تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دکتر ربیعی در مراسم رونمایی از سند ملی مشاغل سبز

دولت یازدهم در زمینه محیط زیست به اندازه ١٥ سال کار کرده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت یازدهم به اندازه ١٢ تا ١٥ سال در زمینه محیط زیست کار کرده است ، گفت: نیمی از مشاغلی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می شود، در حوزه «مشاغل سبز» است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دکتر علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم «رونمایی از سند ملی اشتغال سبز» که در محل سازمان محیط زیست برگزار شد، گفت: دولت تدبیر و امید وارث سیاست ها و برنامه های انجام نشده دولت قبل بود و از جمله این بی برنامگی ها، محیط زیست بود.

دکتر ربیعی، نبود گفت وگوهای بین المللی و عدم حضور ایران در سیاست گذاری های منطقه ای را از جمله تبعات سیاست های نادرست دولت گذشته عنوان کرد.

وی، اشتغال را رویکرد اصلی مسوولیت اجتماعی شرکت ها و دستگاه ها دانست و افزود: رویکرد امروز ما رشد فراگیر ضد فقر است.

وزیر تعاون ،کار ور فاه اجتماعی ، اشتغال فراگیر را برنامه مهم دولت دوازدهم دانست و افزود: کاهش ضایعات و کاهش پساب های صنعتی نیز برنامه هایی است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دکتر ربیعی رویکرد جدید دولت را به سمت «اشتغال سبز» دانست و افزود: پنل های خورشیدی، بازیافت و حوزه آب از جمله مواردی است که در بحث اشتغال مورد توجه دولت قرار دارد.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی کشور نیز باید منجر به رشد اقتصادی فراگیر شود.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: در سیاست های اشتغال، سبز بودن برای ما اهمیت دارد و رسته های شغلی را شناسایی و برای هر رسته بسته های اشتغال را تدوین کرده ایم.

وی افزود: برخی از مشاغل ذاتی محیط زیست هستند که می توانیم از فارغ التحصیلان این رشته دانشگاهی استفاده کنیم.

وی با اشاره به طرح های گردشگری و محیط زیست گفت: حوزه گردشگری که از سوی اشتغال فراگیر پیگیری می شود، دیگر به شیوه های سنتی نظیر ساخت هتل های چند ستاره نیاز ندارد ،بلکه توسعه صنعت گردشگری با تاکید بر بوم گردی و احداث ساختمان های بومی که برای توریست ها جذاب است، توسعه می یابد.

وی گفت: مطالعاتی که در حوزه اشتغال فراگیر در وزارتخانه متبوع من انجام شده است حاصل تلاش های کارشناسان خارجی و متخصصان داخلی است، تجاربی که در کشورهای دیگر اجرایی شده و نتایج خوبی در حوزه اشتغال بجا گذاشته است.

وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی ادامه داد: اشتغال در حوزه گیاهان دارویی نیز دنبال می شود؛ مشاغل خانگی از جمله رسته های شغلی است که مورد حمایت است و در بسیاری از این نوع مشاغل حتی کارکنان تا دو برابر حداقل دستمزد دریافتی دارند.

وی با یادآوری روزهای نخست مسئولیت خود در وزارت کار گفت: کارورزی از سال 93 در وزارت کار مطرح شد، هم اکنون طرح کارورزی فارغ التحصیلان از سوی وزارت کار پیگیری می شود که برای ثبت نام دانش آموختگان سامانه ای هم راه اندازی کرده ایم؛ این طرح به شکل پایلوت در سه استان انجام شده است.

دکتر ربیعی با اشاره به طرح ' از یارانه تا کارانه' گفت: در این طرح ما به جای یارانه به عامه مردم ، کارانه به کارفرمایان می دهیم که دانش آموختگان را به کار بگیرند‌، هم اکنون در حال نوشتن آیین نامه های این مصوبه شورای عالی اشتغال در وزارت کار هستیم.

وی گفت: در طرح کارورزی 80 درصد افراد در بنگاه های اقتصادی کار می کنند، ماندگار می شوند، بیش از پنج درصد تبدیل به کارآفرین می شوند ، حدود 10درصد هم به دلایل گوناگون در بنگاه نمی مانند.

دکتر ربیعی گفت: همچنین از طریق بیمه کارفرمایی افراد را به کارگاه ها معرفی می کنیم تا کارجو بتواند به طور عملی مهارتی را کسب کند.

در پایان این مراسم از سند ملی اشتغال سبز رونمایی شد.

منبع خبر: کارنیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics