تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اغتشاش مدیریتی در موزه‌های ایران/ موزه‌های ما بزرگتر ندارند

موزه‌داری نوین در پی آنِ‌فرهنگی است و سعی دارد با مخاطب ارتباط برقرار کند. این درحالی است که موزه‌های ایران در حد ویترین باقی مانده‌اند و در آنها شاهد اغتشاش هستیم.

مشاهده و رصد فضای سایبری در زمینه #‫باج_افزار، از ظهور فعالیت سایبری جدید مهاجمین فارسی زبان در شبکه‌های اجتماعی در زمینه توسعه و انتشار باج‌افزار خبر می‌دهد. طبق آخرین مشاهدات صورت گرفته، این فعالیت در قالب RaaS (باج‌افزار به عنوان یک سرویس) در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی در حال شکل‌گیری و رشد بوده است.

 

با توجه اینکه امروزه کدمنبع اغلب باج‌افزارها در فضای سایبری (از جمله ‌وب تاریک) موجود بوده و قابل سفارشی‌سازی است، معمولاً مهاجمین با دانش متوسط از طریق کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفت از کاربران ناآگاه و همچنین با تکیه بر روش‌های مهندسی اجتماعی، برای نیل به اهداف خرابکارانه خود از آن‌ها بهره می‌برند.

 

یکی از فعالیت‌های اخیر این افراد در شبکه‌های اجتماعی فارسی‌زبان، تحت عنوان پروژه BlackRouter Dark Ransomware شناخته شده است. فعالیت این پروژه در زمان نگارش این گزارش متوقف گردیده است. لازم به توضیح است که در این گزارش، از ذکر مشخصات و اسامی افراد و گروه‌ها، خودداری گردیده است.

 

منبع خبر: مرکز ماهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics