تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک مسکن مکلف به پرداخت ۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بانک مسکن مکلف شد از محل بازگشت وام‌های مسکن، ۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان اعطا کند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در نشست خبری در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق اظهار داشت: مقرر شد شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داشته باشند تا با تائید وزیر ارتباطات ۱۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود را برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص دهند تا بتوانیم در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، رونقی برای تشکیل شرکت‌ها و توسعه اشتغال داشته باشیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق سازمان‌های توسعه‌ای مکلف شدند طرح‌های دولت الکترونیک و همچنین توسعه خدمات الکترونیکی و پروژه هوشمندسازی مدارس را تأمین اعتبار کند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: دولت مجاز شد از طریق سازمان‌های توسعه‌ای در راستای ایجاد اشتغال‌ و رونق تولید، با رعایت سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، نسبت به اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری، زیرساختی و نوسازی صنایع با در نظر گرفتن مزیت‌های منطقه‌ای و آمایش سرزمین و با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته اقدام کند.

 

مفتح اظهار داشت: در مصوبه دیگری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد سامانه خدمات حمایتی را ایجاد کند و کلیه خدمات حمایتی که دستگاه‌های دولتی و آستان‌های مقدس، نهادهای انقلابی و کلیه دستگاه‌هایی که کمک‌های حمایتی انجام می‌دهند را با ذکر کد ملی افرادی که کمک گرفته‌اند، در این سامانه ثبت کنند.

 

وی افزود: به دولت اجازه داده شد تا ۱۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود را در قالب یارانه سود، وجوه اداره شده و یا کمک بلاعوض برای اجرای پروژه‌های مصوب تخصیص دهد تا از این طریق، رونقی در اجرای پروژه‌ها به ویژه سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته ایجاد شود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ تصریح کرد: بر اساس مصوبه این کمیسیون مقرر شد بانک مرکزی از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک‌های عامل ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای اعطای وام قرض‌الحسنه تخصیص دهد؛ از این رقم ۳۵۰۰ میلیارد تومان توسط کمیته امداد توزیع می‌شود و ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان بهزیستی برای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار تخصیص داده خواهد شد تا میزان قابل توجهی از افراد تحت پوشش با طرح اشتغالزا، خودکفا شوند.

مفتح گفت: بانک مسکن مکلف شد از محل بازگشت وام های مسکن، ۴۰ هزار فقره وام مسکن به بازنشستگان اعطا کند.

 

وی ادامه داد: این وام‌ها به بازنشستگانی اعطا خواهد شد که پنج سال از بازنشستگی‌شان گذشته باشد و در ۱۰ سال گذشته خودشان و همسرشان مسکن نداشته باشند. سود این وام مسکن در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر مراکز شهرها و روستا ۴ درصد خواهد بود.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ تأکید کرد: کلیه بازنشستگان لشگری، کشوری و تأمین اجتماعی که مستمری آنها کمتر از سه میلیون تومان هستند، مشمول این وام هستند.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

سعیده دهقان |   1397/11/10 15:09:25   |
0     0
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام ضروری اختصاص یافته و در آینده نزدیک وام‌های ضروری مسکن و حتی افزایش سقف وام‌ها قابل انجام است.

به گزارش میزان، جمشید تقی زاده اظهار داشت: تاکنون ۲۷ سفر استانی برای بررسی مشکلات بازنشستگان داشتیم تا بتوانیم با استفاده از نظرات و پیشنهادات این قشر ارزشمند در استان‌ها برای ارتقای خدمات به آنان برنامه ریزی کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان یکی از پیشنهاداتی است که به دولت و مجلس ارائه شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح باید حقوق بازنشستگان را به حداقل حقوق شاغلان فعلی نزدیک کنیم.

تقی زاده تصریح کرد: از تمام دولتمردان و نمایندگان مجلس نیز درخواست کردیم تا فراکسیون کانون‌های بازنشستگی کشوری را تشکیل دهند که خوشبختانه این فراکسیون با ۱۰۰ امضا تشکیل شد.

وی با اشاره به خدمات رفاهی ویژه برای بازنشستگان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته در قالب وام پنج میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار نفر به ظرفیت تسهیلات گیرندگان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه این ارقام در بخش رفاهی قدم‌های اولیه است، ادامه داد: در آینده نه چندان دور وام‌های ضروری مسکن و یا حتی افزایش سقف وام‌ها برای بازنشستگان نیز قابل انجام است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تصریح کرد: ظرفیت خدمات سفر بازنشستگان نیز از ۱۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر افرایش پیدا کرده است.

تقی زاده اظهار کرد: برای جلوگیری از تعویق در پرداخت حقوق بازنشستگان بخشنامه‌ای صادر کردیم تا زمانی که بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده اند حقوق شاغلان هم پرداخت نمی‌شود که پیرو این بخشنامه هم اینک حقوق بازنشستگان زودتر پرداخت می‌شود.

وی در زمینه کسب و کار بازنشستگان گفت: وام‌های کم بهره و برخی تسهیلات از صندوق وجود دارد که بازنشستگان می‌توانند با استفاده از فرزندان و خانواده خود مشاغل خانگی راه اندازی کنند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics