
 

 

توصیه کاربردی 2:

 
هنگام خرید لوازم آرایشی قبل از پسندیدن رنگ این محصولات به دنبال تاریخ مصرف آن باشید. محصولات معتبر حتما دارای تاریخ تولید وتاریخ انقضا هستند. معمولا محصولات آرایشی وقتی بوی بدی می‌گیرند و دیگر آن قوام و پوشانندگی اولیه خودشان را ندارند شما می‌توانید مطمئن باشید که تاریخ مصرفشان به پایان رسیده است.
 
 

توصیه کاربردی 3:

 
برای اینکه دچار چنین مشکلات خرید تقلبی نشوید اول لوازم آرایشی معتبر را انتخاب کنید و سپس از برچسب وزارت بهداشت و پلمپ بودن آن محصول مطمئن شوید.
 
چندی است که شما برچسبهای سفید رنگی با نوشته‌های سیاه رنگ را روی محصولات آرایشی می‌بینید. براساس ماده 11قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی وبهداشتی باید روی تمام اقلام خارجی برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا،شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد. دقت کنید شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند. بد نیست بدانید مندرجات وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر ( مانند درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی نویس روی برچسب اصلی ظرف است که نوع آخر، بهترین نوع ممکن برای غیرتقلبی بودن آن محصولات است
 
 
 

لوازم بهداشتی:

نکات خرید شامپو

 
1- پیش از خرید هر نوع شامپویی ابتدا با پزشک یا آرایشگر خود مشورت کنید.
 
این افراد پس از آگاهی نسبت به اینکه در هفته چند بار موی خود را می شویید، چه نوع مویی دارید، آیا دچار ناراحتی پوست سر هستید یا خیر و ... ، شامپویی مناسب به شما معرفی کنند.
 
2- برای موهای مختلف، شامپوهای متفاوتی وجود دارند.
 
حتما نوع موی خود را بشناسید (چرب، خشک، معمولی) و اگر رنگ یا فر شده است، شامپویی مناسب آن خریداری کنید.
 
3- هرگز گول ظاهر بسته بندی و رنگ شامپوها را نخورید. ترکیبات یک شامپو باید مناسب مو باشد.
 
گاهی شامپوهایی با رنگ و شکل زیبا، غیراستاندارد بوده و می توانند سبب افزایش ریزش مو و خارش پوست سر شوند.
 
4- شامپوهای مارک دار را تنها از نمایندگی های معتبر خریداری کنید.
 
نوع تقلبی این نوع شامپوها بسیار زیاد است و ممکن است شما هزینه گزافی را بابت شامپویی نامرغوب پرداخت کنید. چاپ های کج، پلمپ نبودن یا نداشتن جعبه یا بروشور نشان دهنده تقلبی یا قاچاق بودن کالاست.
 
5- در صورتی که پس از استفاده از یک نوع شامپو متوجه ریزش مو، تغییر رنگ مو، یا چرب و خشک شدن موهایتان شدید،
 
فورا شامپو را عوض کرده و از پزشک تان راهنمایی بخواهید.
 
 
 
راهنمای خرید صابون :
 
 
صابون یک شوینده است. ساده ترین نتیجه ای که می شود از این جمله گرفت این است که صابون ها برخلاف کرم ها، ژل ها، لوسیون ها و بقیه اشکال محصولاتبهداشتی برای مدت طولانی روی پوست باقی نمی مانند و مدت تماس آنها با پوست از چند ثانیه تا نهایتا یک دقیقه متغیر است.
 
بنابراین هر نوع ماده دارویی یا درمانی هم که در صابون وجود داشته باشد فرصت جذب شدن به پوست و اثرگذاری قوی روی آن را نخواهد داشت. بنابراین در قدم اول از هیچ صابونی انتظار معجزه نداشته باشید و برای حل مشکل پوستتان تنها به استفاده ازصابون متکی نباشید. صابون ها اگر به درستی انتخاب و در کنار بقیه محصولات مناسب مصرف شوند می توانند به بهترشدن کیفیت پوست و رفع مشکلات آن کمک کنند.
 
پیدا کردن شوینده های مناسب برای پوست های حساس یا آنهایی که دچار آسیب دیدگی سطحی شده اند کار چندان مشکلی نیست. این صابون ها می توانند التهاب ناشی از اگزما و حساسیت یا آفتاب سوختگی را تا حدودی بهود بخشند.
 
- صابون آلوئه ورا: خاصیت ترمیم کنندگی آلوئه ورا باعث شده است صابون حاوی عصاره این گیاه توانایی ازبین بردن التهاب های پوستی و کمک به درمان عرق سوز و سایر آسیب های سطحی پوست را داشته باشد.
 
- صابون گل بابونه: استفاده از گل بابونه که در طب سنتی هم در درمان التهاب های پوستی مورد استفاده قرار می گرفته در بهبود اکگزما و حساسیت های پوستی و درماتیت ناشی از تماس با شوینده های شیمیای و خارش پوست موثر است.
 
- صابون کالندولا: گیاه کالندولا خاصیت ضدالتهاب و التیام بخشی دارد؛ به همین ترتیب صابون حاوی عصاره کالندولا هم دارای اثرات ضدالتهابی و ضدخارش و ترمیم کننده قابل توجهی است.
 
- صابون گل ختمی:صابون گل ختمی هم در کاهش التهاب های پوستی موثر است.
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics