تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سریع و آتشین مانند اتریوم

شاید کسی خیلی به این موضوع توجه نکرده باشد، اما طی چند هفته گذشته، قیمت اتریوم از ۸۳ دلار به ۱۶۰ دلار افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۷ این افزایش قیمت‌ها تعجب برانگیز نبود اما حالا با این وضیعت بازار، رشد قیمت ۹۰ درصدی در مدت سه هفته یک پدیده کم سابقه محسوب می‌شود.

 

این صعود وحشتناک در نهایت موجب شد تا در روز ۲ ژانویه، دوباره اتریوم بتواند جایگاه دومی خود را از ریپل پس بگیرد و مجددا به صورت رسمی ملکه ارزهای دیجیتال شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

چگونه اتریوم در عرض چند هفته ۹۰ درصد رشد کرد؟
دو دلیل اصلی را می‌توان برای افزایش قیمت ناگهانی اتریوم در نظر گرفت: شرایط اشباع فروش و هاردفورک پیش رو.

از اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر ۲۰۱۸، اتریوم یک سقوط بسیار شدید از قیمت ۲۲۰ تا مرز ۸۳ دلار را تجربه کرد. با وجود این رشد ۹۰ درصدی، قیمت اتریوم هنوز پایین‌تر از قیمت نوامبر ۲۰۱۸ است.

 

احتمالا سقوط شدید اتریوم موجب شده بود که به یک اشباع فروش برسد و شرایط را برای صعود مجدد آماده کند.

از سوی دیگر هاردفورک پیش روی اتریوم به نام قسطنطنیه (کنستانتینوپول – Constantinople) هم نقش مکمل بزرگی را در افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال ایفا کرد. هاردفورک پیش روی اتریوم باعث دو دسته شدن جامعه این ارز دیجیتال نخواهد شد که کاربران را مجاب کند برای به‌دست آوردن واحدهای جدید اتریوم بخرند. هر چند تعدادی هاردفورک غیررسمی که نام یکی از آ‌ن‌ها اتریوم کلاسیک ویژن است، اعلام شده‌اند که البته این موضوع هم نمی‌تواند روی افزایش قیمت شدید اتریوم تاثیرگذار بوده باشند.

 

سوالی که اینجا مطرح می‌شود:

چگونه هاردفورک روی قیمت اتریوم تاثیر گذاشت؟
دلیل اصلی تاثیر گذاری هاردفورک اتریوم روی قیمت این است که با این هاردفورک علاوه بر بهبود یافتن شبکه اتریوم، پاداش بلاک ماینرها هم از ۳ به ۲ اتر کاهش خواهد یافت و همین مساله می‌تواند تقاضا را افزایش دهد. بدیهی است که کم شدن عرضه و افزایش تقاضا در بازارهای مالی موجب رشد قیمت می‌شود.

 

هاردفورک اتریوم در بلاک ۷۰۸۰۰۰۰ (حدود روز ۱۶ ژانویه) انجام خواهد شد که طی آن علاوه بر یک سری بهبودها روی شبکه، پاداش بلاک کم خواهد شد و بمب سختی اتریوم به تاخیر خواهد افتاد.

 

نکته جالب اینجاست که اغلب هاردفورک‌های اتریوم باعث رشد مقطعی نسبتا شدید در قیمت می‌شوند. به عنوان مثال در هاردفورک Homestead اتریوم که در مارس ۲۰۱۶ اتفاق افتاد، قیمت اتریوم در کمتر از چند روز بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافت و از ۱.۹ دلار به بالای ۱۴ دلار رسید.


رشد بیش از ۹۰۰ درصدی اتریوم در مارس ۲۰۱۶ و پس از هاردفورک Homestead

البته با وجود روند نزولی کلی در بازار ارزهای دیجیتال و کم‌رنگ شدن اعتماد به آینده این ارزها به نظر نمی‌رسد که اتریوم دوباره بتواند مانند گذشته پس از هاردفورک‌ها در مدت کوتاهی افزایش چند صد درصدی داشته باشد.

 

باید دید که این روند صعودی اتریوم تا کجا ادامه خواهد داشت. آیا قیمت ۸۳ دلار و پایین‌تر از آن بازهم تکرار خواهد شد یا دیگر شاهد چنین سقوطی نخواهیم بود؟ آیا اتریوم می‌تواند دوباره به اوج برگردد و امیدها را زنده کند؟

 

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics