تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی درجه‌ بندی می‌ شوند

ولی الله تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در خبری اعلام کرد اقامتگاه‌ های بوم‌گردی بر اساس تجهیزات و امکانات شان درجه‌ بندی می‌ شوند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از کارناوال، آقای تیموری در گفت‌و‌گویی با این خبرگزاری چنین توضیح داد:

در حال حاضر هزار و ۴۶۷ اقامتگاه بوم‌گردی در کشور پروانه فعالیت دارند. بر اساس هدف‌گذاری‌ های انجام گرفته قرار است تا آخر دوره فعالیت دولت دوازدهم، این تعداد به ۲ هزار اقامتگاه افزایش یابد که با توجه به ظرفیت‌های موجود و رونق کسب کار بوم‌گردی‌ ها به این تعداد دست خواهیم یافت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

ایشان سیاست اصلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه اقامتگاه های بوم‌گردی را درجه‌بندی آنها عنوان کرد و گفت:

به زودی تمام اقامتگاه با توجه به ساختمان و تجهیزات و امکانات شان به درجه یک، دو و سه تقسیم می‌ شوند. میزان کرایه این اقامتگاه ها متناسب با این درجه‌بندی خواهد بود و به این ترتیب هر گردشگری که قصد اقامت در یک اقامتگاه بوم‌گردی درجه یک را دارد، می داند این مکان باید از چه امکانات و تجهیزاتی برخوردار باشد.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از برنامه های آینده این معاونت برای آموزش کارمندان و افرادی که در این اقامتگاه ها مشغول به خدمات رسانی هستند، خبر داد و افزود:

نحوه صحیح برخورد با گردشگران و فراگیری زبان انگلیسی از دیگر برنامه‌ها برای ارتقای کیفیت اقامتگاه های بوم گردی در نظر گرفته شده است.

 

آقای تیموری در ادامه به میزان استقبال گردشگران خارجی از این نوع اقامتگاه ها اشاره کرد و گفت:

 استقبال گردشگران خارجی نیز از اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار خوب بوده و دلیل این امر نیز حضور گردشگران خارجی فرهنگی در ایران است که به این نوع اقامتگاه علاقمند هستند.

 

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تعداد اقامتگاه های بوم‌گردی غیرقانونی کشور چنین گفت: 

پاسخ به این پرسش را نمی توان به درستی گفت، چون هر فردی می‌تواند گردشگری را به خانه دعوت کند و از او در منزل شخصی اش پذیرایی کند؛ این بخشی از فرهنگ ایرانی است.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مورد مشکلاتی که ممکن است در این خانه های محلی بین گردشگر و صاحب‌خانه پیش بیاید چنین صحبت کرد:

اگر در این شرایط بین گردشگر و صاحب منزل مشکلی پیش بیاید به سازمان میراث فرهنگی ارتباطی ندارد و مرجع رسیدگی ارگان‌های دیگری هستند. ما تنها می‌توانیم از گردشگران بخواهیم که از اقامتگاه‌هایی که تابلو بوم‌گردی سازمان میراث فرهنگی را دارند، استفاده کنند.

 

منبع خبر: کارناوال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics