تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص ردیف اعتباری برای حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی

معاون پژوهشی دانشگاه سمنان از اختصاص ردیف اعتباری برای حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی به منظور تجاری سازی این طرح‌ها خبر داد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر سیف الله سعدالدین  به مهمترین برنامه‌های دانشگاه سمنان در عرصه پژوهشی اشاره کرد و گفت: در عرصه‌های پژوهشی توسعه فرهنگ کارآفرینی در راستای تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دانشگاه سمنان است و در این راستا مصوبه‌ای از هئیت امنا دریافت کرده‌ایم که براساس آن درصدی از درآمد اختصاصی دانشگاه مستقیما در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی صرف شود و در همین راستا از شرکت‌های دانش بنیانی که توسط اعضای هئیت علمی و افرادی که از دانشگاه سمنان فارغ التحصیل شدند و پژوهش‌های کاربردی انجام می‌دهند، حمایت می‌شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه تصریح کرد: از آن جای که پژوهشگران ما علاقمند به تجاری‌سازی نتایج یافته‌های پژوهشی خود هستند، تلاش ما این است که حمایت های لازم از این افراد در دانشگاه سمنان صورت بگیرد و ما همچنین زیرساخت‌های لازم را برای راه اندازی شرکت‌های مختلف به ویژه دانش بنیان در دانشگاه فراهم کرده‌ایم.

 

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه سمنان از انجام پروژه‌های کاربردی و مزیت محور که مورد نیاز استان باشد به صورت مضاعف در مجموعه معاونت پژوهشی وپارک علم و فناوری دانشگاه حمایت می‌کنیم.

 

به گفته وی، تاکنون مجوز برای  ۲۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان که طرح‌های پژوهشی آنها قابلیت تجاری سازی داشتند دریافت شده تا بر این اساس بتوانند شرکت‌های دانش بینان راه‌اندازی کنند.  در واقع این فعالیت در راستای حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه که قابلیت کاربردی شدن از طریق پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری دارند صورت می‌گیرد.

 

سعدالدین با تاکید بر این که رساله‌های دوره دکتری فناوری محور در دانشگاه سمنان مورد حمایت قرار می‌گیرد، گفت: براساس تعاملی که بین معاونت پژوهشی و پارک علم وفناوری دانشگاه وجود دارد این رساله‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر تعدادی شرکت‌های دانش بنیان از سوی دانشجویان دکتری  دانشگاه ایجاد شده و محصولات آنها رتبه بندی لازم را از معاونت علمی  و فناروی ریاست جمهوری دریافت کرده و در حال حاضر توانستند در بازار نفوذ کنند.

 

به گفته وی، به طور کلی اولویت دانشگاه سمنان حمایت وتوسعه پژوهش‌های کاربردی، رساله‌ها وپایانامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد کاربردی است که بتوانند یافته‌های علمی خود را از بستر دانشگاه در مسیر زیرساختی پارک علم فناوری به مرحله تجاری سازی و محصول برساند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics