تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه شخص ثالث

ذکر چندنکته در ابتدا درمورد شرکتهای‌ بیمه ضروری‌ است که باید عنوان‌ کنیم و دانستن این‌نکات در انتخاب شرکتهای‌ بیمه بسیار قابل‌اهمیت بوده و گام‌اول انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث است.

بیمه شخص ثالث :

ذکر چندنکته در ابتدا درمورد شرکتهای‌ بیمه ضروری‌ است که باید عنوان‌ کنیم و دانستن این‌نکات در انتخاب شرکتهای‌ بیمه بسیار قابل‌اهمیت بوده و گام‌اول انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث است.
 
1- شرکتهای‌ بیمه در ایران به دو بخش‌ خصوصی ودولتی تقسیم می‌شوند. تقسیم‌ بندی دولتی و خصوصی در کشور به این‌ معنی نیست که یک‌ بخش از شرکتهای‌ بیمه قابل‌ اعتماد یا معتبر هستند و بخشی‌دیگر غیر معتبر! این تقسیم‌ بندی به دلیل صاحبان‌ سهام این شرکتهاست.
 
2- تنها شرکت بیمه‌ دولتی در ایران، بیمه‌ ایران است که متعلق به دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران است. مابقی شرکتهای بیمه‌ خصوصی هستند یا طبق واگذاری‌های دولتی، خصوصی‌ سازی شده‌اند. 
 
 

آیا تفاوتی در قیمت بیمه شخص ثالث و بیمه‌بدنه در شرکتهای‌خصوصی و دولتی وجود دارد؟

 
اگر این سوال را 2-3 سال قبل می‌پرسیدیم و می‌خواستیم که پاسخ بدهیم باید می‌گفتیم آری و قیمتهای بسیار متفاوت را بررسی می‌کردیم ولی دوسه سالی‌ است که بیمه‌ مرکزی با مصوبه‌ مجلس به این‌ موضوع وارد شده و قیمتهای شرکتهای‌ مختلف را یکسان‌کرده و با شرکتهای متخلف برخورد می‌کند. اگر سری به نمایندگی‌های بیمه یا سایتهای ارائه‌ دهنده این‌خدمات مراجعه کنید و یک مقایسه ساده انجام دهید، متوجه این‌موضوع می‌شوید که نهایت تفاوت‌ قیمتی شرکتهای‌ مختلف در حد 2 درصد است که آنها از اختیارات‌ خود برای ارائه این‌تخفیف استفاده می‌کنند و تفاوت فاحشی را ایجاد نمی‌کند.
 
البته تخفیفات مربوط به عدم‌ خسارت در بیمه شخص ثالث، موضوع متفاوتی‌ است که بیمه‌مرکزی این اختیار را به شرکتهای‌بیمه داده‌است تا از این‌طریق مشتریان خود را راضی نگه‌داشته و به عدم‌تخلف و رعایت بیشتر قوانین تشویق‌ کنند.
 
 
 

آیا تفاوتی در نحوه ارائه‌خدمات در صورت خسارت وجوددارد؟

 
بله. این بهترین پاسخی‌ است که می‌توانیم در برابر این‌ سوال بدهیم چرا که در این بخش کیفیت خدمات‌دهی مورد بحث‌ است. شرکتهای‌مختلف طبق اصول و استاندارهای‌ خودشان با مشتری برخورد می‌کنند و رضایت و عدم‌ رضایت‌ مشتریان را در پی‌ دارد. به طور مثال وقتی مشتری بیمه‌ بدنه دارد و تصادف می‌کند و در این‌ تصادف، مقصر شناخته می‌شود بیمه شخص ثالث هزینه ای به او نخواهد پرداخت و باید از طریق بیمه‌بدنه خودش، نسبت به تامین‌ خسارت اقدام‌ نماید. به شرکتش مراجعه‌ کرده و به جریان پروسه دریافت‌ خسارت وارد می‌شود.
 
در این‌ بین بعضی از شرکتها این‌پروسه را برای مشتری تبدیل به یک پروسه‌ دردآور می‌کنند و بعضی از شرکتها در کوتاه‌ترین زمان این‌پروسه را به نتیجه می‌رسانند و این اتفاق باعث می‌شود که مشتری از این روند راضی یا ناراضی باشد. نکته‌بعدی در رضایت‌ مشتریان مبلغ پرداختی خسارت‌ است که تقریبا در 95 درصد موارد، مشتری از مبلغ پرداختی‌بیمه ناراضی‌ است. چرا که معمولا مشتریان می‌گویند: ما پس از خسارتی که واردشد به تعمیرگاه مراجعه‌ کردیم و به طور مثال برای سپری که شکسته‌ است یا فرو رفتگی بخشی از بدنه، مبلغ 100هزارتومان خواسته‌ شده‌ است ولی شرکت‌ بیمه، خسارت وارده را 70 هزار تومان اعلام کرده‌است!
 
البته بعضا باید مشتری قرارداد خود با بیمه را بررسی‌ کند. شرکتهای‌ بیمه بعضا قوانینی می‌گذارند که به نفع خودشان و به ضرر مشتری‌است. فرانشیز، کسر حداقل‌ پرداخت و بعضی از جریمه‌ها به دلیل نوع‌ خسارت، از جمله مواردی‌ است که مشتریان توجه نمی‌کنند.
 
 

بیمه شخص ثالث به چه‌کسانی و چه مقدار متعهد می‌شود؟

 
نکته ای که بسیاری از مردم توجه‌ ندارند این‌ است که بیمه شخص ثالث برای خودرو یا افرادی‌است که درتصادف و با تقصیرشما دچار مشکل شده‌اند و شرکت‌ بیمه برای خسارتهای‌ وارده به‌ شما، مسئولیتی‌ ندارد. اگر برای خسارت وارد به خودروی‌ خودتان نگران هستید، پیشنهاد ما این‌ است که بیمه‌بدنه خریداری کنید.
 
مسافربر شخصی هستید، حواستان به بیمه متناسب باشد!
 
یکی از اشتباهات‌ مردم در خرید‌ بیمه این‌ است که فکر می‌کنند وقتی بیمه شخص ثالث خریداری می‌کنند، شرکت بیمه نسبت به همه‌ اتفاقات وخسارات متعهد‌ است ولی باید بدانید که خدای‌ نکرده اگر مسافری که درحال جابجایی او هستید دچار مشکلی‌ شود، دچار نقص عضو یا فوت شود، شما باید شخصا دیه او را پرداخت‌ کنید. دیه کامل یک مرد در حال‌ حاضر 280 میلیون تومان‌ است، با این‌ حساب باید به دنبال راهی باشید تا این مبلغ را جبران‌ کنید. اما در صورت‌ اینکه درهنگام خرید بیمه‌نامه، به این‌موضوع توجه کرده‌ و بیمه‌ نامه متناسب خریداری کرده‌ باشید، بیمه نسبت به سرنشینانِ خودروی‌ شما نیز متعهد می‌شود.
 
برای استفاده از این‌ امکان در بیمه شخص ثالث، در هنگام خرید بیمه به نماینده‌ شرکت‌ بیمه بگویید که مسافربر هستید و بیمه را به‌عنوان مسافربر ثبت نماید. مبلغ اضافه‌ شده در این‌حالت چیزی در‌حدود 15 درصد خواهد بود که در برابر تعهدی که بیمه در قبال مسافرین شما انجام‌ می‌دهد بسیار ناچیز است.
 
 
 
باید بدانید که هزینه‌های پزشکی‌تصادفات “رایگان” است اگر …
 
یکی از نکاتی که شاید بسیاری از مردم ندانند این‌ است که وقتی تصادفی رخ‌ میدهد و فردی مجروح می‌شود، درصورت‌ اینکه به نزدیک‌ترین بیمارستان محل‌ تصادف، انتقال داده‌ شود، طبق مصوبه‌ مجلس تمامی هزینه‌های‌ بستری و درمانی رایگان می‌شود. البته در صورت‌ اینکه مصدوم‌ حادثه به یک‌ بیمارستان دیگر مراجعه‌ نماید، باید هزینه‌های بیمارستان را شخصا پرداخت‌ کرده و سپس با مدارک‌ کامل به بیمه مراجعه‌ کرده و هزینه‌هایش را اخذ کند. توجه‌کنید که اگر دراین موقعیت قرار گرفتید، آمبولانس یا خودروی حامل‌ مصدوم شما را به بیمارستان‌ خاص یا دورتر نبرد. همچنین سعی‌ کنید گزارش‌ پلیس و گزارش‌ اورژانس را به‌ همراه داشته‌ باشید تا بتوانید تصادف را ثابت کنید. البته به‌ طور مثال اگر در معالجه از پلاتین استفاده‌ شود هیچ بیمه‌ای این موضوع را متقبل نمی‌شود ولی معمولا بخش‌اعظمی از هزینه‌ درمانی‌ رایگان خواهد بود.
 

آیا بیمه، نسبت به هزینه‌های‌پزشکی راننده وسرنشینِ مقصر تعهدی دارد؟

 
خیر! بیمه شخص ثالث، بدنه و …. تعهدی نسبت به هزینه‌های پزشکی‌شما ندارند.  برای‌اینکه خیال خود را بابت حوادث‌رانندگی و به‌طور کلی حوادث‌ مختلف راحت‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم با یک هزینه‌ اندک، نسبت به اخذ بیمه‌حادثه برای خود و خانواده‌تان اقدام‌ نمایید. این بیمه‌نامه به شما کمک می‌کند تا درمواقع حادثه اگر مقصر بودید و بیمه متقبل هزینه‌ها نشد، از طریق آن هزینه‌های‌ پزشکی را پرداخته و نگرانی از این‌موضوع نداشته‌ باشید. توجه‌کنید که بیمه‌حادثه لزوما برای رانندگی و داخل‌ خودرو نبوده و هر مصدومیتی که در اثر حادثه‌ قابل‌ اثبات به‌شما وارد شود مشمول این‌بیمه می‌شود. به طور مثال اگر شما در اثر سقوط درختی، سیل، زلزله و …. آسیب ببینید می‌توانید از بیمه‌ حادثه خود بهره‌ ببرید. به بیان‌ دیگر بیمه‌ حادثه به شرط‌ حادثه، همانند بیمه‌ تکمیلی‌ درمان عمل می‌کند.
 
 

بالاخره از کدام شرکت‌بیمه‌ای، بیمه شخص ثالث و بیمه‌بدنه خریداری‌کنیم؟

 
ما در این‌بخش مستقیما نمیخواهیم شرکتی را معرفی‌کنیم چرا که نظر ما قطعا می‌تواند دچار اشتباهاتی باشد ولی آخرین نظرسنجی‌ها و بررسی‌های آماری نشان‌میدهد که شرکتهای‌ مختلف چه رتبه‌ای را در معیارهای مختلف کسب‌ کرده‌اند. درادامه در 3 بخش مختلف 4 شرکت برتر را معرفی می‌کنیم.
 
رسیدگی به شکایات: 1- شرکت بیمه‌ایران 2- شرکت بیمه‌دانا 3- شرکت بیمه‌آسیا  4- شرکت بیمه‌معلم
 
رضایت مبلغ پرداخت‌شده توسط بیمه: 1- شرکت بیمه‌تعاون  2-شرکت بیمه‌ایران  3- شرکت بیمه‌آسیا  4- شرکت بیمه‌دانا
 
سهولت در روندرسیدگی به پرونده‌خسارت: 1- شرکت بیمه‌آسیا  2-شرکت بیمه‌ایران  3- شرکت بیمه‌دانا  4- شرکت بیمه‌معلم
 

تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث

تخفیف عدم خسارت یا همان‌طور که در بیمه‌نامه درج می‌شود "ت‌ع‌خ" تخفیفی است که به نسبت تعداد سال عدم استفاده از بیمه شخص ثالث به بیمه‌گزار تعلق می‌گیرد. برای مثال اگر شخص 1 سال از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکرده باشد یا به عبارتی 1 سال در تصادفی مقصر شناخته نشده باشد، برای تمدید بیمه شخص ثالث خود در سال آینده مشمول 10% تخفیف حق بیمه می‌شود. به همین ترتیب با افزایش تعداد سال عدم خسارت، درصد تخفیف نیز افزایش می‌یابد.
ت‌ع‌خ یک سال دو سال سه سال چهار سال پنج سال شش سال هفت سال هشت سال نه سال به بالا
درصد تخفیف 5% 10% 15% 20% 30% 40% 50% 60% 70%
منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/10/22 14:39:05   |
0     0
راننده ی هر وسیله ی نقلیه ای که در حال حرکت است،نسبت به تمامی اشیائ جاندار و بی جان اطراف خود مسئول است.
به طور مثال اگر شخصی با اتومبیل خود در حال حرکت است و طی یک حادثه با یک اتومبیل دیگر تصادف کند، این خسارت باید از طرف مقصر حادثه جبران شود.
مقصر حادثه توسط پلیس راهنمایی رانندگی شناخته و به صورت کتبی اعلام میگردد.

اگر شخصی با اتومبیل خود با یک انسان تصادف کند، صدمات وارده به شخص باید جبران گردد.

این خسارت ها با بیمه ی مسئولیت مدنی راننده در قبال اشخاص ثالث قابل جبران است،که این عنوان در طی گذشت سالها به بیمه شخص ثالث اتومبیل تغییر پیدا کرده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مرتضی باغستانی |   1397/11/13 11:53:35   |
0     0
دست شما درد نکنه واقعا مفید بود
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics