تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید لوازم پزشکی

در این بخش به راهنمای خرید لوازم پزشکی می پردازیم.

لوازم طبی:

دماسنج 

 
اگر شما هم در جمع خانواده‌تان کودکی داشته باشید حتما نیاز به تب‌سنج را احساس کرده‌ و تا امروز یکی از این دماسنج‌های کوچک برای بررسی میزان حرارت بدن کودک‌تان تهیه کرده‌اید. اگر چه این روزها دماسنج‌های دیجیتالی با اقبال زیادی از سوی خانواده‌ها روبه‌رو شده‌اند اما هنوز هم گروه زیادی از مردم تمایل به استفاده از دماسنج‌های جیوه‌ای دارند و بر این باورند که دماسنج‌های جیوه‌ای در مقایسه با دماسنج‌های دیجیتال دقت بهتری دارند.
 
 
 

دستگاه تست قندخون 

 
تهیه دستگاه تست قند خون بیش از همه برای افراد مبتلا به دیابت  واجب است. دستگاهی که به کمک آن می‌توانند در طول روز میزان قندخون خود را اندازه‌گیری کنند و احتمال بروز هرگونه خطری را به حداقل برسانند. از این رو اهمیت خرید یک دستگاه تست قند خون دقیق برای این گروه از بیماران اهمیت دارد. به همین دلیل است که توصیه‌های زیادی در این باره شده که سراغ دستگاه‌های ارزان‌قیمت با دقت کم نروید و پیش از خرید دستگاه علاوه بر تحقیق درباره آن از پزشک خود در این زمینه مشورت بگیرید.  
 
 
 

جوراب واریس

 
 
اگر خودتان تا به حال بیماری واریس را تجربه نکرده باشید  حتما در میان اعضای فامیل یا دوست و آشنا افرادی را دیده‌اید که به مشکل واریس، همان رگ‌های سیاهرنگ و مارپیچ با ظاهری زشت، مبتلا شده‌اند.  این گروه علاوه بر مصرف دارو و انجام تکنیک‌های ورزشی که دردهای بیمار را تسکین و پیشروی بیماری را کنترل می‌کند، از جوراب‌هایی استفاده می‌کنند که با نام جوراب واریس معروف‌اند. این جوراب‌ها علاوه بر کاهش درد می‌تواند روند پیشروی بیماری را کنترل کند. شاید بهتر باشد در این زمینه از پزشک معالج خود راهنمایی بخواهید.
 
به طور کلی دو دسته کالا وجود دارد: تجهیزات پزشکی بادوام و تجهیزات پزشکی یک‌بار مصرف. هر دو نوع محصول جهت رفع نیازهای اولیه و پزشکی افراد سالخورده، ناتوان و یا بیمار مناسب هستند. اما هنگام خرید این دو نوع محصول باید قیمت، دسترسی و کارآمدی آن‌ها را در نظر گرفت.
 
 
 

تفاوت تجهیزات پزشکی بادوام و یک‌بار مصرف

همان‌طور که از اسمش پیداست تجهیزات پزشکی بادوام برای استفاده بلند مدت طراحی شده‌اند و به اختصار DME نامیده می‌شوند. دراین گروه تجهیزاتی مانند تخت بیمارستانی، وسایل کمک حرکتی مثل ویلچر، واکر، وسایل کمکی شخصی مثل صندلی حمام، لوازم کمکی پوشش لباس، اندام‌های مصنوعی، کفش طبی، کپسول اکسیژن قرار دارد. از طرف دیگر لوازم و تجهیزات پزشکی یک‌بار مصرف به‌منظور یک بار استفاده طراحی شده‌اند. در این گروه، تجهیزاتی مانند چسب اندازه‌گیری فشار خون برای افراد دیابتی‌، محصولات مراقبتی بی‌اختیاری، پوشک، پانسمان و دستکش‌های محافظتی قرار دارند.
 
البته لوازم کوچک‌تر مانند درب‌بازکن مخصوص یا کیسه‌های حمل بار مناسب، به بیماران آزادی عمل و استقلال بیشتر می‌دهد. اما چنین محصولاتی کمتر تبلیغ می‌شوند و دسترسی آسان به آن‌ها نیز وجود ندارد و در اغلب اوقات باید اینترنتی سفارش داده شوند. خرید تجهیزات پزشکی پیچیده و گران‌قیمت حتی دردسرهای بیشتری دارد و گاها نیاز به تخصص در انتخاب مناسب‌ترین گزینه دارد. پس باید در خرید، تحویل کالا و نگهداری از آن دقت لازم را داشته باشید.
 
برای خرید تجهیزات پزشکی مناسب عامل مدت استفاده از آن در روز نیز اهمیت دارد. 
 
میزان و مدت ناتوانی حرکتی فرد سالخورده مشخص می‌کند که آیا به تجهیزات کمکی نیاز دارد و اگر دارد چه نوع تجهیزاتی برای بهبود ناتوانی بهترین گزینه خواهد بود. فردی که در پیاده‌روی طولانی مشکل دارد و فردی که دچار ناتوانی حرکتی به دلیل سکته است، هر کدام نیاز به نوع متفاوتی از ویلچر دارند. برای افراد با ناتوانی جزئی اسکوتر انتخابی مناسب است. برای خرید تجهیزات پزشکی مناسب عامل مدت استفاده از آن در روز نیز اهمیت دارد. یکی دیگر از عوامل مهم در خرید این است که آیا فرد ناتوان می‌تواند از وسیله به تنهایی استفاده کند یا نیاز به کمک مراقب دارد.
 
راحتی عامل تعیین کننده دیگری در انتخاب تجهیزات پزشکی کمکی است. بالش، پدهای گرم‌کننده، مرطوب کننده‌های مخصوص، عصای مخصوص، صندلی بالابر و تجهیزاتی از این دست کار مراقبت از بیماران را به‌مراتب راحت‌تر کرده و از بسیاری از عارضه‌های رایج مانند زخم بستر جلوگیری می‌کنند.
 
بعضی از تجهیزات پزشکی بادوام مختص به بیماری‌های خاص هستند. برای مثال کپسول اکسیژن که در درمان مشکلات تنفسی کاربرد دارد برای بیماران مبتلا به آسم، آمفیزم و دیگر بیماری‌های ریوی مناسب است. نبولایزر، دستگاهی که داروی مایع را به اسپری تبدیل می‌کند، ممکن است برای بیماران تنفسی استفاده شود.
 
تجهیزات استومی برای بیمارانی است که به علت بیماری یا عمل جراحی روده یا مثانه خود را از دست داده‌اند. این تجهیزات پزشکی باید توسط پزشک معالج تجویز شود.
 
محصولات مراقبتی بی‌اختیاری
اگرچه این محصولات ارزان قیمت هستند، اما انتخاب درست آن‌ها نقش مهمی در سلامتی افرد ایفا خواهند کرد. فهرست محصولات بهداشتی شامل انواع محصولات مراقبتی بی‌اختیاری در سایزهای مختلف، کاتاتر، کرم‌های پوست و بیشتر است. سلیقه‌ی شخصی در انتخاب نقشی مهم دارد با این حال هنگام خرید محصولات مراقبتی بی‌اختیاری فاکتورهای میزان جذب، تناسب، تعویض راحت و قیمت را درنظر بگیرید.
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics