تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سطح علمی کشور را با بهره‌گیری از فرهنگ جهادی ارتقا دهیم

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه امروز علم و دانش قدرت برتر هر کشوریست، افزود: اگر ما با بهره‌گیری از روحیه و فرهنگ جهادی بتوانیم سطح علمی کشور را ارتقا دهیم، کشور را تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر جهان خواهیم کرد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا، شعبان سپهر، در نشست فرهنگ و مدیریت جهادی ویژه کارکنان جهاددانشگاهی به همت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی که امروز، 12 دی ماه در جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از بهترین زایش‌ها و مولودهای انقلاب و یک نهاد علمی و فرهنگی برجسته کشور است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: از همان اوایل انقلاب امام راحل یک ستادی با عنوان ستاد انقلاب فرهنگی را تشکیل داد که بعدها به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر یافت و در حال حاضر هم تراز مراکز قانونگذاری کشور است.

 

سپهر بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بیشتر برای دانشگاه‌ها، ساختار آنها، انتصاب‌های دانشگاه‌ها قانونگذاری می‌کند که بخشی از وظایف خود را برای اجرایی شدن به جهاددانشگاهی واگذار کرد.

 

وی اعلام کرد: جهاددانشگاهی کارهای خوب و اثرگذار علمی فراوانی را در سطح کشور انجام داده است و تا سال 65 در انتصاب دانشگاهها هم نقش داشت و از آن به بعد کارکرد جداگانه‌ای به جهاددانشگاهی واگذار شد.

 

معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه هر انسانی بر مبنای عقیده و مبانی دینی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، عنوان کرد: فرهنگ، روحیه و کار جهادی برگرفته از آموزه‌های دینی است و ما باید به عنوان یک مسلمان پایبند این روحیه و فرهنگ باشیم.

 

وی با اعلام اینکه کلمه جهاد 31 بار در قرآن تکرار شده و فقط چهار بار به معنای جنگ خونریزی بوده و در سایر آیات به معنای تلاش و کوشش برای رسیدن به هدف است، افزود: جهاد دو نوع اکبر و اصغر است که جهاد اکبر به معنای جهاد نفس و یا کنترل درونی فرد است و این جهاد مستمر، مداوم و دائمی است.

 

سپهر بیان کرد: فرد جهادگر باید هم جوهره اصلی جهاد را درک کند و هم تقوای الهی را پیشه کند چرا که تقوا بر جهاد برتری دارد و فرد تا تزکیه و پالایش روحی خود را انجام ندهد، نمی‌تواند جهادگر واقعی باشد.

 

وی شاخصه‌های اخلاص، ایثار، توکل، خستگی ناپذیری و ... را از شاخصه‌های یک فرد جهادگر دانست و افزود: یک سری ارزش‌ها فراتر از مباحث اعتقادی فردی است و باید در حفظ این ارزش‌ها کوشا باشیم.

 

معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه امروز علم و دانش قدرت برتر هر کشوریست، افزود: اگر ما با بهره گیری از روحیه و فرهنگ جهادی بتوانیم سطح علمی کشور را ارتقا دهیم، کشور را تبدیل به یکی از قدرت‌های برتر جهان خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی می تواند نقش بسزایی را داشته باشد و این نقش را فقط کارکنان جهاددانشگاهی می توانند ایفا کنند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics