تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص‌های اعطای مجوز راه‌اندازی دوره دکتری تغییر کرد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ضمن اعلام خبر تصویب آیین‌نامه ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اظهار کرد: با تصویب این آیین‌نامه شرایط و شاخص‌های اعطای مجوز به دانشگاه‌های متقاضی راه‌اندازی دوره‌های دکتری با شاخص‌های جدیدی سنجیده می‌شود که به نسبت آیین‌نامه قبلی سخت‌تر شده است، اما این آیین‌نامه هیچ ارتباطی به نحوه‌ پذیرش دانشجو در دوره دکتری از سوی دانشگاه‌ها ندارد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر محمدرضا آهنچیان با اشاره به تصویب نهایی طرح ساماندهی دوره دکتری در کشور، گفت: در حال حاضر این آیین‌نامه به منظور اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است و براساس آن شاخص‌ها و شرایط اعطای مجوز دوره دکتری دانشگاه‌های متقاضی راه‌اندازی این دوره اصلاح شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال در گذشته یک دانشگاه برای راه‌اندازی دوره دکتری ملزم به داشتن سه دوره دانش‌آموختگی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود بود که با تصویب این طرح تعداد مورد نیاز دوره‌ها به پنج دوره دانش‌آموختگی افزایش یافته است.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم خاطر نشان کرد: فاز اول ساماندهی دوره‌های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی شده و با تصویب طرح فوق دانشگاه‌هایی که بخواهند دوره‌های جدید دکتری راه‌اندازی کنند باید واجد شرایط اعلام شده در این آیین‌نامه باشند.

 

دکتر آهنچیان در پایان یادآور شد: براساس مصوبات آتی وزارت علوم به زودی شرایط پذیرش در دوره کارشناسی ارشد نیز تغییر خواهد کرد. در این راستا ساماندهی آیین‌نامه پذیرش دانشجو در این دوره در دست بررسی است که امیدواریم پیش از پایان سال جاری اجرایی شود.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics