تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حسابداران باید به فرصت رهبری مدیریت ریسک بنگاه، چنگ بیندازند

حسابداران حرفه‌ای فرصت خوبی برای اثربخش‌تر کردن مدیریت ریسک بنگاه در سازمان متبوع خود را دارند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، کسب‌وکارها با تغییرات سریع و ابهام ناشی از هزاران عامل، شامل رویدادهای جغرافیای سیاسی، بازارهای مالی فرّار، پیشرفت‌های تکنولوژی، امنیت سایبری، نگرانی از بابت حریم (خصوصی) داده‌ها و تغییرات آب و هوایی رو به رو هستند. حسابداران حرفه‌ای می‌توانند نقش بیشتری را در شناسایی، اندازه‌گیری و کاهش ریسک‌های نوظهور در سازمان متبوع خود از طریق مدیریت قوی ریسک بنگاه ایفا کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

واقعیت این‌که بیشتر سازمان‌ها از لحاظ مدیریت ریسک بنگاه، عقب مانده‌اند مورد تأکید این گزارش قرارگرفته است. نتایج پیمایش انجام شده توسط دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و انجمن حسابداران رسمی آمریکا از شرکت‌های مستقر در آمریکا نشانگر آن است که کمتر از 20 درصد سازمان‌ها، فرآیند ریسک خود را آمیخته با استراتژی و هدف‌های سازمان می‌بینند و 69 درصد سازمان‌ها فاقد یک سیستم ERM هستند.

 

آقای کوین دانسی، دبیرکل IFAC، می‌گوید:  امروزه، ایام بسیار نابسامانی است برای کسب‌وکارها، چون اقتصاد جهانی دچار تزلزل و تغییرات سریع است. در چنین شرایطی، وجود یک مدیریت ریسک بنگاه مناسب، برای اطمینان یافتن از جهش و موفقیت در درازمدت، از اهمیت روزافزون برخوردار است.

 

این گزارش، سه راه را برای بهره‌گیری از مدیران مالی و واحدهای امور مالی به شرح زیر شناسایی کرده است:

1.    همسوسازی مدیریت ریسک با ارزش‌آفرینی و محافظت؛

2.    ایجاد بینش و توانمندی در تصمیم‌گیری از طریق مدل‌سازی ریسک و تحلیل، راهبری داده‌ها و شناسایی اشتهای ریسک بنگاه؛ و

3.    ایجاد یکپارچگی و همبستگی از طریق شکستن مخازن سازمانی به‌منظور مبادله اطلاعات.

 

داشتن یک سیستم ERM اثربخش مستلزم آن است که حسابداران صلاحیت‌های گوناگونی چون رهبری قوی، روابط عمومی ماهرانه، تعهد به فراگیری مدیریت ریسک و ریسک‌های نوظهور را داشته باشند. در دهه آینده، گنجانیدن مدیریت ریسک در آموزش و پرورش حرفه‌ای حسابداران و بهبود بخشی مربوط بودن و کیفیت آموزش حرفه‌ای مستمر، یکی از موضوعات اساسی آموزشی خواهد بود

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/10/28 19:58:57   |
0     0
مدیریت خطریا مدیریت ریسک کاربرد سیستماتیک سیاست‌های مدیریتی، رویه‌ها و فرایندهای مربوط به فعالیت‌های تحلیل، ارزیابی و کنترل ریسک می‌باشد. مدیریت ریسک عبارت از فرایند مستندسازی تصمیمات نهایی اتخاذ شده و شناسایی و به‌کارگیری معیارهایی است که می‌توان از آن‌ها جهت رساندن ریسک تا سطحی قابل قبول استفاده کرد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics