تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از ۵۵ میلیون تن گذشت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بالغ بر ۵۵ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی طی ۹ماه سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با تشریح کارنامه عملیاتی این بندر طی نه ماه سال جاری، اظهار داشت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای دی ماه جاری، ۵۵ میلیون و ۴۰۹  هزار و ۹۴۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: از این میزان، ۳۶ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۳۵۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۸ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۵۹۰ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی نُه ماه اخیر بندر خلیج فارس به عنوان بخش نفتی این منطقه ویژه بندری، تصریح کرد: صادرات اینگونه کالاها به پنج میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۹۹ تن رسید و ۳۵ هزار و ۹۹۹ تن نیز ترانزیت شد.

 

عفیفی پور از کابوتاژ حجمی بالغ بر ۱۲ میلیون تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی خبر داد و اظهار داشت: ۹۳۳ هزار و ۶۶۰ تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که در همسنجی با سال گذشته، کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۲۶ میلیون و ۷۴ هزار و ۱۸۳ تن کالای غیرنفتی طی دوره زمانی نُه ماهه سال جاری سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: طی این مدت، همچنین سه میلیون و ۳۸۷ هزار و ۸۷۹تن از این کالاها نیز، ترانزیت شد.

 

به گفته وی، چهار میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۶۹ تن از اینگونه کالاها نیز در این دوره زمانی، وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

 

عفیفی پور بیان کرد: علاوه بر این، دو میلیون و ۲۵ هزار و ۴۴۴ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۲۴ هزار و ۱۶۴ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری، دو هزار و ۷۷۸ فروند شناور در اسکله های چهل گانه بندر شهید رجایی پهلو گرفتند که از این تعداد، دو هزار و ۳۳۳ فروند مربوط به کشتی های با ظرفیت بالای هزار تن بوده است.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics