تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات حق‌الناس و متعلق به تمام ۸۰ میلیون نفر مردم است/ شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان نسبت به پرداخت مالیات حساس باشند

سعیدی‌کیا گفت: بیمه و مالیات حق الناس است و برای ۸۰ میلیون از مردم این سرزمین است و شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان باید در مورد مالیات حساس باشند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از روزامه، نشست نمایندگان بنیاد مستضعفان با حضور محمد سعیدی کیا رییس این بنیاد و جمعی از مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه در محل ساختمان ستاد بنیاد مستضعفان برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

محمد سعیدی کیا در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه با تاکید بر لزوم شناخت سازمان محل فعالیت گفت: باید هر جایی کار می کنیم را بشناسیم، همه باید بنیاد مستضعفان از گذشته، حال و آینده را خوب بشناسیم. افت و خیز‌های شرکت‌ها را بشناسیم و استخراج کنیم و با اصول شرکت داری بخوبی آشنا باشیم.

 

سعیدی کیا ضمن تاکید بر همراه شدن با اعضا و کارکنان شرکت‌ها تاکید کرد: هیئت مدیره‌ها باید نقش موثر در اداره شرکت‌ها داشته باشند و سلامت محیط کار و رعایت حقوق مخاطبین را مورد توجه قرار دهند.

 

وی افزود: شناخت بر روی دیدگاه و برنامه شرکت‌ها، نقشه راه تکنولوژی شرکت، نگاه به آینده، توجه به نقش علمی و فنی باید کار شود و اهمیت دادن به نیروی انسانی خصوصا جوانان از دیگر موارد مورد تاکید است.

 

سعیدی کیا ضمن تاکید بر حق الناس بودن مالیات به اعضای هیات مدیره شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان توصیه کرد: بیمه و مالیات حق الناس است و برای ۸۰ میلیون از مردم این سرزمین است و حتما در مورد مالیات توجه داشته باشید و حساس باشید.

 

رئیس بنیاد مستضعفان ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص ماموریت بنیاد مستضعفان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند علت وجودی بنیاد رفع استضعاف و محرومیت است و چون بخش قابل توجهی از درآمد‌ها و سود شرکت‌ها به بنیاد علوی اختصاص می‌یابد همه کارکنان و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها در محرومیت زدایی مشارکت دارند و ماجور هستند.

 

سعیدی کیا در پایان با اشاره به موانع ایجاد شده توسط استکبار جهانی برای فعالیت اقتصادی کشور گفت: انشالله این دوره سخت را با تلاش جهادی پشت سر می‌گذاریم و طبق آیه وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا می‌توان با سختی‌های استکبار مقابله کرد و هر سختی در برابر این آیه نرم می‌شود.

 

بر اساس این گزارش آل اسحاق عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان گفت: بنده دو نکته را اشاره کنم، هر ماموریتی برای هر بنگاه علاوه بر نیاز‌های حرفه‌ای تشخیص فضای ماموریت است. نقش فضا کاملا جدی است و اگر فضا را نشناسیم نمی‌توانیم به ماموریت درست عمل کنیم آیا مدل و الگویی برای تشخیص فصا وجود دارد؟ باید با تکیه بر استعداد فضا را بر اساس الگو بشناسیم.

 

وی افزود: الگو این را دیکته می‌کند که فضای ما تابع سه حوزه است که باید بازیگران و رابطه آن‌ها را بشناسیم، حوزه خارجی، حوزه داخلی و مجموعه قوانین و فرهنگ است.

 

آل اسحاق سپس با اشاره به ضرورت شناخت شرایط خارجی در سازمان‌ها تاکید کرد: به عنوان مثال در حوزه روابط خارجی حتما باید سیاست‌های خارجی بر کشور حاکم است را شناخت و اگر کسی این سیاست‌ها را نشناسد نمی‌تواند برنامه ریزی کند و در رابطه با برنامه ریزی صادرات و واردات تصمیم درستی بگیرد.

 

آل اسحاق گفت: تشخیص بازیگران موثر نسبت به داخل و شناخت شرایط داخلی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. مدیران باید بازیگران داخلی از جمله فضای امنیتی و سیاسی، مجلس، دولت، قوه قضائیه و جریانات سیاسی حاکم و رابطه این‌ها با هم و با شرکت تحت مدیریت خود را باید بشناسیم. از طرفی توجیه زیرمجموعه درباره فضای موجود بسیار با اهمیت است. اگر در اول هر جلسه هیات مدیره یا مدیرعامل فضای روز را تشریح کند این موضوع در هدایت تصمیمات نقش جدی و موثری دارد.

 

عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان تاکید کرد: بنیاد مستضعفان مجموعه مدیران در سایز نظام دارد یعنی باور به ارزش‌های انقلاب اسلامی و بازوی اعتقادی و آرمانی در بنیاد وجود دارد و چهل سال است بنیاد مستضعفان در حوزه تربیت مدیریت علمی و متعهد پیشتاز بوده و جهادی عمل کرده است.

منبع خبر: روزامه
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics