تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تمهیدات جدید برای نقل و انتقالات بانکی/بانک‌های چینی زیاد شدند

عضو کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل با اشاره به اضافه شدن چند بانک چینی دیگر برای نقل و انتقالات بانکی گفت: اگرچه هنوز محدودیت هایی هست اما چند بانک چینی در این زمینه فعال شده اند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، سید حسین سلیمی با اشاره به تلاش های بانک مرکزی برای برقراری روابط بانکی با بانک های چند کشور دنیا گفت: هم اکنون زمینه نقل و انتقالات پول در کشورهای چین، هند، کره جنوبی و برخی کشورهای دیگر فراهم شده که امیدواریم بتوان گشایش‌های جدیدی را هم پیگیری کرد. 

 

عضو کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل افزود: علاوه بر کونلون بانک، چند بانک دیگر چینی نیز برای نقل و انتقالات پولی ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی تصریح کرد: تلاش های بانک مرکزی برای دور زدن تحریم های بانکی ادامه دارد و می توان به این تلاش ها خوشبین بود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/11/10 14:22:16   |
0     0
یکی از ضروریات انجام همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی ایجاد روابط کارگزاری بانکی است.شد
هرگونه محدودیت در روابط کارگزاری، نقل و انتقالات ارزی و ارائه خدمات بانکی به متقاضیان و فعالین اقتصادی را با مشکل مواجه ساخته و به‌تبع آن فعالیت‌های تجاری و اقتصادی کشور متأثر خواهد شد. با تحریم واردات نفت از ایران و قطع روابط بانک‌های ایرانی با بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ و معتبر بین‌‌المللی، مشکلات اقتصادی بسیار زیادی پدید امدند.
اصولاً خسارت‌های وارد‌شده از سوی تحریم‌ها به شبکه بانکی کشور خسارت‌ها ی دو‌سویه است.
خسارت‌های مستقیمی که به نظام بانکی یا مشتریان بانک‌ها وارد شده است نظیر توقیف اموال یا مسدود کردن حساب‌ها و خسارت‌ها یی که به طرف‌های خارجی نیز وارد شده اند و مشخصاً موسسات مالی که مراوداتی را با ایران داشته‌اند با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو شده‌اند.
قطع همکاری اکثر بانک‌ها و مؤسسات مالی بین‌المللی با سیستم بانکی کشورمشکلاتی ازجمله، عدم امکان افتتاح و نگهداری حساب‌های ارزی، ایجاد وقفه در نقل و انتقالات ارزی برای واردات و صادرات کالا و همچنین انجام امور خدمات ، عدم امکان انجام تبدیلات ارزی، خریدوفروش اوراق قرضه و سپرده‌گذاری نزد بانک‌های کارگزار، عدم فروش اسکناس به بانک مرکزی و عدم فروش طلا را به دنبال داشت. همچنین افزایش هزینه‌ها و ریسک‌های عملیاتی، به دلیل عدم امکان استفاده از ارزهای جهان و متعاقب آن نگهداری ذخایر ارزی صرفاً به چند ارز و در چند کشور محدود که این امر افزایش قابل‌ملاحظه هزینه‌های عملیاتی را در پی داشت.
با اوج گرفتن منازعات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، شبکه سوئیفت ایران از روز شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ در راستای تحریم‌های اروپایی قطع شد.تلاش های بانک مرکزی برای دور زدن تحریم های بانکی ادامه دارد و می توان به این تلاش ها خوشبین بود.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics