تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ترانزیت ۷میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی/رشد ۴ درصدی ترانزیت

بیش از ۷ میلیون و ۶۵هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور در ۹ ماه سال جاری ترانزیت شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی اظهار داشت: طی مدت ۹ ماهه سال جاری از مجموع کالاهای ترانزیت شده، ۲ میلیون و ۶۳۷هزار تن را مواد نفتی و ۴میلیون و ۴۲۷هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی ، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با ۲ میلیون و ۶۷هزار تن معادل ۲۹  درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  ۲۲  درصد ، بازرگان و باشماق با  ۱۰درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

نفیسی، بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون  بوده است. 

 

وی تصریح کرد: از اولویتهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی می باشد بطوریکه طی مدت مذکور ۷۳ درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است. 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics