تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص بودجه برای تجهیز موزه‌های دانشگاهی

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور، ذیل سیاست‌های موزه‌ در سازمان برنامه و بودجه کشور از طرحی میان این سازمان و وزارت علوم ذیل عنوان کمک به احداث مساجد، مرمت بناهای تاریخی و کمک به موزه‌های دانشگاهی در دانشگاه خبر داد و گفت: بنابراین ترتیبی داده شده تا در لایحه بودجه ۹۸ در قالب طرح تملک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به تجهیز موزه‌های دانشگاهی از کانال سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنیم.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری  ایسنا، دکتر هادی جعفری‌نژاد در پنجمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی که امروز در ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: موزه از شی محوری خارج شده و مخاطب محور شده است. بنابراین مخاطب‌شناسی نیز اهمیت پیدا کرده و باید توجه داشت که توجه به این بعد ما را به ورطه ابتذال نکشاند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ضمن تاکید بر وجود خط داستانی در موزه از طریق چیدمان اشیا و غیره، خاطر نشان کرد: در موزه از طریق خدماتی که به بازدیدکننده ارائه می‌شود، ارتباط مستقیم بین بازدیدکننده و آثار موزه به وجود آمده و یک تجربه لذت‌بخش برای مخاطب حاصل می‌شود.

 

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این‌که بازاریابی موزه در کنار حمایت دولت می‌تواند از توان بالقوه برای جذب بازدیدکننده برخودار باشد، توضیح داد: تا پایان سال ۹۶، تعداد ۶۱۵ موزه فعال در کشور ایجاد شده که ۱۸ میلیون بازدیدکننده داشته‌اند.

 

جعفری‌نژاد از اجرای دو طرح میان سازمان برنامه وبودجه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ یکی در زمینه توسعه فضای ورزشی در دانشگاه‌ها و دیگری با عنوان "کمک به احداث مساجد، مرمت بناهای تاریخی و موزه‌های دانشگاهی" در دانشگاه خبر داد و گفت: بر این اساس در قالب طرح تملک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در لایحه بودجه ۹۸ ترتیبی داده شده تا بتوان از کانال سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تجهیز موزه‌های دانشگاهی اقدام کرد.

 

جعفری‌نژاد برخی موارد این تجهیز را تهیه برنامه راهبردی برای موزه‌های دانشگاهی، به‌سازی سیستم الکتریکال و ایمنی موزه‌ها، تامین تجهیزات، ویترین‌آرایی و نورپردازی و نیز به‌سازی کالبدی موزه‌ها برشمرد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics