تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازار طلا: فرصت بهینه، راهنمای خرید، سرمایه گذاری و رکود و ورنق بازار

طلا فلزی است که باتوجه به شرایط خاص فیزیکی که دارد، هیچ وقت از بین نمی رود و مواد شیمیایی روی آن اثر نمی گذارد. طلا به خاطر بقای فیزیکی، در قرون و اعصار گذشته کارایی بسیاری داشته است. تمام طلاهایی که از بدو خلقت بشر تا امروز استخراج شده، همه موجود است. طلا با حجم کم و ارزش بالا می تواند یک پشتوانه و سرمایه باشد که در مواقع ضروری مورد استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از خواص جالب طلا این است که هیچ کالایی در دنیا به سرعت طلا، قابلیت تبدیل شدن به پول نقل را ندارد. تنها چیزی که بلافاصله و سریع می تواند به پول و نقدینگی تبدیل شود، طلا است. جمع تمام این مزایا باعث شده است این روزها توجه همه به طلا جلب شود بنابراین اگر کسی طلا دارد باید در حفظ آن بکوشد. اما همه مزایای ذکر شده در صورتی تبدیل به بهترین فرصت ها می شوند که فرد حداقل دانش وسواد مالی را در این زمینه دارا باشد. در نتیجه استفاده از این دانش افراد می توانند سرمایه و دارایی خود را حفظ نمایند در این گزارش ویژه به مروری بر تازه های منتشر شده در رسانه های معتبر کشور در ارتباط با بازار طلا پرداخته شده و یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است. با رصد کردن روزانه محتوای ارائه شده، در جریان آخرین رخدادها و سیر موضوعات مرتبط قرار گرفته و برای تصمیم گیری و مدیریت ریسک های احتمالی در زمینه موضوعات مالی مرتبط با بازار طلا در جهت موفقیت مالی و شغلی خود گام بردارید. در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/07/31: 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/05/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/05/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/04/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/03/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/02/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/01/31: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/12/29: 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/11/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/10/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/7/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/6/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/5/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/4/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/3/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/2/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1398/1/31: 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/12/29: 

 

 

این موضوع خبری مرتبط با محتوای دوره مجازی" مدیریت ریسک بانکی" در وب سایت انتخاب برتر محصولات، خدمات و بازار حسابداری، مالی و سرمایه گذاری ویژه علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار بانک می باشد. در صورت علاقه مندی به یادگیری کامل این مبحث، بعد از پیش ثبت نام دوره مذکور و تایید مدیر سایت، با دیگر اعضای تیم در دوره آموزشی شرکت کنید.

شایان ذکر است جهت اطلاع رسانی زمان ثبت نام نهایی دوره، نیاز به اطلاعات تماس شما می باشد؛ خواهشمند است در میزکار خود اطلاعات تماس خود را تکمیل نمایید.

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/11/30: 

 

 

 

 

 

مروری عناوین مهم خبری تا 1397/10/30: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/9/30: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/6/31: 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1397/5/31: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مروری بر عناوین مهم خبری تا 1399/06/31: 

 

منبع خبر: جمعی از نویسندگان تیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

4433608548 |   1398/05/08 11:20:04   |
0     0
راساس آمارهای رسمی سال ۹۴ در کل کشور حدود ۲۶ هزار و ۱۰۰ واحد طلافروشی اظهارنامه مالیاتی ثبت کرده‌اند. سال ۹۵ نیز جمع کل طلافروشی‌های کشور بالغ بر ۱۸ هزار و ۹۷۱ واحد بوده است.

واحدهای این صنف در این دو سال تفاوت فاحش آماری دارند، به طوری که حدود ۷ هزار واحد طلافروشی یا طلاسازی تعطیل شده‌اند یا اصلا اظهارنامه ثبت نکرده‌اند.

تعطیلی ۱۳۰۰ واحد صنفی

در این رابطه احمد وفادار عضو اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید در تهران حدود ۱۳۰۰ واحد طلافروشی و کارگاه طلا سازی تعطیل شدند که هر کدام ۲۰ تا ۳۰ کارگر داشتند. در کل کشور نیز حدود ۶ هزار واحد طلاسازی و طلا فروشی تعطیل شدند که بیشتر آنها در استان اصفهان بوده است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سید مجتبی مطهری |   1398/05/09 22:58:44   |
0     0
با توجه به اوضاع کشور و تحریم ها خرید طلا یه سرمایه گذاری مناسب میباشد گر چه دولتمردان سعی کردن قیمت را پایین بیاورند و در کوتاه مدت توانستند خیلی کم از قیمت بکاهند ولی باز قیمت رو به افزایش رفت
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/11 07:37:09   |
0     0
سمینار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تحلیل بازار طلا با حضور جمعی از فعالان و کارشناسان بازار سرمایه در محل ساختمان مرکزی «کارگزاری مفید» برگزار شد. در این سمینار که روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان ماه برگزار شد، بیش از ۶۰ نفر از سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه شرکت کردند.
آتین نراقی مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه شریف در این سمینار با مروری بر وضعیت فعلی اقتصاد و فضای سرمایه‌گذاری در کشورمان گفت: با توجه به شرایط فعلی قیمت ارز و نگرانی سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش دارایی‌های خود، سرمایه‌گذاری در فلز طلا یکی از گزینه‌های اصلی قابل توجه است که در این سمینار فرصت‌ها، چالش‌ها و روش‌های سرمایه‌گذاری در آن مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.
وی در ابتدای این سمینار دو عامل بهای جهانی انس طلا و ارزش دلار را به‌عنوان عوامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت طلا برشمرد و افزود: همان‌طور که می‌دانید قیمت دلار و انس جهانی طلا از جمله عواملی هستند که بر قیمت طلا و نوسانات آن در کشورمان تاثیر می‌گذارد، بنابراین تحلیل و بررسی عوامل مذکور نقش مهمی در برآورد‌های آینده و نحوه سرمایه‌گذاری‌مان در این فلز رنگین خواهد داشت.
این کارشناس اقتصادی همچنین با مقایسه‌ای میان بازارهای مختلف نظیر سرمایه‌گذاری در زمین، دلار، سپرده‌های بانکی و طلا تأکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی سرمایه‌گذاری در فلز رنگین طلا بیشتر از سایر بازارهای مطرح شده در ۱۰ سال گذشته بوده است.

مدرس سمینار تخصصی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تحلیل بازار طلا با تأکید بر اینکه برخی تصور می‌کنند خرید و سرمایه‌گذاری در دلار توجیه اقتصادی بیشتری دارد، عنوان کرد: برخلاف عقیده کسانی که باور دارند، دلار در سال‌های اخیر بیشترین بازدهی را در بازارهای موازی داشته، باید اذعان داشت روند صعودی ارزش طلا بیشتر از ارزهای خارجی نظیر دلار در سال‌های اخیر بوده است.
  صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا راه‌حلی مناسب و بهینه‌ای برای سرمایه‌گذاری در طلا هستند 
نراقی در ادامه این همایش با تحلیل شرایط اقتصادی بازارهای مختلف در ایران به ارائه مقایسه‌ای از روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این فلز رنگین ‍پرداخت و گفت: برای سرمایه‌گذاری در طلا روش‌های مختلفی از جمله «خرید مستقیم سکه»، «خرید شمش طلا» «خرید گواهی سپرده طلا»، «خرید قرارداد آتی سکه طلا»، «خرید اختیار معامله سکه طلا» و «خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا» مطرح است؛ اما در میان تمام این روش‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری‌ طلا ویژگی‌های مطلوب بیشتری دارند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده دهقان |   1398/05/12 15:42:00   |
0     0
بدون شک یکی از بازار های جذاب سرمایه گذاری در جامعه ما طلاست. این کالا که جزء مهمترین انواع فلزات گرانبهاست، همواره مورد توجه مردم و دولت ها بوده است. سرمایه گذاری در حوزه طلا می تواند به دو صورت کلی انجام گیرد: سکه، طلای زینتی.
برخی بیشتر علاقمندند به جای سرمایه گذاری در سکه طلا، از طلاهای زینتی استفاده کنند. بدین ترتیب هم سرمایه گذاری کرده اند، هم از زیبایی آن استفاده کرده اند. طلای زینتی مانند سکه، دارای خاصیت نقد شوندگی بالایی است. همچنین برای ورود به این حوزه سرمایه گذاری، با هر مقدار سرمایه می توانید شروع کنید. برای خرید و فروش نیز محدودیت زمانی وجود ندارد. ریسک آن نیز مانند سکه، در بلند مدت بسیار کم است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعیده تشکری بافقی |   1398/05/13 15:04:46   |
0     0
تنش‌هایی که در کشورها منطقه به دلیل شیطنت‌های آمریکا و اسرائیل بوجود آمده نیز بر بازار طلا تاثیر‌گذار است زیرا قیمت طلا در کشور با توجه به قیمت جهانی آن تعیین می‌شود.
محمد ولی گفت:‌ تحریم‌هایی که در کشور وجود داشته سبب رکودی عمیق در بخش‌های مختلف اقتصاد و از جمله طلا و جواهر شده است و این عوامل سبب شده تا قیمت طلا نوسان داشته باشد.
به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کشور، کاهش سود بانکی می‌تواند فرصتی برای ایجاد رونق نسبی در بازار طلا ایجاد کند، البته این تاثیر در دراز‌مدت خود را نشان می‌دهد و به شرط آن است که مشکلات این صنعت از میان برداشته شود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سیدسعید حسینی منش |   1398/05/18 20:42:53   |
0     0
سرمایه‌گذاری در طلا همیشه سودآور است؛ بوی‍ژه زمانی که ارزش دلار کاهش می‌یابد. در واقع بین ارزش دلار و بهای طلا یک رابطه معکوس وجود دارد. با این حال، حتی در نوسانات شدید دلار و بحران‌های اقتصادی نیز طلا همواره یک پناهگاه امن برای سرمایه شما به شمار می‌رود. روند رشد بهای طلا در بازار به خوبی این ادعا را برای شما ثابت می‌کند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
فاپزه جهانشاهی افشار |   1398/05/20 12:24:36   |
0     0
طلا فلزی است که باتوجه به شرایط خاص فیزیکی که دارد، هیچ وقت از بین نمی رود و مواد شیمیایی روی آن اثر نمی گذارد. طلا به خاطر بقای فیزیک، در قرون و اعصار گذشته کارایی بسیاری داشته است. تمام طلاهایی که از بدو خلقت بشر تا امروز استخراج شده، همه موجود است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
سعید میرجلیلی |   1398/05/20 13:31:26   |
0     0
ارزش طلا به دلیل کمیابی آن، کاربردپذیری آسان، تصفیه راحت، مقاومت در مقابل زنگ زدن و خوردگی، رنگ متمایز، واکنش‌ناپذیری با دیگر عناصر است ویژگی‌هایی که در کمتر فلز دیگری دیده می‌شود. همچنین این فلز این قابلیت را دارد که تا حد رشته‌های بسیار کوچکی درآید که این خاصیت در ساخت جواهرات کاربرد بسیار مهمی دارد.طلا از آغاز تاریخ مکتوب بشر همواره فلزی گران‌بها و محبوب بوده‌است که برای ضرب سکه، ساخت جواهرات و کاربردهای هنری استفاده می‌شده‌است. در گذشته سیاست مالی بسیاری از کشورها بر پایه استاندارد طلا استوار بود یعنی پول هر کشوری معادل مقدار مشخصی از طلا بود. استاندارد طلا از آغاز جنگ جهانی اول در بیشتر کشورهای اروپایی و پس از آن به تدریج در کشورهای دیگر کنار گذاشته شد و سیاست پول بی‌پشتوانه جایگزین آن شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
زهرااسلامی |   1398/05/24 20:06:29   |
0     0
برای مزایای سرمایه‌گذاری با خرید طلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت نقد شوندگی بالا

قابلیت خرید به میزان سرمایه شما

عدم وجود محدودیت زمانی برای خرید طلا

ریسک خرید و فروش پایین

البته طلا به عنوان زینت نیز موردتوجه است ولی با دید سرمایه‌گذاری کارمزدِ هزینه ساخت دارد؛ بنابراین برخی افراد، علاقه‌مند به خرید سکه، طلای دست دوم، شمش طلا و طلای آب‌شده هستند. با این کار هزینه اجرت ساخت را نمی‌دهند و طلای خریداری‌شده آن‌ها حکم سرمایه را دارد.

اگر برای سرمایه‌گذاری طلای آب‌شده، شمش طلا و یا طلای دست دوم را انتخاب کرده‌اید حتماً از راهنمایی و مشاوره یک متخصص بهره ببرید؛ اما اگر قصد سرمایه‌گذاری با خرید طلای زینتی دارید به این نکات توجه کنید:

طلای دست دوم بخرید تا در هنگام فروش کمتر ضرر کنید.

از آن دسته طلاهایی بخرید که در آن‌ها از سنگ‌های زینتی استفاده‌نشده باشد.

طلایی را انتخاب کنید که هزینه ساخت آن کم‌تر تمام‌شده باشد.

برای سرمایه‌گذاری، سکه بهتر از طلای زینتی است.

برای سرمایه‌گذاری، در این صنف بیشتر افراد حرفه‌ای خرید و فروش سکه را پیشنهاد می‌دهند تا طلای زینتی؛ زیرا هنگام فروش سکه هزینه ساخت آن کم نمی‌شود و به عنوان سرمایه‌گذار سود بیشتری خواهید کرد.

به این نکته مهم نیز توجه کنید که اگر شرایط اقتصادی کشوری سالم باشد قیمت سکه با قیمت جهانی آن برابری می‌کند، بنابراین اگر به دنبال سرمایه‌گذاری روی سکه هستید زمانی آن را بخرید که شرایط اقتصادی از یک ثبات نسبی برخوردار باشد.

اما به‌طورکلی، اگرچه بازار طلا و سکه به شکل سنتی بازار مطمئنی بوده است اما در چند سال اخیر به واسطه التهابات موجود در بازار ارز و ورود سفته بازان به بازار طلا و سکه، سرمایه‌گذاری در این حوزه با ناامنی‌هایی مواجه شده است. این دو بازار نیز مانند بازار ارز، این روزها شرایط خاصی دارد و مهم‌ترین اتفاق برای این بازار، تغییر غیرعادی عوامل تأثیرگذار بر نوسانات بازار طلا و سکه است. یکی از این عوامل وابستگی قیمت طلا و سکه به قیمت دلار در ایران است؛ در شرایط عادی قیمت جهانی طلا تعیین‌کننده نوسانات طلا و سکه بود، اما این روزها نوسانات نرخ دلار است که بر قیمت طلا و سکه تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در طلا و سکه یک سرمایه‌گذاری پر ریسک است.

همچنین این موضوع را در نظر بگیرید علاوه بر اینکه در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری با خرید طلا و سکه ریسک زیادی را برای سرمایه‌گذاران در پی دارد، آسیب‌هایی را نیز بر تنه اقتصاد کشور وارد می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها اختلال در زیرساخت‌های اقتصادی کشور است، زیرا سرمایه‌های نقدی به جای چرخش چرخ کارخانه‌ها و تولیدات، در منازل دپو می‌شوند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics