تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تحقق بانکداری باز با فین‌تک‌ها

مدیرعامل به پرداخت ملت گفت: فین‌تک‌ها به عنوان بازیگران و کسب و کارهای جدید در تحقق بانکداری باز می توانند نقش بسیار مهمی داشته باشند و حرکت به سمت بانکداری باز را تسریع کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، شهریار خلیلی، درباره فاصله بانکداری باز و سیستم بانکی ایران، افزود:سیستم بانکی ایران با بانکداری باز در زمینه نبود زیرساخت‌های لازم فاصله معنا داری دارد و رفع آن نیازمند تلاش بسیار زیاد بانک‌ها در حوزه تقویت و بهبود زیرساخت‌های نرم افزاری است تا در نتیجه فاصله سیستم بانکی ایران با روند جهانی کاهش پیدا کند و خدمات مورد نیاز مشتریان ارائه شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان این که باید فرآیندهای سیستم بانکی برای حرکت به سوی بانکداری باز در کشور مورد بازنگری قرار بگیرد، افزود: اعتقاد دارم باید در گام اول فرآیندهای سیستم بانکی مورد بازنگری قرار گیرد و سپس متناسب با فرآیندهایی که نیاز به برقراری سیستم مبتنی بر  بانکداری باز لازم داریم، پیش بینی‌های لازم انجام و طراحی‌های نرم افزاری در دستور کار قرار بگیرد.

 

 وی با اشاره به نقش فین‌تک‌ها و کسب و کارهای استارت آپی برای تحقق بانکداری باز در ایران گفت: معتقدم  فین‌تک‌ها به عنوان بازیگران و کسب و کارهای جدید در تحقق بانکداری باز نقش بسیار زیاد و مهمی  داشته باشند چرا که فین‌تک‌ها هیجان حضور بیشتری نسبت به سیستم‌های پرداخت و بانک‌ها دارند و علاقه مند هستند تا خدماتی متفاوت را به کسب و کارهای موجود ارائه دهند و قطعا می‌توانند فرآیند حرکت به سمت بانکداری باز را تسریع کنند و بانک‌ها را به برقراری این سیستم‌ها تشویق کنند.

 

 گفتنی است، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک‌چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع خبر: پژوهشکده پولی و بانکی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics