تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید تبلت و دوربین

در این بخش به راهنمایی های لازم در این باره می پردازیم.

تبلت/کتابخوان :

مقایسه تبلت و کتابخوان:

مهمترین تفاوت این دو نوع دستگاه یعنی کتابخوان و تبلت، در نوع صفحه نمایش به کار رفته در آنهاست.
 
صفحه نمایش کتابخوان عموما سیاه و سفید و برای متن ساخته شده است در حالیکه تبلت صفحه نمایش آن رنگی و برای تصاویر و انیمشن مناسب تر می باشد.
 
مطالعه در زیر نور خورشید: اگر قصد دارید در فضای باز یا در زیر نور مستقیم خورشید مطالعه کنید، ترجیحاً باید از یک کتابخوان با صفحه نمایش E Ink استفاده کنید. صفحه نمایشهای E Ink هیچ انعکاس نور مزاحمی ندارند و هنگام مطالعه در بیرون، وضوح صفحه آنها بقدری بالاست که انگار به صفحات یک کتاب چاپی نگاه می‌کنید. اما اگر یک تبلت با صفحه LCD را بیرون در زیر نور خورشید بگیرید، شدت انعکاس نور از صفحه آن بقدری زیاد است که اصلاً نمی‌توانید چیزی بخوانید.
 
مطالعه در شب یا تاریکی: لازم به ذکر است که شدت نور در این کتابخوانها به حدی نیست که مانند صفحه های LCD مزاحم خواب دیگران شود.
 
مصرف باتری: مصرف باتری در صفحه‌های E Ink بسیار کمتر از صفحه‌های LCD است. معمولاً تبلتها را باید هر دو سه روز یکبار شارژ کرد، درحالی که کتابخوانهای E Ink هفته‌ها و یا حتی ماهها بدون نیاز به شارژ دوام می‌آورند. 
 
قیمت: کتابخوانهای E Ink بسیار ارزانتر از تبلتها هستند.
 

بحث خستگی چشم

 
بیایید مساله را از نگاه متخصصین بهداشت چشم بررسی کنیم. بسیاری از متخصصین معتقدند علاوه بر اینکه متن کتاب در صفحه نمایشهای E Ink واضح‌تر دیده می‌شود، مطالعه با آنها برای سلامت چشمهای شما هم بهتر است
 
نتیجه گیری
با یک تبلت می‌توانید ایمیل خود را چک کنید، وبگردی کنید، فیلم تماشا کنید یا انگری بردز بازی کنید، اما با یک کتابخوان نمی‌توانید. خب البته می‌توانید روی یک کتابخوان E Ink هم از مرورگر وب استفاده کنید اما سرعت آن بقدر کندی است که از خیرش خواهید گذشت.
 
اینکه باید کتابخوان بخرید یا تبلت، بستگی به کاری دارد که می‌خواهید با آن انجام دهید. اگر به دنبال دستگاهی هستید که بتوانید همه جا چه زیر نور خورشید و چه در تاریکی کتاب بخوانید، کتابخوان E Ink برای شما مناسب‌تر است، زیرا برای مطالعه کتاب بسیار ایده‌آل است و در ضمن حواس شما کمتر پرت خواهد شد، چونکه دیگر وسوسه نمی‌شوید برنامه کتابخوان را ترک کنید تا ایمیلتان را چک کنید!
 
اما اگر دستگاهی می‌خواهید که گهگاه با آن کتاب بخوانید، و در کنار آن بتوانید با آن وبگردی و بازی کنید و قادر به انجام تمام کارهایی باشید که یک تبلت می‌تواند انجام دهد، خب بهتر است یک تبلت با صفحه LCD بخرید. اما بخاطر داشته باشید که هنگام مطالعه کتاب ممکن است مدام وسوسه شوید که با آن کارهای دیگری انجام دهید، بنابراین مطالعه کتاب با تبلت نیاز به خویشتن داری بیشتری دارد.
 

دوربین:

تلفن های هوشمند و به خصوص دوربین های به کار رفته در آنها در سال های اخیر به اندازه ای پیشرفت کرده اند که به تدریج به رقبایی بسیار جدی برای دوربین های حرفه ای تبدیل می شوند. با این حال عکاسان حداقل در سال های اخیر هیچ تمایلی به جایگزینی دوربین های DSLR خود با تلفن های هوشمند نداشته اند. خرید یک دوربین دیجیتال نیازمند توجه به جزئیات متعددی است. نوع لنز مورد استفاده برای سبک های مختلف عکاسی به خودی خود تاثیر بسیار قابل ملاحظه ای بر روی قیمت تمام شده یک دوربین خواهد داشت و پس از آن باید تجهیزات جانبی مانند کارت حافظه، باتری اضافه، فلش یا فیلترهای مورد استفاده را نیز در نظر گرفت.
 
قبل از رفتن به فروشگاه، یکبار دیگر نیازهایتان را به دوربین عکاسی معین کنید. پاسخ دادن به این سوال‌ها خرید بهتر را برای شما میسر خواهد ساخت:
 
چه نوع عکاسی را مد نظر دارید؟ عکاسی از مناظر طبیعت، عکاسی از چهره‌ها 
 
اغلب در چه محیطی به عکاسی می‌پردازید؟ کم نور، پرنور، محیط‌های داخلی یا خارجی
 
بودجه شما چقدر است؟
 
تا چه حد در زمینه عکاسی می‌خواهید پیشرفت کنید؟ آیا عکاس حرفه‌ای هستید یا کاربر معمولی؟
 
اگر قصد ورود به دنیای عکاسی دیجیتال را دارید،‌ بهتر است قبل از هر چیز به سه مورد زیر در خرید دوربین توجه نمایید:
 
ISO : دوربین‌هایی با ISO بالاتر، تصاویر با کیفیت‌تری در نور پایین ثبت می‌کنند.
 
Aperture : دوربین‌هایی با Aperture پایین‌تر، تصاویر با نور بیشتری تهیه می‌کنند.
 
Shutter Speed : سرعت شاتر کمتر به معنای جذب نور بیشتر و امکان ایجاد تصاویر مات در عکسبرداری از اجسام متحرک است.
 
مقایسه 2 گروه بزرگ از دوربین ها:
 
POINT-AND-SHOOT
§ مزایا:استفاده آسان‌، ارزان قیمت، حمل جیبی و امکانات اتوماتیک برای عکسبرداری در شرایط گوناگون بدون تنظیم دستی
 
§ معایب:عدم وجود کنترل دستی روی دوربین و تنظیمات عکسبرداری، کیفیت عکس معمولی‌ست، کیفیت پایین در نور کم و مغرور به تعداد مگاپیکسل‌ها
 
 
بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر شما تنها می‌خواهید عکس بگیرید و کاری به کیفیت ندارید، بهترین انتخاب شما یک دوربین P&S معمولی خواهد بود. اگر کمی دوست دارید عکاسی بهتری داشته باشید و البته زیاد هم با مدل‌های DSLR ارتباط برقرار نمی‌کنید و کار با آن‌ها برایتان مشکل است، مدل‌های گران قیمت‌تر و حرفه‌ایتری از این خانواده نیز پیدا می‌شوند که از ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به عکسبرداری بهتر، کیفیت بالاتر و امکانات بیشتر در عکسبرداری اشاره نمود.
 
DSLR
مزایا:عکس‌های با شکوه، فیلمبرداری عالی و عکسبرداری در نور پایین‌، شاتر بدون تاخیر، لنزهای متفاوت و قابل تغییر و کنترل دستی فوکوس
 
معایب:قیمت زیاد، حمل و نقل مشکل و پیچیدگی استفاده در بعضی مدل‌ها برای کاربران معمولی
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics