تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خرافات عجیب کشورها برای پولدار شدن!

در حال نزدیک شدن به سال نو هستیم و تب و تاب استقبال از نوروز در میان مردم ایران، روز به روز بیشتر می‌شود. کنار سفره باستانی هفت سین خیلی‌ها برای رسیدن به آرزوهای‌شان دعا می‌کنند.

 

یکی از دعاهایی که بی‌برو برگرد در هر خانه‌ای و بر لب هر صاحب‌خانه‌ای می‌آید، دعا برای پولدار شدن است. البته این آرزو مختص دورهمی آغاز سال نوی ما ایرانیان نیست و مردم در سراسر جهان در شروع سال خود کارهایی انجام می‌دهند تا پولدار بودن یا شدن‌شان در آن سال را تضمین کنند. برخی از مردم در کشورهای گوناگون دنیا به خرافات‌ جالبی برای پولدار شدن اعتقاد دارند که در روز اول سال خود به آن ها عمل می‌کنند.

 

۱- چین

در چین، مردم از گذاشتن کیف‌هایشان روی زمین خودداری می‌کنند. این یکی از محبوب‌ترین اعتقادهای خرافی است که در چین رعایت می‌شود. آن ها می‌گویند، «کیفی که روی زمین باشد، پول را از خانه خارج می‌کند.» در واقع گذاشتن کیف روی زمین نماد ریزش پول از آن است و ریزش پول نیز صاحب کیف را طبعا فقیر می‌کند. غیر‌از این، وقتی کیف دست صاحبش باشد، او به اموالش نزدیک‌تر است و احتمال دزدیده شدن پول‌ها هم کاهش می‌یابد.

 

۲- روسیه، ترکیه و ژاپن

در روسیه، ‌ترکیه و ژاپن در خانه سوت نمی‌زنند. این عقیده خرافی که در میان چندین فرهنگ مختلف در جهان طرفدار دارد، با سوت زدن در خانه مشکل دارد، به‌ویژه در هنگام عصر کسی سوت نمی‌زند. روس‌ها معتقدند که سوت زدن در خانه باعث ضرر مالی می‌شود. باور ترک‌ها این است که سوت زدن باعث می‌شود شیطان شب سروقت‌شان می‌آید. مردم ژاپن هم می‌گویند اگر سوت بزنید مارها و دزدان عصر در خانه سراغ‌تان می‌آیند.

 

۳- فرانسه

در فرانسه، مردم هیچ وقت نان را برعکس روی میز نمی‌گذارند. خرافات فرانسوی‌ها می‌گوید، اگر نان را برعکس روی میز بگذارید، با فقر و گرسنگی مواجه می‌شوید. این عقیده از یک عمل در قرون وسطی می‌آید که براساس آن نانواها نان‌هایی را که می‌خواستند برای یک جلاد بفرستند، برعکس روی میز می‌گذاشتند.

 

۴- ژاپن

ژاپنی‌ها قورباغه اریگامی  (ساخته شده از کاغذ و تا) را در کیف‌های پول خود نگاه می‌دارند. یک تکه کاغذ نباید باعث خوش‌شانسی یا ثروت شما شود اما براساس عقیده خرافی ژاپنی‌ها، تا کردن یک کاغذ به شکل یک قورباغه می‌تواند هم خوش شانسی بیاورد و هم پول. ژاپنی‌ها به قورباغه می‌گویند ‌«‌کائرو‌»‌ ‌و تلفظ این واژه دقیقا با واژه ‌«‌بازگشت‌»‌ ‌یکی است. بنابراین به باور ژاپنی‌ها بودن یک قورباغه اریگامی در کیف پول به داشتن ثروت کمک کرده و ‌«‌پول را بازمی‌گرداند.»‌

 

۵- چین

در چین مردم در طول دوره ۱۲ ساله زودیاک لباس زیر قرمز می‌پوشند. در سنت چین، رنگ قرمز نماد ثروت‌آفرینی است، چون ارواح خبیثه را دور می‌کند و به ثروت اجازه آمدن به جیب مردم را می‌دهد. در زودیاک هر سال با نام یک حیوان شناخته می‌شود و هر کسی در سال هر حیوانی به دنیا بیاید، خصوصیات گوناگونی به او نسبت می‌دهند. جالب اینکه متولدان سال هر حیوان در سال آن حیوان دچار بدشانسی می‌شوند و برای رفع این بدشانسی باید لباس زیر قرمز بپوشند.

 

۶- کره جنوبی

چه عصبی باشید و چه بی‌صبر، تکان دادن پاها از نظر سنت کره‌ای‌ها باعث ضرر پولی برای‌تان می‌شود. از دیدگاه کره‌ای تکان دادن پا باعث می‌شود ثروت از تن شما بیرون بریزد و بی‌پولتان کند.

 

۷- جمهوری چک

در جمهوری چک، مردم پولک ماهی در کیف‌های پول‌شان می‌گذارند. مردم چک معتقدند که همراه داشتن پولک ماهی در کیف پول در طول سال می‌تواند پول برای صاحب کیف بیاورد. پولک ماهی نماد ثروت و پول است، چون شکل ظاهری‌اش شبیه سکه‌های نقره‌ای است. بنابراین همراه داشتن آن ها باعث کامیابی می‌شود.

 

۸- آمریکا

در آمریکا مردم اسکناس دو دلاری با خود همراه می‌برند. عقیده خرافی مربوط به همراه داشتن اسکناس دو دلاری یک پایان باز دارد. کمیابی اسکناس دو دلاری باعث شده برخی به این باور برسند که داشتن این اسکناس باعث می‌شود صاحبش در آینده پولدار شود. این در حالی است که برخی دیگر برعکس این موضوع را اعتقاد دارند و آن اینکه همراه داشتن این اسکناس باعث بدشانسی می‌شود. آن ها آنقدر از این اعتقاد اطمینان دارند که می‌گویند اگر شما مطمئن نیستید آن را امتحان کنید.

 

۹- خرافات کسب‌و‌کاری

کسب‌و‌کارها در بسیاری از فرهنگ‌ها از طلسم‌های خوش‌شانسی برای کسب ثروت استفاده می‌کنند. طلسم‌های خوش‌شانسی در کشورهای گوناگون استفاده می‌شود. این کار هم برای کسب ثروت بیشتر و هم برای نگهداری ثروت موجود انجام می‌شود. برای مثال، در هند و بسیاری از کشورهای دیگر آسیای جنوب‌شرقی، گذاشتن مجسمه فیل در ورودی محل کسب رسم است. آن ها باور دارند که این مجسمه می‌تواند برای کسب‌و‌کارشان پول و شانس بیاورد. در ژاپن هم گربه مانکی نکو یا گربه شانس که یک دستش را بالا برده نمادی برای خوش‌شانسی و ثروت در کسب‌و‌کار است.

 

۱۰- فرهنگ خالخالی

از نظر بسیاری از فرهنگ‌ها، خالخالی بودن نماد خوش‌یمنی و خجستگی است. این طرح البته برای ثروتمند شدن هم خوب است. در عقاید خرافی فیلیپینی‌ها اعتقاد بر این است که پوشیدن لباس‌های خالخالی باعث ثروتمندتر شدن می‌شود، چون شکل دایره‌ای خال‌ها باعث جذب ثروت و مال می‌شود

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics