تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

راهنمای خرید ماشین اداری

از آنجاییکه تقریبا تمام دستگاههای فتوکپی قابلیت پرینت و اسکن را دارا هستند ، قبل از معرفی مشخصات دستگاههای فتوکپی بهتر است به این بپردازیم که نوع کار شما به یک دستگاه فتوکپی حرفه ای نیاز دارد و یا یک دستگاه پرینتر چند کاره هم پاسخگوی نیاز های شما می باشد .

ماشین اداری:

 از آنجاییکه تقریبا تمام دستگاههای فتوکپی قابلیت پرینت و اسکن را دارا هستند ، قبل از معرفی مشخصات دستگاههای فتوکپی بهتر است به این بپردازیم که نوع کار شما به یک دستگاه فتوکپی حرفه ای نیاز دارد و یا یک دستگاه پرینتر چند کاره هم پاسخگوی نیاز های شما می باشد .
 
قبل از خرید دستگاه کپی , نیاز خود را کالبد شکافی کنید
الف ) یکی از موارد مورد نیاز برخی کاربران چاپ با کیفیت بر روی کاغذ های گرم بالا در تیراژ بالا است. متاسفانه هیچ یک از چاپگر ها و چندکاره های جوهر افشان توان چنین کاری را ندارند . بنابراین اگر شما هم یکی از این کاربران هستید بهتر است یک دستگاه فتوکپی رنگی تهیه نمایید .این دستگاهها نیز کاغذ تا ۱۷۰ – ۱۸۰ گرم را با کیفیت بالا پرینت میگیرند . که با توجه به اینکه هزینه این دستگاهها بالاست در صورتیکه استفاده شما مقطعی است و یا از کاغذ سنگین تر استفاده می کنید بهتر است کار چاپ خود را به چاپخانه بسپارید .
ب ) سوالی که معمولا برای کاربران پیش می آید این است که با وجود امکانات و سرعت برابر دستگاههای چندکاره لیزری و فتوکپی چرا دستگاههای فتوکپی قیمت بیشتری دارند؟
دستگاههای چندکاره در مقایسه با دستگاههای فتوکپی سرعت بیشتری دارند ولی توان ماهانه دستگاههای فتوکپی بسیار بیشتر می باشد و یا به عبارتی ممکن است که شما در چند دقیقه تعداد بیشتری پرینت یا کپی با یک دستگاه چندکاره لیزری بگیرید ولی دستگاه فتوکپی ساعات متوالی طولانی تری در روز کار می کند به علاوه این که تونر های با حجم بسیار بالا و با قیمت مناسب تر مصرف میکنند و هزینه چاپ بسیار پایین تری دارند .
به عبارتی اگر شما در روز بیش از ۱۰۰۰ برگ پرینت یا کپی دارید بهتر است یک دستگاه فتوکپی تهیه کنید . اما اگر میزان کار روزانه شما کمتر از این مقدار است بهتر است به جای هزینه کردن برای یک دستگاه کپی با قیمت بالا یک چندکاره لیزری تهیه کنید . توجه کنید که دستگاههای فتوکپی رنگی قیمتهایی به مراتب بالاتر از دستگاهها فتوکپی سیاه و سفید دارند . اگر شما حجم کار بالایی کپی سیاه و سفید دارید و هر از گاهی نیز به چاپ رنگی نیاز پیدا میکنید یکی از راهها، خرید یک دستگاه فتوکپی سیاه و سفید به همراه یک پرینتر جوهر افشان یا لیزری رنگی است . یکی دیگر از مزایای دستگاه فتوکپی داشتن تغذیه کننده کاغذ حجم بالا می باشد به علاوه اینکه برای استفاده در انتشارات آپشن هایی مانند سورتر کاغذ و منگنه زن و … نیز وجود دارد و یا به دستگاهها اضافه می شود.
مشخصات فنی مهم در انتخاب و خرید دستگاه کپی :
 
نکاتی در مورد قطعات دستگاه فتوکپی:
 
کاست کاغذ : اگر شما حجم کاری بالایی دارید یا در ابعاد مختلف پرینت میگیرید، دستگاهی با چند ورودی کاغذ برای A4, A3, A5 و … لازم دارید. عموم دستگاههای کپی یک یا دو کاست کاغذ و یک کاست دستی (که برگ برگ کاغذ را وارد آن می کنید) دارند. ولی اگر برای شما این مقدار کافی نیست باید در صورت موجود بودن در بازار به دستگاه خود کاست کاغذ اضافه کنید.
کاست دستی (By pass) : ورودی دستی کاغذ است. اگر سایز کاغذی را به ندرت استفاده میکنید می توانید از کاست دستی به جای فیدر یا کاست که معمولا پر است از کاغذ هایی با سایز هایی که همیشه مورد نیاز هستند استفاده کنید.
سورتر کاغذ : این مورد معمولا بیشتر برای استفاده در انتشارات و یا کپی کردن جزوات کارایی دارد. دستگاه دارای سورتر کاغذ این قابلیت را دارد که بعد از اتمام هر نسخه ، نسخه بعدی را با کمی فاصله از نسخه قبلی کپی کند. به این ترتیب نسخه های متعدد پرینت یا کپی شده قابل جدا سازی هستند.
فتوکپی ها در دو نوع در بازار موجود می باشند , دستگاههای کپی کنسول و دستگاههای کپی رومیزی که انتخاب آنها کاملاً به کاربرد و استفاده شما بستگی دارد . دستگاه های رومیزی کاست های کاغذ کمتری دارند و همانطور که از نامشان مشخص است روی میز قرار می گیرند. در مقابل دستگاههای کنسول دارای میز چند کاست کاغذ و کاست دستی هستند 
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics