تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

توسعه حمل و نقل ریلی از اقدامات مهم دولت روحانی بوده است

محمدملازاده، کارشناس حمل نقل، توسعه راه آهن را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر وامید عنوان کرده و می گوید: راه آهن در اولویت دولت بوده است و در این مدت در زمینه جذب بار، مسافر و بازآفرینی شهری اطراف ایستگاه ها خوب عمل شده است.

 

توسعه حمل و نقل ریلی در دولت تدبیر و امید از مواردی است که اکثر کارشناسان این حوزه به آن اتفاق نظر دارند با این وجود برخی مخالفان دولت در تلاش هستند تا با انکار دستاوردها  این نقطه قوت را ضعف نشان دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حسن روحانی در ۱۰ دی ماه امسال با انتقاد از رسانه هایی که بیان دستارودهای دولت را مکروه می دانند، توسعه حمل و نقل ریلی را یکی از دستاوردهای مهم دولت در پنج سال گذشته عنوان کرد و گفت: اینکه در طول ۵ سال توانستیم ۲ هزار کیلومتر راه‌آهن ایجاد کنیم که این به اندازه بیش از ۲۰ درصد کل راه‌آهنی است که در کشور احداث شده است، از اقدامات دولت بشمار می‌رود  و باید واقعیت‌ها را برای مردم توضیح بدهیم که چه اقداماتی انجام شده است.

 

توسعه راه آهن و حمل و نقل ریلی  از همان ابتدا در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت. رئیس جمهوری در یکی از نخستین سخنرانی های خود در سال ۹۲ اعلام کرد که  دولتش چند یاگاری خواهد گذاشت که  یکی از آنها راه آهن است. بررسی کارنامه دولت نشان می دهد این وعده محقق شده است. دولت با برنامه ریزی صحیح پروژه  های اولویت دار ریلی را در دستور کار قرار داده است. 

 

از سال ۹۲ پنج برنامه ریلی مشخص به عنوان طرح های اولویت دار در نظر گرفته شد که رساندن ریل به شهرهایی مانند همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت و خط دوم تبریز از این برنامه ها بوده است که محقق شده است.  همچنین اتصال ریلی ایران به بصره نیز از دیگر دستاوردهای مهم دولت در حوزه حمل و نقل ریلی بوده است. کارشناسان  مجموع اقدامات دولت در این زمینه را مثبت ارزیابی کرده و می گویند بسیاری از طرح های حمل و نقل ریلی که به مرور زمان خورده بود با اهتمام دولت تسریع یافته است.

 

محمدملازاده، کارشناس حمل و نقل، مجموع اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در این زمینه را خوب ارزیابی کرده و معتقد است که راه آهن در اولویت  دولت تدبیر و امید بوده است. وی با بیان اینکه عملکرد دولت را باید با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی زمان خودش تحلیل کرد به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: با توجه به این مساله دستاوردهای دولت در این حوزه قابل توجه و اهمیت است.

 

ملازاده با انتقاد از نگاه غلط به توسعه حمل و نقل ریلی در کشور گفت: متاسفانه نگاه غلطی نسبت به توسعه حمل و نقل ریلی وجود دارد و آن این است که تنها به ساخت و ساز خطوط توجه می کنیم. وی موفقیت راه آهن در جذب بار، جذب مسافر و بازآفرینی شهری اطراف ایستگاه ها را از اقدامات خوب دولت در پنج سال گذشته عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در ۳۰  ایستگاه بزرگ کشور طرح بازآفرینی شهری (ارتباط شهر و ریل) ایجاد شده است. علاوه بر این، برای جذب بار به خیلی از کارخانه ها و صاحبان بار امتیازات خوبی داده شده است.

 

همچنین احداث اداره کل لجستیک در راه آهن از دیگر اقداماتی است که این کارشناس حمل و نقل در خصوص توسعه ترانزیت به آن اشاره می کند.

یکی دیگر از کارشناسان حوزه حمل و نقل نیز اهتمام دولت به تخصیص اعتبار برای توسعه حمل و نقل ریلی را مهم ارزیابی کرد و به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت: بسیاری از پروژه هایی که سال های سال ناتمام مانده بود با اختصاص بودجه و اهتمام به آن تسریع یافت و تکمیل شده است که از میان آن می توان به راه آهن ارومیه اشاره کرد.

 

منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics