تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ثبت ۱/۴ میلیارد سفر بین‌ المللی در سال ۲۰۱۸

تعداد گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۸، شش درصد رشد داشته و به ۱.۴ میلیارد تن رسیده است. این رقم در حالی ثبت شده است که تعداد کل سفرهای انجام شده در دنیا در سال ۲۰۱۷ یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون سفر بود. در همین راستا پیش بینی شده است تعداد گردشگران در سال ۲۰۱۹ به رشدی ۳ تا ۴ درصدی برسد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از کارناوال، در این گزارش همچنین آمده است که در میان منطقه های مختلف جهان، منطقه خاورمیانه نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشت و بیشترین رشد جذب گردشگر را در دنیا به خود اختصاص داد. در کنار خاورمیانه، مناطق اروپا و آفریقا رشدی بیش از میانگین به دست آوردند. این درحالی ‌ست که پیشتر سازمان جهانی گردشگری رسیدن به تعداد ۱.۴ میلیارد گردشگر را برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی کرده بود. این نشان می دهد رشد گردشگری از پیش بینی ها جلوتر زده است، مساله ای که بر اساس صحبت های کارشناسان ناشی از افزایش تقاضای مداوم در رابطه با سفر به کل جهان است. 

 

بر طبق این گزارش، رشد ۶ درصدی گردشگری بین المللی در سال ۲۰۱۸، بالاتر از رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد جهانی بوده است. ثابت ماندن قیمت سوخت، توسعه و بهبود خطوط هوایی، تنوع بازارهای مبدا گردشگری از جمله دلایل رشد بالای این صنعت محسوب می شود. پیش بینی ها در این زمینه نشان می دهد بازارهای مبدا نوظهور از جمله هند و روسیه و کشورهای کوچک تر آسیایی، مانند امارات از مقاصد قدرتمند گردشگری در سال های پیش رو هستند.

منبع خبر: کارناوال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics