تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تشکیل ۲۹ پرونده قضایی در حوزه مفاسد اقتصادی با تلاش‌های سازمان بازرسی/ راه اندازی تیم‌های نظارتی ویژه‌ با محوریت دادستان‌ها برای مبارزه ب

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان این که امروز دستگاه قضایی در مسیر مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان وارد فاز جدیدی شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با بکارگیری همه توان و ظرفیت در خط مقدم مبارزه با فساد و مقابله با مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی قرار دارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری میزان، دهمین جلسه شورای قضایی استان خراسان شمالی، در محل سازمان بازرسی کل این استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این جلسه با بیان اینکه امروزه دستگاه قضایی در مسیر مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان، وارد فاز جدیدی شده است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با بکارگیری همه توان و ظرفیتش در خط مقدم مبارزه با فساد و مقابله با مفسدین و اخلال گران نظام اقتصادی قرار دارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با تبیین و تشریح مهمترین اقدامات دستگاه قضایی ابن استان در حوزه مبارزه با اخلال‌گران نظام اقتصادی، فراهم کردن زیرساخت‌های دادرسی از طریق تشکیل شعب ویژه و بکارگیری مجرب‌ترین و برجسته‌ترین قضات برای رسیدگی به این پرونده‌ها را از جمله مهمترین اقدامات دستگاه قضایی برشمرد.

 

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه برای مهار قیمت‌ها، تیم‌های نظارتی ویژه‌ای با محوریت دادستان‌ها تشکیل گردیده، بر ضرورت تقویت و استمرار اقدامات نظارتی تأکید کرد و بیان داشت: ما در قبال تحرکات دشمن که به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم و القاء ناکارآمدی نظام است وظیفه داریم با انگیزه و تلاش مضاعف و مدیریت جهادی و کار میدانی امید مردم را بیش از پیش زنده نگه داریم.

 

این مقام قضایی با اشاره به این که تعداد ۲۹ فقره پرونده قضایی تشکیل شده در حوزه مفاسد اقتصادی مستقیما در نتیجه تلاش‌های سازمان بازرسی استان در دستگاه قضایی استان مطرح رسیدگی است، بیان کرد: بخش عمده پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی توسط دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود و دستگاه قضایی تلاش می‌کند به سهم خود با سرعت، دقت و قاطعیت این پرونده‌ها را رسیدگی کند.

 

ابلاغ الکترونیک قضایی در نظام دادرسی از مهمترین دستاورد‌های دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان ابلاغ الکترونیک قضایی و توسعه کمی و کیفی سطح اتوماسیون اداری را در نظام دادرسی یکی از مهمترین دستاورد‌های دستگاه قضایی دانست و ضمن تشریح مهمترین مزایای این مکانیسم گفت: قطعا دادرسی الکترونیک گام بسیار مهمی در تحقق زیرساخت‌های دادرسی عادلانه، دقیق و سریع به شمار می‌رود و ارتقاء این سطح می‌تواند دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه را برای همکاری هر چه بیشتر و در پیشبرد امور به نحو مطلوب کمک کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری سامانه ثبت ثنا را بعنوان یکی از شاخص‌های مهم نظارتی و ارزیابی در حوزه ارتباطات الکترونیک قضایی مردم با دستگاه قضایی توصیف کرد و از کلیه شهروندان استان خواست با ثبت نام در این سامانه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

در ادامه این جلسه مهرپرور، مدیرکل سازمان بازرسی استان گزارشی از عملکرد این سازمان ارائه و تصریح کرد: شماره تماس ۱۳۶ مهمترین مجرای ارتباطات عمومی سازمان بازرسی در اعلام گزارش‌ها و شکایات مردم است و قطعا طرح این مطالبات نشان دهنده دغدغه‌های عمومی در حوزه سلامت اداری است که ضروت اعمال نظارت‌های لازم را می‌طلبد و می‌تواند گام مهمی در ارتقاء کیفیت نظارت‌ها و ایجاد بازدارندگی سازنده و راهگشا در روند امور اداری به شمار رود.

 

منبع خبر: میزان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics