تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شناسایی نخبگان دانشگاهی در دانشگاه هرمزگان/مصوبه شورای شهر برای حمل و نقل دانشجویان

تعیین حوزه فعالیتم که باید بنا به این که خود دانشجو هستم در آن به تولید و انتشاراخبار دانشگاهی و علمی می پرداختم هم زمان با اعتراض دانشجویان دانشگاه هرمزگان به علت بالارفتن کرایه سرویشان اتفاق افتاد. در کنار فعالیت متمرکز و تولید محتوای خبری، گزیده ای از گزارشاتم را نیز در صفحات مجازی منتشر کردم. کم کم دانشجویان مطالبات خود را به هرنحوی که می توانستند ارسال کردند تا بلکه از طریق پیگیری رسانه ای کاری از پیش برده شود و تنها قول نباشد و عمل به قول مسئولان دانشگاه اتفاق بیوفتد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اکبر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: با کمک شورای صنفی که متشکل از نمایندگان دانشجویان است، پیگیر درخواست ها و مطالبات و مشکلات دانشجویان هستیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی عنوان کرد: شورای صنفی با کمک دانشگاه به استانداری، شهرداری و اداره اتوبوسرانی مراجعه کرده و گفت‌وگو هایی را انجام داده است،  برای این که مشکلات مربوط به حمل و نقل این دانشگاه برای مسئولان ملموس تر شود، شورای صنفی در کنار مسئولین دانشگاه این که درخواست هارا از همان ابتدای نیم سال تحصیلی جاری پیگیری کرده است.

 

مصوبه شورای شهر برای حمل و نقل دانشجویان دانشگاه هرمزگان

وی با بیان این که با توجه به شرایط موجود اتوبوسرانی معقتد است در بخش خصوصی اگر کرایه در حد قبلی باقی می ماند متضرر می شود و امکان استمرار خدمات دهی برای ان وجود ندارد، ادامه داد: تقاضای شورای صنفی و همچنین ما به عنوان مسئولان دانشگاه این موضوع باید مصوبه ای در شورای شهر داشته باشد، به این منظور مکاتباتی را با شهرداری و شورای شهر انجام داده ایم و استانداری نیز خود پیگیر این موضوع بوده است.

 

رئیس دانشگاه هرمزگان بیان کرد: در خصوص افزایش کمیت و کیفیت اتوبوس ها که باعث شده است تعدادی از دانشجویان در رفت و امدها سر پا بایستند و همچنین کیفیت اتوبوس ها قول هایی داده و اعلام شده است که بعد از آمدن این اتوبوس ها تغییراتی صورت خواهد بگیرد. البته در حال حاضر این وضعیت نسبت به مقطعی که تعداد اتوبوس ها بسیار کم بود، با افزایش تعداد این اتوبوس ها بهتر شده است، اما همچنان نیاز به ارتقاء خدمات وجود دارد؛ امیدواریم با کمک و حمایت مسئولان شهری این چالش و مسئله کاسته شود.

 

وی اظهار کرد: دسترسی جاده ای دیگری نیز به سمت دانشگاه هرمزگان فراهم خواهد شد و آن چه در توان بوده با پیگیری شورای صنفی دانشجویان این موضوع همچنان در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

 

شیخی در خصوص اعتراضات وارد شده بر کیفیت غذای سلف دانشگاه تصریح کرد: یکی از دلایل نارضایتی از غذای سلف به تفاوت موجود در طبع، ذائقه و سلیقه افراد مربوط است. دلیل دیگر نارضایتی دانشجویان می تواند این باشد که این وعده های غذایی به مقدار بسیار زیاد پخته می شود و با غذای خانگی که برای تعداد کمی طبخ می شود متفاوت است.

 

وی افزود: از طرفی کمبود فضای سلف سرویس سبب شده است غذای دانشجویان به خوابگاه منتقل شود و در این صورت از کیفیت اولیه کاسته می شود. ما همواره با کمک شورای صنفی بر خدمات سلف سرویس بر پیمانکاری که مسئولیت طبع غذا را بر عهده دارد و همچنین مواد مورد استفاده برای طبخ غذا نظارت می کنیم.

 

رئیس دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: گرچه پیمانکاران با توجه به تغییر قیمت ها گلایه هایی دارند و به گفته خودشان کار برایشان سخت شده است، اما امیدواریم با آماده شدن فضای جدید سلف سرویس برای دانشجویان وضعیت بهترشود.

 

وی با بیان این که من هر روزی که در دانشگاه هستم از غذای سلف سرویس مصرف می کنم تا در روند نوع طبغ و کیفیت آن ها قرار بگیرم، اظهارکرد: گاهی وقتی به من گفته می شود غذا خیلی بد بود، در پاسخ به آن ها می گویم من نیز از این غذا مصرف کردم و قبول دارم که کیفیت و طعم آن می توانست بهتر از این باشد اما واژه خیلی بد منصفانه نیست.

 

با ایجاد غذاخوری جدید وضعیت پخت و سرو غذای دانشجویان بهتر خواهد شد

شیخی افزود: سعی ما همواره بر این است که کیفیت را بالا تر ببریم و با راه اندازی غذاخوری جدید با امکانات و تجهیزات صنعتی بیشتر و بهتر برای پخت غذای جمعی وضعیت بهتر خواهد شد. در واقع امیدواریم با بودجه بهتر و بیشتری  که در سال اینده خواهیم داشت وضعیت را به شکل بهتری اداره کنیم.

 

شناسایی نخبگان دانشجو و استاد در دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی براین که " برای شناسایی و حمایت از نخبگان دانشگاه هرمزگان چه اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد:بنیادملی نخبگان که در استان مستقر است و  از امکانات دانشگاه هرمزگان استفاده می کند، برنامه هایی برای شناسایی و حمایت از نخبگان دارد. به هرحال از میان دانشجویانی که متقاضی هستند و حمایت از ایده های نو اورانه ان ها و به خصوص دانشجویان تحصیلات  تکمیلی صورت خواهد گرفت.

 

وی عنوان کرد: امکانی که البته  مربوط به تمام دانشگاه های کشور است این است که دانشجویان برتر بدون ازمون در مقطع بعدی پذیرش می شوند. ما همواره از دانشجویان برتر که دانش اموخته و یا در حین تحصیل هستند در رویداد های مختلف تجلیل و در حد توان و بودجه  دانشگاه تقدیر می کنیم.

 

شیخی بیان کرد: این کار برای ان است که دانشجویان دیگر نیز تشویق شوند و انگیزه برای تلاش هرچه بیشتر داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه هرمزگان ادامه داد: دانشجو اگر بتواند با اساتیدی که سهمیه های پژوهشی مالی دارند همکاری کند می تواند از ان میزان بودجه پژوهشی استفاده و کار مشترکی را انجام دهند، در کنفرانس ها شرکت کنند، برای چاپ مقالات اقدام کنند، اگر ایده های نواورانه و خلاقانه ای داشته باشند، از تجهیزات و زیرساخت ها و تجهیزات موجود در دانشگاه استفاده کنند.

 

وی تصریح کرد:  این ایده ها برای تبدیل شدن به محصول به سرمایه گذاران نیاز دارد و بار مالی را می طلبد، به این ترتیب تلاشمان این است از دانشجویانی که خلاق و نواور هستند حمایت می کنیم.

 

تفاهم نامه امضا شده با دانشگاه فنی و حرفه ای  هم اکنون در حال اجرا است

شیخی همچنین در خصوص اجرای تفاهم نامه امضا شده با دانشگاه فنی و حرفه ای گفت:  بحث اصلی ما مهارت اموزی فارغ التحصیلان است دانشجو باید بتواند حین تحصیل علاوه دانش های نظری و تئوری با محیط کار اشنا شود با کار کردن با دستگاهها اشنا باشد.

 

وی ادامه داد: امکاناتی در حوزه فنی و حرفه ای وجود دارد و نیز در دانشگاه هرمزگان وجود دارد همچنین نیروی جوان مستعدی که دانشگاه هرمزگان می تواند برای استفاده از تجهیزات دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم کند را مانند سرمایه اسنانی مهم می دانیم.

 

شیخی عنوان کرد: قرار است از امکانات حوزه فنی و حرفه ای استفاده کنیم و در برخی رشته ها که بیشتر مهارتی و فنی هستند کارهایی را شروع کنیم که امیدواریم این فعالیت ها در قالب این تفاهم نامه شکل کامل تری به خود بگیرد.

 

تجاری سازی محصولات نوآورانه و اختراعات دانشگاه هرمزگان

رئیس دانشگاه هرمزگان افزود: برخی از محصولات ارائه شده در نمایشگاه پژوهش و فناوری به مرحله ای رسیده اند که اماده تجاری سازی هستند،(مانند چارچوبی ساخته شده در مرکز رشد که متناسب با اقلیم استان هرمزگان و اقلیم های مشابه) ابن محصول  برای این که به تولید انبوه تری برسد به حمایت هایی نیاز دارد.

 

وی همچنین در خصوص  علت عدم حضور در نشست استاندار با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو اظهارکرد: در زمان برگزاری برای پیگیری امور دانشگاه به تهران سفر کرده، بنابراین علت عدم حضور در این نشست عدم حضور در استان و امور کاری بوده است.

 

شیخی در خصوص سوال خبرنگار مبنی بر اینکه " با توجه به جو به وجود آمده در چند وقت اخیر، چه توصیه و سخنی برای ارامش دانشجویان این دانشگاه  دارید، بیان کرد: به دانشجویان می‌گویم که این فرصت‌ها گذرا است. از امکانات و کمبودها سخن گفتن راحت است ولی ایجاد امکانات و زیر ساخت ها کار سختی است.

 

وی ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه را به دانشجویان موفقمان ارجاع می دهم که برخی از ان ها در همین دانشگاه استاد هستند، برخی دیگر در صنایع بسیار موفقند و بعضی مدیران خوبی هستند. بنابراین توصیه ام این است که  از همین امکانات موجود که امکانات نسبتا قابل قبولی نیز است و همچنین از این فرصت دانشجویی نهایت استفاده را داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: خوابگاه ها ممکن است کوچک باشند، غذا ها ممکن است باب میل دانشجویان نباشند، سرویس ها ممکن است مرتب و منظم نباشند اما علی رغم همه این موارد به  دانشجویان توصیه می کنم از این فرصت های موجود استفاده کنند و تلاش ان ها نقش و عامل اصلی در موفقیتشان است ما نیز در حد توان پیگیر افزایش امکانات هستیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics