تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چند ایرانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند؟

۴۲ میلیون نفر در کشور از خدمات سازمان تامین اجتماعی برخوردار هستند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری  اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی گفت: ۴۲ میلیون ایرانی از خدمات این سازمان بزرگ بیمه گر اجتماعی استفاده می کنند.

رضا معینی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به دلیل عدم وابستگی به بودجه دولتی، باید تعاملات خوب و گسترده‌ای با شرکای اجتماعی را داشته باشد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان مثلث سه‌گانه دولت، کارفرما و کارگر به‌عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای اجتماعی کشور مشغول خدمت‌رسانی است.

معینی تصریح کرد: پرداخت ماهانه سازمان تأمین اجتماعی ٧هزار میلیارد تومان است. این هزینه پرداخت به افراد تحت تکفل از درآمدهای دولت نیست و با پرداخت و دریافت حق بیمه‌ است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان و سازمان‌های تامین اجتماعی تصریح کرد: ٤٠ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این سازمان هستند و تعداد ٣میلیون و ٢٠٠هزار نفر بازنشسته وابسته به پرداختی سازمان تأمین اجتماعی هستند.

منبع خبر: اقتصاد ان لاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/10/22 15:39:07   |
0     0
سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است. جمعیت تحت پوشش این سازمان، شامل حدود ١٣ میلیون نفر بیمه شده و بیش از ٣ میلیون نفر مستمری‌بگیر است که با درنظر گرفتن افراد خانواده بیمه‌شدگان، جمعیت تحت پوشش این سازمان برای خدمات درمانی به بیش از 42 میلیون نفر می‌رسد.براساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان، تعداد افراد تحت پوشش نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش ٣درصدی را نشان می دهد.
براین اساس، از مجموع جمعیت تحت پوشش، ٣٥ میلیون و ٨٩٧هزار و ٨٦٠ نفر بیمه شده بودند که بیش از ١٣ میلیون و٦٦٩ هزار و٧٥ نفر بیمه شده اصلی و ٢٢ میلیون و ٢٢٨ هزار و ٧٨٥ نفر بیمه شده تبعی بودند.
همچنین در همین مدت ٥ میلیون و ٢٩٩ هزار و٦٣٨ نفر از جمعیت تحت پوشش را مستمری بگیران تشکیل می‌دهند که ٢ میلیون و٩٥٠ هزار و ٨١٥ نفر مستمری‌بگیر اصلی و ٢ میلیون و٣٤٨ هزار و ٨٢٣ نفر مستمری بگیر تبعی بودند.
گفتنی است، تعداد بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تا پایان آذر ماه سال‌ ٩٤ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن، افزایش ٧ /٢ و تعداد مستمری بگیران این سازمان در همین مدت رشد ٥ درصدی را نشان می‌دهند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics