تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گفتگوهای پاکستان وFATF از هشتم ژانویه در سیدنی

یک هیئت نمایندگی پاکستانی به رهبری وزیر دارایی فدرال این کشور اسلام آباد را برای شرکت در گفتگوهایی با گروه ویژه اقدام مالی ترک کرده است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی از روز سه شنبه، هشتم ژانویه گفتگوهایی در سیدنی خواهند داشت‌. یک هیأت نمایندگی پاکستانی به رهبری وزیر دارایی فدرال، اسلام آباد را برای شرکت در گفتگوها ترک کرده‌اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این هیئت نمایندگی حامل یک گزارش جامع اجرایی از طرف پاکستان در مورد توصیه های قبلی FATF است که طی مذاکرات آن را در اختیار ناظر بین‌المللی قرار می‌دهد.

هیئت نمایندگی پاکستان از مقامات ارشد بانک دولتی پاکستان، اداره ملی ضد تروریسم، سازمان تحقیقات فدرال، وزارت کشور و واحد نظارت میدانی تشکیل می شود.

 

مذاکرات بین پاکستان و FATF سه روز طول خواهد کشید که طی این مدت پیشرفت پاکستان در اجرای توصیه های FATF مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/10/21 15:43:44   |
0     0
گروه ویژه اقدام مالی (در پول‌شویی) یا به اختصار اف‌ای‌تی‌اف یا فَت اِف (به انگلیسی: FATF)، همچنین شناخته شده با نام (Groupe d'action financière (GAFI, یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار جی۷ با نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی بنیاد شده‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به کارزار مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیوست. دبیرخانه فَت اِف مستقر در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس است. در گذر زمان، فعالیت‌های این گروه گسترده‌تر شد و در نتیجه در سال ۲۰۱۲ مقابله با تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای نیز به مأموریت این گروه افزوده شد و در همین سال آخرین ویرایش توصیه‌های خود را برای مقابله با جرایم مالی (تأمین مالی تروریسم، تأمین مالی فعالیت‌های اشاعه‌ای، پولشویی و …) منتشر کرد. عنوان این توصیه‌نامه «استانداردهای بین‌المللی در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و اشاعه‌گری» است.

این گروه میزان پیشرفت کشورهای عضو در زمینه پیاده‌سازی توصیه‌های این گروه را رصد می‌کند. همچنین پیشرفت تصویب و اجرای توصیه‌های گروه در سطح جهان را نیز نظارت می‌کند. بر اساس همین رصد و نظارت گروه کاری اقدام مالی کشورها را به سه دسته تقسیم کرده‌است. یک دسته کشورهایی هستند که از نظر این گروه کاملاً بر توصیه‌های این گروه منطبق بوده و آنها را اجرا کرده‌اند. این گروه بیشتر کشورهای توسعه یافته هستند. گروه دوم کشورهایی هستند که در حال پیشرفت و تطبیق با استانداردهای مشخص شده هستند. دسته آخر کشورهایی هستند که همکاری با این گروه نداشتند و لذا از نظر گروه کشورهای دارای خطر پولشویی و تأمین مالی تروریسم هستند. این دسته خود به دو دسته تقسیم می‌شوند. یک دسته کشورهایی که علیه آنها «اقدام متقابل» انجام نمی‌شود. دسته دیگر آنهایی هستند که علاوه بر بودن در لیست سیاه علیه‌شان اقدام متقابل نیز صورت می‌گیرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics