تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید تلفن همراه

در این بخش به راهنمای خرید تلفن همراه می پردازیم.

موبایل :

راهنمای خرید گوشی هوشمند؛ برای خرید بهترین موبایل باید به چه نکاتی توجه کرد
 
سوالی که باید از خود بپرسید: کاربردتان از گوشی هوشمند چیست؟
بهتر است که پیش از اینکه به سراغ کیف پولتان بروید، کاربرد گوشی جدیدتان را مشخص کنید. قرار است از گوشی هوشمند جدیدتان چه استفاده‌ای بکنید؟ اینگونه متوجه خواهید شد که باید روی کدام بخش از گوشی جدیدتان سرمایه‌گذاری بیشتری بکنید. بیایید کمی با «پرسوناها» یا کاربرنماهای دنیای گوشی‌های هوشمند آشنا شویم.
 

عاشقان شبکه‌های اجتماعی

اگر جزو این دسته از افراد باشید، احتمالا هر چند دقیقه یک‌بار، سری به تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام یا توئیتر می‌زنید. همان‌طور که از نامش مشخص است، این دسته از افراد بیش از ۵۰ درصد استفاده‌شان از گوشی‌های هوشمند به شبکه‌های اجتماعی خلاصه می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ با رزولوشن بالا، حافظه‌ی داخلی و رم زیاد و باتری قدرتمند، مهم‌ترین شاخص‌های خرید گوشی برای این دسته از افراد محسوب می‌شود.
 

اپلیکیشن بازها

این دسته به‌طور متوسط روزی دو الی ۵ اپلیکیشن جدید روی گوشی‌شان نصب می‌کند و همیشه به دنیال این هستند که با اپلیکیشن‌های جدیدی کار کنند؛ اگر جزو این دسته افراد هستید، به سراغ گوشی‌هایی بروید که سیستم‌عامل به‌روز، تراشه‌ی قدرتمند و حافظه‌ی داخلی زیادی داشته باشد.
 

گیمرهای موبایل

مثل گیمرهای کامپیوتری و کنسول‌های بازی، افرادی وجود دارند که از گوشی‌های موبایل‌ خود به‌عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی استفاده می‌کنند. مثل گیمرهای کامپیوتری و کنسول‌های بازی، زندگی این افراد هم، هزینه‌ی زیادی دارد؛ آن‌ها باید به دنبال گوشی‌هایی با تراشه‌های قدرتمند، نمایشگر بزرگ و حافظه‌ی داخلی زیاد باشند؛ بنابراین انتخاب آن‌ها به گوشی‌های رده‌بالا و پرچم‌دار محدود خواهد بود.
احتمالا در تاکسی و مترو افرادی را دیده‌اید که هدفون به گوش، در حال تماشای فیلم‌ها یا سریال‌های جدید هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، به دنبال گوشی‌هایی بروید که نمایشگر بزرگ با رزولوشن حداقل Full HD دارند و از کارت‌های حافظه هم پشتیبانی می‌کنند.
 

عاشقان موسیقی

این‌ها کسانی هستند که در مسیر، پشت میز کار و حتی موقع خواب، هدفون از گوش‌شان خارج نمی‌شود و همیشه در حال گوش دادن به موسیقی هستند؛ کسانی که احتمالا یک حساب فعال در اسپاتیفای یا اپل موزیک هم دارند. این دسته افراد باید به امکانات صوتی و هدفونی که همراه گوشی ارائه می‌شود، دقت کنند. به‌علاوه، گوشی مورد نظرشان باید فضای کافی برای ذخیره‌ی تعدادی زیادی آلبوم موسیقی هم داشته باشد.
 

عکاسان

عکاسان موبایلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که واقعا یک عکاس حرفه‌ای محسوب می‌شوند و همواره، گوشی به دست، تصاویر مختلف را ثبت می‌کنند. این افراد باید به سراغ گوشی‌های پرچم‌دار بروند که بهترین دوربین‌های موبایل را دارند و قدرت کافی برای ویرایش سریع عکس را هم در اختیارشان قرار می‌دهد. مورد دوم آن‌هایی هستند که به‌صورت جدی هنر عکاسی را دنبال نمی‌کنند؛ ولی از هر فرصتی برای اجرای برنامه‌ی دوربین گوشی (به‌خصوص دوربین سلفی) استفاده می‌کنند. برای این دسته افراد، گوشی‌های میان‌رده با دوربین‌های باکیفیت (به خصوص دوربین سلفی باکیفیت) و فضای زیاد برای ذخیره‌سازی تصاویر و نصب انواع برنامه‌های عکاسی با فیلترهای مختلف، مناسب است.
 

یک نکته مهم :  شرکت سازنده، گارانتی و رجیستری را از قلم نندازید

هنگام خرید گوشی جدید، استفاده از تجربیات کاربران دیگر را از دست ندهید. به‌طور مثال، تحقیقات سال ۲۰۱۷ موسسه‌ی J. D. Power در مورد رضایت مشتریان در ایالات متحده نشان می‌دهد که شرکت‌های اپل و سامسونگ، به‌ترتیب راضی‌ترین کاربران گوشی‌های هوشمند را دارند. به‌علاوه میزان فروش گوشی‌های هوشمند هم می‌تواند معیار مهمی باشد. در حال حاضر، نزدیک به ۵۰ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار شرکت‌های سامسونگ، اپل و هواوی است؛ بنابراین اجازه ندهید که جملاتی مثل «چینی بودن شرکت هواوی» یا اینکه «گوشی‌های اپل در ایران کاربردی ندارند!»، شما را در انجام یک خرید هوشمندانه، گمراه کند.
 
از سامانه همتا یا رجیستری گوشی های هوشمند چگونه استفاده کنیم
 
مبحث جدید رجیستری تغییرات زیادی در بازار گوشی‌های هوشمند در کشور ایجاد کرده است. در این طرح بزرگ ملی، تنها گوشی‌هایی قابلیت فعالیت در شبکه‌ی اپراتور‌های کشور را دارند که از مجاری قانونی وارد شده و شماره‌ی IMEI آن‌ها ثبت شود. بدین ترتیب دیگر شاهد گوشی‌های بدون گارانتی و وارداتی نخواهیم بود تا از مشکلات کاربران در بخش خدمات پس از فروش تا حد زیادی کاسته شود. گوشی‌های هوشمند در ایران با گارانتی‌های مختلفی فروخته می‌شوند. هر کدام از این گارانتی‌ها هم، مزایا، معایب و قیمت خاص خودشان را دارند. گارانتی موبایل، نوعی فیلتر اطمینان است و خیال‌تان را از بابت اتفاق‌های ناگوار و پیش‌بینی نشده راحت می‌کند. 
 
هم‌چنین در این طرح هر گوشی با یک شماره‌ی سیم‌کارت فعال شده و امکان استفاده از سیم‌کارت‌های دیگر وجود نخواهد داشت. به همین دلیل کاربران هنگام خرید و فروش گوشی‌های دست دوم باید پروسه‌ی انتقال شماره‌ی سیم‌کارت متصل شده به گوشی را انجام دهند. بدین ترتیب حتی پس از گُم‌ شدن یا به سرقت رفتن، گوشی قابلیت فعالیت در شبکه‌ی اپراتور‌های کشور را نخواهد داشت.
 
اطلاع از رجیستری و قوانین آن برای تمامی کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است تا دچار سواستفاده برخی فروشندگان و خرید گوشی‌های قاچاق و رجیستر نشده، نشوند. چک کردن IMEI گوشی در سامانه‌ی همتا با کد دستوری #7777* جهت اطمینان از رجیستر شدن آن، فعال کردن سیم‌کارت خود پس از قرار دادن در گوشی و دریافت فاکتور با مهر از فروشنده، مواردی است که کاربران هنگام خرید گوشی هوشمند جدید باید انجام دهند.
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics