تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید لوازم موسیقی و میناکاری

در این بخش به راهنمای خرید لوازم موسیقی و مینا کاری می پردازیم.

موسیقی:

خرید لوازم و آلات موسیقی که خارج از ایران تولید می شود با استرس کمتری همراه است چراکه برخی از مارک های معروف در ایران نمایندگی دارند و با خرید آن از نمایندگی می توان تا حدودی خیال خودتان را از قیمت راحت کنید. برای مثال پیانو والدشتاین یا یاماها در نمایندگی ایران به یک قیمت ثابت فروخته می‌شود.
 
قیمت ساز و سپس هزینه کلاس‌های موسیقی به اندازه‌ای از زندگی طبقه متوسط شهری فاصله دارد که آنها را از ثبت نام یا ادامه راه منصرف کند. به خصوص اگر هنرجویی باشید که ساز اولیه‌تان دیگر مناسب سطح توانایی‌های شما نبوده و مجبور به تعویض و ارتقای آن شده‌اید بهتر است به خرید آلات و لوازم موسیقی دست دوم فکر کنید. این فقط اساتید موسیقی نیستند که می‌توانند از طریق آشنا و دوست سازهای دست دوم ولی تمیز را به شما معرفی کنند حتی وب سایتی مانند دیوار میان‌بری برای رساندن شما به سازهای دست دو است.
 
اگر هم هنرجویی هستید که تازه می‌خواهید در کلاس موسیقی ثبت نام کنید بیشتر افراد توصیه می کنند که کار را با یک ساز ارزان آغاز نمایید. موسیقی یاد گرفتن مانند هفت‌خوانی است که در میانه راه بسیاری از هنرجوهایش را از پا می‌اندازد. برای همین بهتر است چند سال اول از سخت‌کوشی خودتان برای یادگیری یک ساز مورد علاقه مطمئن شوید و سپس ساز بهتر و با کیفیت بالاتری بخرید.
 
 
 

صنایع دستی:

 
برای خرید میناکاری به چه نکاتی باید توجه کرد:
 

وزن

یکی از فاکتور هایی که در هنگام خرید میناکاری باید به آن توجه کنید وزن محصول میناکاری است. بشقاب، گلدان، شکلات خوری و … که قصد خرید آن را دارید نباید سبک باشد. (با مقایسه چند نمونه مشابه متوجه وزن هر نوع محصول خواهید شد) اگر جنسی میناکاری شده سبک باشد به راحتی شکل و فرم آن با کمی فشار تغییر خواهد کرد و جلوه ی خود را از دست می دهد.
 

سطح صاف و براق

یکی دیگر از شاخصه های مرغوبیت ظروف و اشکال میناکاری سطح صاف و سیقلی آن هاست. این شاخصه بیانگر لعاب کاری مرغوب ظرف میناکاری است. سطح زبر و تیره در میناکاری چند دلیل مهم دارد. اولین دلیل جنس رنگ و لعابی است که در فرآیند تولید از آن استفاده می شود. اگر لعاب کاری حرفه ای انجام شود و از جنس مرغوبی استفاده شود سطح مینا کاملا شیشه ای و صیقلی خواهد بود.
 
 
 اغلب افراد مینا کاری را به رنگ لاجورد و فیروزه‌ای می شناسند. برای تهیه ی رنگ قرمز از طلای حل شده به اضافه ی براکس و کربنات سدیم ، برای تهیه ی رنگ سبز از مس به اضافه ی کرومات سرب و برای تهیه ی رنگ زرد از ترکیب آهن ، اکسید کروم و قلع و در هر صورت برای شفافیت لعاب ها از اکسید قلع استفاده می شود.
 
 
 برخی از آن ها پر کار تر و برخی از حجم نقوش سبک تری برخوردارند بدیهی است که هر چه نقوش بکار برده شده پیچیده تر باشد، نتیجه کار ارزش مادی بیشتری پیدا می کند زیرا استاد کار وقت بیشتری برای آن صرف کرده است.
 
 

شناسنامه محصول

در همه حال و در همه دوران این پدید آورنده ی یک اثر هنری است که به آن هویت می بخشد. اگر خالق یا تولید کننده یک اثر مشخص نباشد از ارزش مادی و معنوی آن قطعا کاسته خواهد شد. میناکاری نیز که از هنر های اصیل ایران زمین است  از این قاعده مستثنا نیست؛ هر اثر هنری بی نام و نشان، در اینجا همان هنر میناکاری، روزی دست مایه کپی برداری و فراموشی می شود. طرح ها و نقوش میناکاری که در بازار صنایع دستی به وفور پیدا می شوند اغلب کپی شده اند و هنرمندِ خالق یا شرکت تولید کننده آن ها مشخص نمی باشد.
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics