تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ضرورت ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط حقیقی بین صنعت و دانشگاه خواستار ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا،  دکتر سیف الله سعدالدین در دیدار با جمعی از فعالان صنعتی استان با بیان اینکه دانشگاه سمنان جزء هفت دانشگاه دارای پارک علم و فناوری کشور است، اظهار کرد: مجموعه پارک مکان مناسبی برای ارتباط دانشگاه و صنعت است چرا که تجاری سازی بسیاری از محصولات شرکت‌های دانش بنیان از این مکان آغاز می‌شود و محصولات تولیدی بر پایه علم روز هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی بر جذب دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه در واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی باید به فارغ التحصیلان اطمینان کنند و با جذب آنها نه تنها مشکل اشتغال تا حدودی مرتفع خواهد شد بلکه از علم و دانش آنان هم در جهت پیشبرد صنعت و تولید خود بهره می‌برند.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خواستار ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی شد و گفت: وزارتخانه‌های علوم و صنعت، معدن و تجارت برای گذراندن فرصت مطالعاتی اساتید تفاهم نامه‌ای را منعقد کرده اند که جا دارد صاحبان صنایع برای اجرای درست این طرح همکاری و کمک کنند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان به ایجاد اتاق مساله در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این اتاق افزایش تعامل دانشجویان با فضای صنعت است.

 

دکتر قلهکی، از اساتید دانشگاه سمنان هم گفت: جامعه صنعتی از کار جدید می‌ترسد و ترجیح می‌دهد از طریق خرید تکنولوژی کار خود را انجام داده و به پیش ببرد که این خود یکی از مشکلات ما در حوزه تولید است.

 

وی با بیان اینکه غالب پژوهش‌ها در دانشگاه به دور از صنعت است و الزامی به ارتباط با صنعت احساس نمی‌شود افزود: هیچ حمایت مالی از ایده و تفکر دانشگاهی از سوی صنعت صورت نمی‌گیرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان ادامه داد: این درحالی است که فرمت تحقیقات دانشگاهی متناسب با مسائل روز دنیاست و می‌توان از آن در راستای رفع مشکلات پیش پای تولید بهره برد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics