تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سیاسی کاری های ابرقدرت ها، شاخص ها را هدف گرفت

بازارهای آسیایی در آخرین ساعات معاملاتی امروز با روند کاهشی همراه شدند در حالی که هنوز در خصوص روند صلح تجاری میان آمریکا و چین خبری منتشر نشده است اما آمریکا مجازات سنگینی را برای مدیر عامل هوآوی در نظر گرفته است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه ایران، ادامه دار شدن مذاکرات صلح تجاری بین چین و آمریکا و انتظار بازارها برای اظهار نظر از سوی مقامات عالی دولت چین و آمریکا وموجب ابهام سرمایه گذاران نسبت به آینده اقتصادی این دو کشور شده است.

 

این در حالی است که، دیروز وزارت دادگستری آمریکا، مدیر عامل هوآوی و مدیر مالی این شرکت را به کلاهبرداری بانکی و نقل و انتقالات پولی، کارشکنی در مسیر عدالت و سرقت فناوری از شرکت آمریکایی "تی موبیل" متهم کرد.

 

روند دستگیری مدیر عامل و مدیران ارشد هوآوی که همزمان به طور موازی با مذاکرات صلح آمیز بین دو کشور چین و آمریکا پیش می رفت، اذهان را درگیر این فرضیه کرده بود که اگر روند صلح به خوبی به نتیجه برسد پرونده هوآوی نیز بدون هیچ گونه جنجالی به پایان می رسد.

اما، دیروز، وزارت دادگستری آمریکا طی صدور حکمی تمامی این فرضیات را بهم زد.

 

وزارت دادگستری آمریکا ادعانامه ای شامل ۱۳ مورد اتهام علیه شرکت هواوی و منگ وانژو مدیر مالی این شرکت عظیم تله‌کام چینی که در کانادا منتظر محاکمه است تنظیم کرده است.

 

به این ترتیب، بازار آتی آمریکا نیز در پی سقوط ۰.۲ درصدی شاخص اس اند پی، داوجونز و نزدک ، بازار نیمه نوسانی را در پیش رو دارد.

در بازار آسیا، شاخص استرالیا و نیوزلند با افت ۰.۵ درصدی و ۱.۲ درصدی شاخص های اصلی همراه شدند .

شاخص شانگهای در چین ۰.۱ درصد مثبت شد در حالی که شاخص CSI در این کشور افزایش ۰.۴ درصدی داشت

شاخص اسیا پاسفیک با روند منفی ۰.۲ درصدی معاملات را آغازکرد در حالی که شاخص نیکی ژاپن ۱ درصد منفی شد .

 

این در حالی است که، چین دو پاسخ به وزارت دادگستری آمریکا در خصوص پرونده سازی علیه شرکت مخابراتی هوآوی این کشور، اعلام داشت: اتهام های مطرح شده از سوی واشنگتن بر ضد شرکت هواوی مبنی بر نقض تحریم های ایران و تخلف در امور بانکی را رد کرده و آمریکا را به «سیاسی کاری» در این ماجرا متهم میکند.

 

برخی رسانه‌ها با استناد به نظر کارشناسان اعلام کرده‌اند که اتهام‌های آمریکا برای تشدید فشار بر بزرگترین شرکت مخابراتی جهان صورت گرفته و واشنگتن سعی دارد با طرح این نگرانی که قطعات و تجهیزات خریداری شده از هواوی و زیر مجموعه هایش ممکن است برای جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد شرکت‌های آمریکایی را از معامله با طرف چینی منع کند

.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین ضمن ابراز نگرانی عمیق کشورش در این خصوص اتهام های مطرح شده بر ضد شرکت هواوی از وزارت دادگستری آمریکا خواست هرچه سریعتر درخواست استراداد خانم منگ وانژو، مدیر مالی این شرکت را که اکنون در ونکوور آمریکا تحت بازداشت قرار دارد، لغو کند.

خانم وانژو، مدیر مالی و دختر موسس شرکت هواوی حدود دو ماه پیش به درخواست مقام های آمریکایی در کانادا بازداشت شد

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics